volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla v70 2,5T Automaatti AWD:n ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 10,4 litraa. Laskin itse niin todellinen keskikulutus olikin vain 9,5 litraa, 98 okt.

    Mielestäni hyvinkin kohtuullinen määrä soppaa 1700 kiloselle 210 heppaselle tomaattiautolle.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Herranjumala sä ajat sukkasillaan :eek:
    Oma ei kesälläkään menny alle 11sta tekemälläkään ja talvella ei alle 13sta puhettakaan sekakulutuksessa. Matkassa toki siinä kympin pintaan mutta mulla toki tapana ajella lyijystä valetulla töppösellä. Mut silti keskikulutus alle 10 vähän ihmetyttää :p
     
    jariha tykkää tästä.
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ihmetytti kyllä itseäkin. o_O Mutta uskottava se on, mittaustulos oli hyvin selkeä. :D Ehkä työ on opettanut ennakoivaa ajotapaa..? Tankkasin muuten tämän tankillisen 95:lla, katsotaan meneekö sitä paljon enemmän.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tai sit sun matkamittariis kertyy liikaa kilometrejä :D itse en ole kompensoinut vollen kulutuksista sitä 2-3% heittoa pois kun oon laskeskellu mutta käppyrän kulutuksiin oon ottanu jopa senkin huomioon ;)
     
  5. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Sanoo mies, joka ei edes omista bensa volvoa. :D
    Kuhan yrität uskotella itelles niin, että voisit ylistää diisselivolvon paremmuutta ja kirota kaikki bensavehkeet alimpaan helvettiin samalla, kun kiillotttelet 500 heppasen sarkkerin konesuojan kantta.... saamarin kaksinaismoralisti! :rotfl::rotfl::poff:
     
    Camino'79 ja jariha tykkäävät tästä.
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aika tarkka on mk2 volvon keskikulutusmittari,oon monesti laskenut itse ja lähelle pääsee.
     
    belair66 ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    :rotfl::rotfl: se riittää kun kavereita kuuntelee jotka ovat erehtyneet ostamaan pensaärrän:poff:
     
  8. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kyl se voi kirpasta, jos micrasta on pensaärrään vaihtanu. :p vai ajellaanko sitten koko ajan kaasu pohjassa, kuka tietää. :D
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onko mk2 v70:ssä dieselissä ja bensassa sama ilmastoinnin kompura?
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    95:lla kulutus oli 9,8l. Otin taas 98:a tankillisen, seuranta jatkuu.
     
  11. valpas

    valpas Gearhead

    Oon tuossa muutaman viikon ihmetelly, miks volvo (2,5TDi) on alkanu tuuppaa mustaa savua. En yleensä konepeltiä aukoile, kuin 20tkm välein. Nyt tuli öljynvaihto eteen, ja huomasin, että ilmanputsarikoppa oli öljynen!
    No, se turbolle tulevan letkun pintakumi oli revenny. Vaihdoin sen seisonnasssa olevasta, ja savutus loppu. Tuli tehoakin lisää.
     
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    Onko kellään ylimäärästä diiselisuodattimen jalkaa ehjänä? Sattas olla tarve varsinkin sille muoviselle paluulinjaston pätkälle mikäli ehjä?
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Laitoin kaverille kyselyä
     
    jariha tykkää tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei ollu kaverillakaan enää ainuttakaan diiseliä purussa :oops:
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari, viimeks ostetulla Volvolla oon nyt ajellu 4kk, ja 20tkm.
    Olin kärryä lähdössä veteleen, mutta semmonen terävä naputus kuulu, kun pikkusen paino kaasua. Ääni hävis, kun laitto kierroksia lisää.
    Pyysin vävypojan painaan kaasua. Ääni kuuulu jakopäästä, jonkun tapanen resonansi (mikähän mahtas olla, tosi terävä kalkatus)?
    Avasin suojuksen, ja oli ihan öljynen (myyjän mukaan just tehty jakopääremontti!!!!!!), Hihna yritti tulla sivuun, ja oli hangannu siihen suojukseen. Joku ihmeellinen peltilipuska (jota muissa ei ole) näky sen kiristyspyörän yläpuolella. En uskalla käynnistää enää! Nyt tuli tarve Monsterille......
    Pitää vissiin kolmas käyttää konttorilla varavolvoks, kun sen katsastusaika on siirtyny nyt yli puoli vuotta. Nyt on hyvä aika, niin saa sitten ajella ens kesän, ja sitten varaosiks, jos ei pelitä. ABS-valo on siihenkin syttyny seisoessa? Pitää koittaa nollata.
    Onneks oli toinen katsastettuna, mutta kaasupoljin oli irti, ja verhoilut, kun lämppärin kennon vaihto oli jääny siltä osin kesken. Just olin kerenny pakkaan auton täyteen tavaraa, ja ne piti siirtää nyt toiseen. Kamerat kans. Meni vähän myöhäsemmäks, kuin piti.
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    kalkatus oli tosiaan jonkunlainen resonanssi.
    värinänvaimentimesta kumi rikki, ja raudat osu toisiinsa alakierroksilla.
     
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    Tiisseleisä jumitteleva alipainepumppu tekee myös naputtavaa ääntä
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Juu, niitä on vaihdeltu muutama, mutta tämä ääni oli paljon voimakkaampi, ja terävämpi.
    En tiedä, voiko irrota kumista? Kiristin joutuu koville, jos kovasti heittää. Jotain muutakin vikaa on oltava, koska jakohihna pyrkii ulos, muovikoppaan kiinni. Vesipumppu on voinu jäädä vaihtamatta, tai kiristyspyörässä on jotain vialla. Laakeriääntä ei kuulu. Jakohihna, ja hihnapyörät on saanu todella hyvän voitelun...... Ei oo vielä ykskään volvo noin paljo kampuralta vuotanu.
    Vuodot on korjaantunu, kun veistää siittä stefan reunasta sen kumin pois metalliin asti. Menee tiivistehuuli kampuralla eri kohtaan.

    Niin, kyllä 1/2":n monsterilla (1390Nm luvattu irrotusmomentti) irtos kampuran pultti heti. Tuskin oli oikeen kiristetty? Lähti liian helposti.
     
    speedy tykkää tästä.
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Eihän ääni ole tällainen?


    Noi videot ovat mun 2.5tdi:stä.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Saman tapasta tyhjäkäynnillä. Sitten pikkusen lisää kierroksia, niin koveni sellaseks, että tarvi jo kuulosuojaimet. Kovemmilla kierroksilla ääni hävis.
    Pelkkä värinänvaimennin on helppo vaihtaa. Pitää avata vain ne neljä hammashihnapyörän kuuskoloruuvia (aikas kireessä...), ja sitten se kuningaspultti siittä kampuran päästä (se on vielä kireemmässä).
    Mun pitää purkaa, ja vaihtaa jakopääkin, kun on paksussa oljyssä. Jos hihnan vaihdossa on stefa uusittu, niin pieleen on joku juttu menny. Ite veistän kumia siittä stefan päästä pois (siihen metalliin asti), että menee syvempään. Sitten suojaan akselinpään, ettei huuli vaurioidu asennettaessa. Näin on saanu aina kuivaks 2,5 TDi:n jakopään. Harvoin vuotaa se öljypumpun tiiviste.
     

Kerro tästä muillekin!