Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tilasimpa nyt vaihteeksi tuolta. Ei se herjannut minullekkaan. Minulla on onneks yksi käytetty vähän ajettu jos oikein vaikeeksi menee.
    Autolla ajettu nyt alle tonni ja öljyvuodon lisäksi startin solenoidi oireili, valorele paloi, lämppäri pätki , niinkuin latauskin, hanskalokeron lukko tippui ja rätti repesi. Niin ja ilmastoinnin kompura leikkasi kiinni. Onneks noita keulan osia on kahdesta autosta.
    Vähän voisi jo sotakirvestä hellittää. Ollaanhan tässä kuitenkin samalla puolella.
     
    big t, toyopet, Seevu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tuttu tunne kun kaikki tuntuu vastustavan :D
     
  3. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Anteeksi topikin sotkeminen viestillä joka ei edes sivua aihetta, oli pakko nostaa verbaalista hattua tuolle kommentille ja ajatusmallille. Tyrskähti lukiessa kahvia näppikselle, ja iski spontaani äänihymy-kohtaus avokonttorissa :lol:. Ei ollu vahingoniloa, on vaan omat laitteet vastustanu muutaman päivän aika vahvasti, ja pysty samaistuun tohon fiilikseen melko helposti, en vaan olis osannu laittaa sitä noin nättiin sanamuotoon :odsmile:
     
    big t, Roberto ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kaikki vastustaa, mutta onneksi edes jarrut puoltaa...
     
    sleepercooler, hevimies, tooke ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei saatana!! Tää on muistettava! :rotfl: akkakin ihmetteli kun repesin ääneen :p
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kun kampuran päästä on ollut hubi irti, niin kandee tsekata se kiinnitys huolella: vahva ja tarpeeksi iso prikka pultin alle!

    [​IMG]

    Tässä ei nyt vauriota tullut, mutta 3mm. paksu aluslevy (joka oli myös inan liian pieni halkaisijaltaan) oli taipunut kupiksi ja hubi oli liukunut puoliksi ulos. Pultti oli pirun piukasti kiinni.
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taidan olla paska asentaja, ku muitten caddyt toimii :D

    Kone alkoi nakuttamaan ja heti tuli epäilys, että kiertokangen laakeri/laakerit sökönä. Kone siis auki.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kaikki kiertokankien laakerit sökönä. Kaulat tietty kanssa. Runko ok. ja kiertokanget.
     
  8. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Taisi löijä loppua eli öpumppu PASKA? Vai karkasiko ölynpaine jostain kanavasta veks?
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ö-paineet ok. Kone tehty keväällä. Koneistajan kanssa pohdimme asiaa.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mistäs kohti tämmösessä mitataan ö.paine suhteessa kiertoon?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joskus muinoin ihmeteltiin yhtä konetta josta meni parikertaa peräkkäin kaikki veivinlaakerit melko nopsaan. Oli laitettu runkolaakerit "ristiin" ja veivit sai ööliä vain ihan pienen hetken.
     
  12. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    [​IMG]
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eli teoriassa on mahollista että kampuralle on sopivasti kanava tukossa mutta anturille tulee paine, vähän heikko kuva ni ei phsty sanomaan varmaks? o_O
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kyllä ole edes teoriassa. Kaikki veivit saa öölinsä runkolaakereiden kautta, jos vain veivien lakrut on paskana niin ei tule muuta mieleen kuin se jonka tossa jo kerroin.
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ai saatana, mun lukihärö, jotenkin sisäistin että ois ollu KAIKKI kampuran laakerit sökönä :oops:
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Paljonko oli välys kiertokangenlaakereilla kun koneistus tehty?
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olin laiska, enkä mitannut välyksiä. Luotin koneistajan ohjeisiin.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tiukat laakerivälykset yhdessä jäykän öljyn kanssa voi olla myös syynä laakerivaurioon.
    Jos veivien sivuttaisvälyskin on lisäksi kovin pieni niin aina huonommin öljy virtaa ja jäähdyttää laakeria.
    Öljynpaine voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta "flow" liian pieni.
     
    Filth ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mitä tarkoitat tuolla "ristiin"? Vääriin paikkoihin?
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    reiällinen laakerikanteen, reiätön lohkoon. On nähty kans, ja paineet on hyvät. Öljyy vaan ei tuu laakereille.
     

Kerro tästä muillekin!