Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Craigslistia selatessa ilmaantui näköpiiriin vuoden 2011 Ford Crown Victoria täysissä poliisi varusteissa. Myydään USA:ssa ainoastaan poliiseille ja vartijoille. Olisikohan ulkomaatpoikkeus?:D
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kysy jos riittää että on poliisihenkinen :cool:
     
    redneck1 tykkää tästä.
  3. COP-5

    COP-5 1st gear

    Asiasta kuudenteen, olisko kellään jääny ylimääräiseksi tota Go Rhinon puskinta?
    Vois pultata omaan jos löytyy kohtuuhintainen...:):)
     
    Petri R. tykkää tästä.
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tänne saa myös tarjota. Otan sen toisen, jos löytyy kaksi :D
     
  5. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Tämä COP-5 kuulostaa tutulta kun olen joskus pienempänä nähnyt sellaisen missä oli COP-alkuinen rekisteri mutta en muista numeroa laisinkaan. Voiskohan olla sama?o_O
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Jari Mäellä on COP-2 ja Helsingin suunnalla on ollut myyntilaidalla valkoinen Dodge Diplomat joka taisi olla COP-1 (??).
     
    redneck1 tykkää tästä.
  7. CVLX2004

    CVLX2004 1st gear

    Näihin LCM:iin eli valojen ohjausmooduleihin liittyen on ollut takaisinkutsuja. Mulle tehtiin kai tämä takaisinkutsu RS Huollossa Tampereella (https://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=3705002&page=1). Mitään vikaa ei kyllä valoissa ollut ennenkään. En sitten tiedä jos LCM on jo hajalla, mitä tekevät?
     
  8. Beach

    Beach 2nd gear

    Joskus kyselin Suomen Fordilta josko takaisinkutsu koskis mun autoa. Pitäs kuulema ottaa yhteyttä merkkihuoltoon, mutta eivät siis tyrmänneetkään. Silti korjaan mieluummin itse. Tänään piti jo potkia ohjausyksikköä, että sai valot päälle. Siinähän se on samassa telineessä kuin OBD-liitin.

    Jos ottais auki ja juottais releet paremmin kiinni. Alkuun kokeeksi.
     
  9. rotax

    rotax 2nd gear

    Omassa -03 p71 meni valomoduuli ja orkkis teräsvanteet uusiks
    takaisinkutsulla. Vanteissa oli 2 kpl n30-40 cm pitkät halkeamat
    sisäpuolella, nyt on uudemman mallin vanteet. Tää tapahtu 2017
    Espoon Olarin Veho hoiti homman ja sujui hienosti
     
    sikaprice, Beach ja isalmela tykkäävät tästä.
  10. Beach

    Beach 2nd gear

    Kadonnut melkein kokonaan luottamus huoltoliikkeiden "ammattilaisiin". Siis silleen yleisellä tasolla, kaikkiin. Eilen piti illalla kengällä taas koputella OBD-telinettä, niin sai valot palamaan. Vaikuttaa mun mielestä murentuneelta juotokselta enemmän kuin kärynneeltä releeltä.

    Videon löysin missä asentaa Fordin korjaussarjan Viciin. Ehkä tota ei voisi ammattilainenkaan tyriä? Ja saisi noita eBay:n kautta kai, niin voisi itsekin asentaa. Toisaalta uudet releet voisi vaihtaa ohjausyksikön sisälle, jos rele kuitenkin lopussa. Ei montaa taalaa maksa ne alkuperäisen kaltaiset releet eBayssä, mutta toimituskuluista kertyy hintaa. Tietenkään Suomen kauppiaiden nettisivuilta ihan vastaavia löytänyt.

     
  11. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Minulla vm 2000... Niin ilmeisesti ei käy?
     
  12. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Ei kyllä taida istua nuo uudemman mallin korkean offsetin vanteet. -00 mallissa paljon pienempi luku, joten kuuluisi tuoda enemmän ulos
     
  13. Beach

    Beach 2nd gear

    No olihan siellä juotoksia jotka arvelutti. Yhtään tiedä johtuiko mistä, että juotokset tolleen huononee. Kuumuudesta kai? Tuskin kokoonpanosta tommoisia. Tarjosin silti lämpöä ja uutta tinaa kaikille neljälle releelle, jotka löytyy purkin sisältä. Kyllä mä kerron aikanaan, jos tämä korjaus ei auttanut. Kuukaus enimmillään ajokautta jäljellä mulla tälle kesälle.

    Kiteytettynä: Ota purkki auki ja tarkasta juotokset, jos valot tuntuu elävän omaa elämäänsä.
     
    kpj tykkää tästä.
  14. kpj

    kpj Gearhead

    Nyt se on sitten omakohtaisesti todettu, että alkuperäisen kaukosäätimen saa ohjelmoitua ainakin 2008-2011 malleihin. Oma 2009 tuli ilman kaukosäädintä keskuslukkoon. Katselin kaikenlaisia jälkiasennussarjoja, kun se kuitenkin olisi hyvä ominaisuus olla, mutta mikään ei oikein miellyttänyt. Päätin sitten, että kokeilen tuuriani ja ostin amazon.comista alkuperäiset keskuslukituksen kaukosäätimet huimaan hintaan $23 kaikki kulut ja 2 kpl. No kokeilin ohjelmoida (8x virrat päälle ja pois alle 10s. aikaan ja viimeisellä kerralla virrat päälle), mutta ei tapahtunut mitään. Eli toiminto oli pois kytketty päältä tehtaalla. Erinäisten ostojen jälkeen ostin https://elm-327.eu sivuilta USB obd adapterin, ajattelin että se olisi vakaampi kun Bluetooth, mutta liekö väliä. Forscan tietokoneeseen siellä ddm-moduulin ohjelmointi ja virrat pois autosta. Sen jälkeen kokeilin ohjelmoida kaukosäätimet ja 8x jälkeen auto tööttäsi, kuten pitääkin, kun ohjelmoi kaket. Kummankin kaukosäätimen napin painalluksen jälkeen keskuslukitus reagoi ja virrat pois. Ja nyt on sitten tehtaan keskuslukitus toiminnassa mukaanlukien takakontin aukaisu säätimestä ja joku hälytys nappi myös. Eli jos omistat 2008-2011 Vicin niin kannattaa kokeilla ensin tätä, ennen kuin asentaa jälkiasennussarjoja.
    Kun selvittelin asiaa, niin pitäisi onnistua ainakin myös 2006-2007 malleihin vaihtamalla ddm-moduli uudemmista. Joihinkin on joutunut antennin laittamaan myös, että toimii. Vanhemmista en osaa sanoa.
    Täytyy alkaa selvittelemään, miten sais kokeiltua luistoneston päälle kytkemistä, kun oman Vicin vuosimallissa pitäisi kaikki tarvittava olla nappia lukuunottamatta.
    PetriR:llä tais mennä keskuslukko aina päälle kun auton käynnistää ja niin on jostain syystä myös miulla. En tiedä mistä lie johtuu, sillä niin kai se ei pitäisi toimia. Mielenkiinnosta, onko siulla mitään varoituspimputuksia toiminnassa? Lähinnä valoista tai jos avaimet ovat virtalukossa, kun auto on sammuksissa. Miulla näitä ei kuulu. Vikakoodi kertoo, ettei ole yhteyttä virtalukkoon, joka tulee varmaan siitä, että joku on katkaissut tarkoituksella tuon pimputustiedon (undercover-hommia ;)). Tuli mieleen, että olisko tuolla jotain merkitystä myös tuohon outoon keskuslukon toimintaan, joka muuten toimii normaalisti...
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Beach

    Beach 2nd gear

    Mulla se avainpimputuksen toiminta oli epävakaata ennen kuin eilen käytin valojenohjausyksikön irti ja auki. Rempan jälkeen alkaa pimputtanaan heti kun avaimen laittaa virtalukkoon. En tiedä johtuiko mun juotoksista, mutta todennäköisemmin hapettuneista liittimistä ryhmäliittimessä. Siis niissä valojenohjausyksikön liittimissä.

    Lisäys: jostain jääny mielikuva, että pimputus tulee valojenohjausyksiköstä. Mutta varma en ole.
     
  16. kpj

    kpj Gearhead

    Ei ole edes yrittänyt pimputtaa tässä puolentoista vuoden aikana, jonka olen omistanut tämän. Jostain luin, että ovat tarkoituksella poistaneet noita käytöstä. Toisaalta, en välttämättä kyllä taida haluta edes etsiä, mistä se on kytketty pois päältä.
     
  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ainakin se on sama pimputus (mutta eri tiheydellä) kun jättää valot päälle ja ovi auki, tai jättää avaimen virtalukkoon ja ovi auki.
     
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Ootko kokeillut tätä? Sillä saa ainakin sen normaalin ”autolockin” pois:

    Step 1
    Close all of the doors in your Crown Victoria and complete the following process in 30 seconds or less.

    Step 2
    Insert the key into your ignition and turn it to the "On" position, but do not crank the engine.


    Step 3
    Press the "Unlock" button on your driver's side door panel three times. Turn the ignition key back to the "Off" position.

    Step 4
    Press the "Unlock" button three times again. Turn the ignition key back to the "On" position. Listen for the beep.

    Press the "Unlock" button on your door once. Wait for the beep. Once you hear the beep, turn your ignition key to the "Off" position and remove it.

    Tips
    • If you want to re-enable your autolock feature, simply repeat the process. The process of enabling it is the same as disabling it.
    • This process will also work for the Mercury Grand Marquis, a re-badged version of the Crown Victoria.
     
    kpj tykkää tästä.
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tuolla proseduurilla saa sen normaalin autolockin päälle ja pois, kokeiltu on. Tää mun mallin lukitushomma, että ku autoon laittaa virrat päälle niin sekunnin päästä ovet menee lukkoon, ei liity tuohon enkä tiedä mistä se johtuu. Vasemman takaoven mikrokytkin lienee rikki kun sen avaaminen ei sytytä sisävaloa, mutta muut ovet sytyttää. Voisko liittyä tohon?

    Mitään piippauksia tms. summereita tuossa ei ole myöskään, ei esim. vaikka jättäis valot päälle, mitä vähän ihmettelen vuosimallin 2006 autossa, mutta voihan se olla rikkikin, tai disabloitu. Takakontti ei aukea kaukosäätimestä myöskään, kojelaudan napista aukeaa kyllä - en ole tutkinut syytä.
     
  20. kpj

    kpj Gearhead

    Forscanilla pystyy tuon autolockin laittaa päälle ja pois ja muistaakseni se on poissa päältä. Toimii siis miulla samalla tavalla kun PetriR:llä molemmat pimputus ja keskuslukitus ja kun auton sammuttaa, niin ovet avautuvat. Tosin takakontti avautuu kyllä kaukosäätimestä. Pitää seuraavan kerran katsoa syttyykö kaikista ovista sisävalot.
     

Kerro tästä muillekin!