Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]
    Simpukka mihin menee ohjaustehostimen putket ja ohjausakseli. Mihin tulee tuo pitman arm kiinni.
     
  2. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    No niin nyt ymmärsin, käsitin ihan väärin johtuen ettei tunne osien nimiä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jarruosien ja laakerien suhteen. Uskotaanko rpo koodia f44 heavy duty chassis vai rpo koodia jb5?


    E: joo tämä selvensi.

    JB5(6400lbs):
    1.574" Bore MC
    Low Drag Calipers 2.935" Piston
    Front Disc- 11.86x1.29
    Rear Drum- 10x2.25
    Vacuum- Double Diaphram
    1 3/16" wheel cylinder
     
    Muokattu: 31.8.2019
  4. arska 77

    arska 77 1st gear

    Eikös chevyn 6,5 vapari kone käy ilman turhia sähköjä kun on mekaanisella pumpulla että riittää kun startti saa sähköä
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sammutin tarvii myös pikkasen virtaa.
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. Gerball

    Gerball Gearhead

    Just vkl tuli omaan kärryyn tuo pitman arm ja apusimpukka+"bracket" vaihdettua. Simpukka irti sen verran että pääsee mutteriin käsiksi ja saa ulosvetäjän kiinni. Hommaa helpottaa kun on järeä pulttipyssy, oli tuo mutu aika kovin kiinni. Ei yhtään niin paha homma miltä kuulostaa.
     
  7. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    Hmn.. Eipä ole tullut tehtyä vielä mitään johtuen asentajan epävarmuudesta,, pultit oli kyllä hepposesti kiinni, muut jutut sportsidessa tuntuisi olevan saatanan ahtaasti, en tiedä onko tässä nelikossa osat vähän erillailla. Olen miettinyt miten käy kun ottaa simpukan kolme pulttia irti ja vääntää niin että saa ulosvetäjän kiinni, onko mitään riskiä öljyvuotoihin simpukasta kun letkut taittuu. Toinen juttu on pystyykö tämän homman tekemää yksin etenkin kun laittaa takas simpukka möykkyä kiinni.
     
  8. Gerball

    Gerball Gearhead

    Hyvin pärjää yksikseen tuossa hommassa, ei se simpukka nyt niin paljoa paina. Ainahan pieni riski on kun jotain tekemään ryhtyy, vaan kyllä ne letkut siellä sen verran taittuu. Eikä sulla edes ahtaalta tuolla näytä, omassa tuo mutu niin lähellä palkkia että lenkki avainta ei saa pujotettua.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sportsidessa on hytin takana eri lava kuin fleetsidessä. Etupuskurin ja hytin takaikkunan välissä ei pitäis olla mitään eroa muihin....
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    Kiitos neuvoista, pitääpä lähtee sitten hankkii sopivaa kiilaa ja ulosvetäjää, jospa homma menis eteenpäin.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja pistää sitten samaan "hahloon" sen uuden. Booritus kun siinä on.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se voipi sitten olla tiukassa. Älä säästele ulosvetäjän koossa.
    Siinä on muistaakseni yksi ohjaava paksu, ei mene väärään kohtaan.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Unohtu laittaa, että kiilat on tossa hommassa ihan nou-nou. Akselia ei saa repiä eikä hakata väkisin mihinkään suuntaan.
     
  14. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    Toinen pää varmaan kiila haarukalla ja simpukan pää tarvitsee pitman arm pullerin. Pitman arm ulosvetäjää ei varmaan joka hyllyssä ole,..ja amazon ei kuulosta hyvältä vaihtoehdolta. Mietinnän paikka olisiko kivijalka liikkeissä moista.
     
  15. Gerball

    Gerball Gearhead

    Oman pullerin ostin rokkiautosta samalla kuin kaikki niveletkin. Joutaisi kyllä vaikka lainaksi, missä päin tarve on?
     
  16. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Pullerin voi värkkäillä itsekin, jos on hitsauskone ja rautaromua lähettyvillä.
     
  17. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    Saan ehkä oikeanlaisen ulosvetäjän kaverilta
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei siinä mitään kummallista ole, releelle heräte vaan jostain että saa virtaa aina kun on virrat päällä ja riittävän kokoisella piuhalla. Orkkishan menee ö-paine anturin kautta ja anturin sisällä niin säälittävät langat että on suunniteltu pettämään, oe pumppukin kannattaa ainakin turbossa päivittää sellaiseen missä oikeasti riittää tuotto.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksei sitä alkuperästä öp-kytkintä voi releyttää, kun se on ihan yhtä helppo homma?
     
    kapa73 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Miks kun voi tehä suomi-sähkötkin?
     
    caprice305, timant ja Jussi289 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!