Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. temppi

    temppi 3rd gear

    Torsen quattro voidaan jarrudynottaa katsastuksessa.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tolla perustteella pitäisi kaikkien 1900-1990 luvun jenkkien loppunopeus rajoittaa vartilla tai maililla 120km/h, koska niitä ei ainakaan ole suunniteltu +200km/h vauhdeille.
    Niin Audille huiput tehtaan toimesta on 248km/h ja Saksassahan ei suunnitella autoja, jotka voisi vetää esim autobaanaa lappulattiassa. Ja +60-70kmh tohon ei vielä niin paljoa ole suoralla radalla, että se johtuisi auton valmistajasta, vaan kyllä viat löytyy tekijästä. Löysä alusta, renkaat yms...
     
  3. zuinula

    zuinula Gearhead

    Juu, jos laitetta käytetään siihen toimintaan mihin se on tarkoitettu. Epäilyksen varjon heitin siihen, että korvaako se mitään tässä tapauksessa
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voidaan, mutta käytännössä eivät yleensä aja. Yhden kerran on mitään minun nelikkoa ajettu jarrudynoon ja torseneitakin tullut katsastettua n. 8 kertaa.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikö alusta ole auton valmistajan tekemä?
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eiköhän se alusta oo rakennettu ton ikäsessä jo uusiksi useampaan kertaan tai jos ei ole, niin on aika loppu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  7. temppi

    temppi 3rd gear

    Hmm..varmaan sitten katsastaja/konttorikohtaista. Mulla ollut torseni vuodesta 2003 ja muistelisin että jokakerta on jarrut dynotettu. Toisen auton haldexista taas sanovat ettei ole hyötyä yrittää kun se kampeaa rullilta pois.
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tarkoitin juuri sitä, että 320 kmh on melkoista vauhtia vuosimallin 1989 Audi 2.3 quattro-coupelle, jos ei alustaa ja renkaita ole päivitetty tuollaisille nopeuksillle.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oo täälläkään torsenia dynotettu vaan testiajo aina. Vanhoissakaan katsastuspapereissa ei jarrudynolappuja.


    Ja jarruthan oli aivan sököt ostaessa. Yllättävän paljon saa kakoa ilman, että ajossa sitä huomasi. Auto meni suoraan ja täristänyt, alussa ei edes jarrut haisseet. No nyt on levyt ja kaikki satulat uusissa kun meni aikalailla järjestyksessä 5tkm sisään.






    Ikävä tapaus tämä kaikinpuolin. Aina jotenkin tulee viritetty pv vs joku uudempi nestelevyjarrullinen mopo mieleen. Tehoa saa, mutta onko alusta ikinä samalla tasolla vaikka mitä tekis?



    2013 tsekkiläisellä suljetulla lentokentällä 270kmh f430mppisellä ja jarrutus päälle. Ei ollut kummoisempi suoritus kuin vaikka perusautolla hallitusti jarruttais 80kmhsta nollaan. Toki se on auton tekniikassa ja materiaaleissa otettu huomioon.





    Nää tapahtumat on hyviä kokeilupaikkoja ja turvallisempia kuin yleisen liikenteen seassa + saa varmistetun nopeuden. Varmasti monia herättelee katsomaan vielä kerran onko autossa kaikki ok tai vetämään ekan vedon rauhallisemmin.


    Jonoja varmaan on, mutta kokoajan nämä on lisääntyneet ja ympäri Suomea useita vastaavia tapahtumia
     
  10. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Erikoinen toi vastuuvapautuslappu sanamuodoiltaan. Miksi siinä on mainittu liikennevakuutus, eihän ilmailuyhdistyksellä ole mitään sananvaltaa siihen onko liikennevakuutus voimassa vai ei, tai mikään muukaan osallistujan ottama vakuutus.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ettei nyt menis nurinperin? Haldexin jarrut testataan ihan vaan auto sammuksissa niin ei haldex kytke päälle o_O kun eikös torseni aina kakistele vastaan vai meinaatko että takapään ollessa asfaltilla ja etupään jäällä pelkästään etupää raapis?o_O
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Torsenin voi mitata rullilla. Haldex virrat pois. Visco hyppää iloisesti rullilta :D Viscon etujarrut voi mitata, jos rullia pyöritetään vikasuuntaan, mutta eivät tee sitä koska unohtamisen vaara ja sit mittaustulokset voi olla poikkeavat.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. temppi

    temppi 3rd gear

    Torseni on ihan varmasti mennyt dynoon, mutta nyt kun sanoit niin olet oikeassa, kyllähän ne on tainneet haldexin tosiaan sammuttaa viimeaikoina. Muistelin että joskus ensimmäisiä haldex-autojani leimatessani, oli jotain puhetta ettei ne pysy rullilla, mutta tuolloin "ei kukaan ollut keksinyt" ;) että haldexin saa pimeäksi kunhan auton sammuttaa. Mutta joo, menee vähän ohi aiheen.
     
  14. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ohi aiheen kysymys, mites tehostin pelaa sammuneessa autossa, vai onks se vaan yks polkasu, ja se on siinä, vai starttaileeko välillä et saa kokeilla useamman kerran?
     
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jospa järjestäjä vaan on selvittänyt vakuutusyhtiöiden kannan asiaan ja välittää tiedon kaikille ajoon osallistuville?
     
    miguelo ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eihän se tehostin ole ilman sähköstä ap pumppua kauaa toiminnassa, hydroboostilla tms taitaa yhen polkasun saada suht normi tuntumalla mutta toinen jo kova. Normivehkeessä kova aika pian.
     
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tätä mie vähän ajoin takaa! ^
     
  18. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tilannehan on ilmeisesti se,että vaikka olis henkivakuutus,niin ei tule mitään korvauksia.Samoin ei varmasti ole liikennevakuutus tuolla voimassa,juuri sen takia tuo paperi täytetään.Vain ja ainoastaan omalla vastuulla.Jos kuolee,ni sit kuolee,kannattaa pysyä shakin parissa. Jumalauta,joka päivä joku kuolee liikenne onnettomuuksissa Suomessa ja niistä pieni juttu jossain,nyt kun1 hlö saa surmansa,kaikki media kyselee,pitäskö nuo ajot lopettaa.Ei pidä ja piste. Tuo on hyvä tilaisuus turvallisesti kokeilla auton/prätkän kulkemista ja laillisesti.
    Kadulla monet idiootit ajaa siellä missä porukat näkee hullun kovaa,ajaisivat yöllä jossain motarilla. No ei voi,kun kukaan ei saa tietää.
    Itse olen kerran ajanut Lpr kentällä,laatikko vaan luisti niin pirusti,en saanut ku 213 km/h,mutta oli positiivinen kokemus ja menen uudelleen kun ajoja tulee.
     
    Pertti K, miguelo ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. 4G63

    4G63 1st gear

    Rekisteri otteessa eagle talon, mut samahan toi on kun 2g eclipse. Tosin toi amerikan serkku oli hierovilla nahkajakkaroilla:). Galantin 6 bolt stroukki 2.3L.
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

Kerro tästä muillekin!