Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    leveling kitti, ja tuplajouset takana, renkaat 315/75r 16, eli ei mitään mahottomia, mutta mun silmään sellanen sopusuhtanen setti
     
    tappokinnas tykkää tästä.
  2. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Jos sulla on käsijarru levyjarrun keskellä olevassa rummussa, niin kuin ylempänäkin on veikattu, niin aika nopeasti pystyy ainakin tarkistamaan, että jumittaako se ulkoinen vivusto/vaijeri. Eli vedät käsijarrun päälle ja otat saman tien pois ja katot takaa jarrukilvestä liikkuuko ne vivut takaisin "lepoasentoon" ja jos ei liiku ja ei johdu vaijerin jumiutumisesta niin annat vähän jollain pikku vasaralla vauhtia. Saattaa saada tommosen vivuston pelaamaan ihan silläkin että tekee jonkun monta kymmentä - sata toistoa ees taas tota hoitoa varsinkin jos on joku apulainen mukana. Voi se hässäkkä jumiutua myös sieltä rummun sisältä jos sitä ei kovin usein käytä, sillon voi joutua ottamaan levyn irti. Sehän ei ole muuten iso homma, mutta kuskin puolella se pikku huoltoluukku, minkä kautta joutuu ruuvaamaan käsijarrukenkien säädön pois, on tosi ahtaassa paikassa kun on se akselin ja jousen välinen palikka mukavasti tiellä, ettei sinne näe mitään eikä saa pitkää meisseliäkään sinne.

    Sit jos oikeen innostuu ne palatkin vaihtamaan sisärumpuun niin niiden hiton jousilaattojen kanssa menee tovi jos toinenkin, että saa ne paikalleen...
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Mistä vuosimallista ylöspäin Ramissa alkaa olla kolmipistevyöt kaikilla? Ettei keskellä pelkkä lannevyö, puhun nytten viis-kuus paikkaisista
     
  4. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Takana 3-pistevyö tuli keskipenkillekin varmaan 3genin alusta asti. Ainaki omassa 2004 on jo. Etupenkillä on pelkkä lannevyö 6-paikkasessa. Uudemmista ei oo tietoa, että onko edes muutettu vai ovatko uudemmat vaan 5-paikkaisia sitten.

    Edit. Jos edessä keskellä on käsinojaksi kääntyvä penkki, niin kolmipistevyön toteutus aika hankalaa. Ja nykyisin Suomessa niitä ei edes rekisteröintikatsastuksessa kuulemma hyväksytä istumapaikaksi, koska niskatuki puuttuu.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Kyllä se keskipenkki kelpaa istuinpaikaksi I - kirjaimen mukaisissa autoissa, eli usa markkinoille tarkoitetussa autossa. Myös lannevyöllä. Kaikki 4 gen paremmat mallit on isolla keskikonsolilla joissa on vaan 5 paikkaa, yks paikka on täynnä mukitelineitä
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Juu kun noissa vyökiinnitteisissä lastenistuimissa/-kaukaloissa on aina vaatimuksena kolmipistevyö, sillä vain. Tosin nettiautoa selasin ja osassa 3 gen näytti olevan jo Isofix (yllättävää kyllä)

    Pohdittu tässä isompaa perheautoa, emäntä heitti ehdotuksen Ramista :D
     
    tsipi tykkää tästä.
  7. Ck

    Ck Gearhead

    Juu mulla on ihan ekoja 3gen malleja, valmistettu 2002 loppuvuonna. Löytyy isofixit ja takaa kolmipistevyöt joka paikalta.
     
  8. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Olikohan se huhupuhetta, mut jossain vaiheessa muistan jostain kuulleeni tai lukeneeni ettei enää hyväksyttäisi edessä olevaa keskijakkaraa istuimeksi, koska niskatuki puuttuu...? :odroll::odroll:
    Hyvä jos oli!
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Joo pääntuki vaaditaan M1 eli henkilöautossa
     
  10. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Okei eli olivat sit katsastusmiehet sitä mieltä että soveltaa samaa myös k-a puolelle :poff:
     
    Cumminski tykkää tästä.
  11. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Teitkö muuten itse traction barit, vai ostitko jonkun setin?
     
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    https://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/10738675

    Siitä jolleki foorumilaiselle äkkiseltää varsin kohtuu hintanen 12 tappinen manuska rammi! Ite siis tätä kuolasin pari päivää tuossa ja sitte aloin miettimään, et mitähän ihmettä mä muka tekisin neljännellä pick upilla...
     
  13. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Vähä sekä että, kävin Duallylltä hakemassa uuden käytetyn kardaanin, ja tuli asiasta puhetta, myi mulle halvalla sarjan mistä sai muokkaamalla tehtyä takakorvakot ja tuli valamiina nuo pituus-säädetttävät mullinsilmät, ite tein runkoon etukiinnikkeet, ja jatkoin tangot oikeaan mittaan. Jos seuraavat teen, teen ne ihan mustasta raudasta ja mullinsilimiähän saa ikh:lta, etukorvakko runkoon on se työläin tehä.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Rohkaistuin tänäpänä käyttämään pakokaasupäästömittauksessa ja siitä saamani myönteisen palautteen johdosta vielä käytin leijonanluolassa eli syynissä. Otin männä syksynä takasumarin poies ku se ei pelannu ja laitoin tilalle led-työvalon. No se ei riitä että sen poistaa vaikka se ei ole enää lain mukaan pakollinen. Pitäs kuulemma muutoskatastaa 140€ hintaan. Taitaa olla että ens leimalle laitan takas sen saman sumarin.....

    Sitte pakoputki kuulemma meinaa katketa vaimentajan päädystä.

    Mistä semmosen 4 tuuman pöntön saa huokealla? En o ehtiny kattoa viä ku tulin töihin suoraan konttorilta että jos se on vaan ratkennu ni hitsaan sen.
     
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ebaysta mä muistaaksein ostin viimeks 4" läpivirtaavan "rosteri" vaimentajan. Summitilta tulli kans yks 4" glass pack tyyppinen vaimenteja, mutta sillon tuli konttikamana ku tuli paljon muutaki.

    No joo ei oo linkkiä heittää, eikä informaatio oo ku 3-4 vuotta vanhaa. Mutta sillon suomi putkat ei pärjänny mitenkää 4" vaimentaja maailmassa. Hinnat oli muistaakseni ainaki tuplat...
     
  16. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Naapurin kiusaks? :)
     
    Cumminski ja tsipi tykkäävät tästä.
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    No sanotaanko nyt vaikka näin, että 5 tai 6 autoa omistavana ja kerrostalossa elävälle homma ei oo iha helpoimmasta päästä tällä hetkelläkään.

    Kerrostalossa toki ainaki parkkinaapureille tulee harmaita hiuksia rammin kokoluokan autojen kanssa. :rotfl:

    Eikä oikee silleenkään onnistu et ostaa "varalle" autoja, et jos menee vaikka rikki.. ku kaikki on tehty sillee et niillä vois ajaa vähä pitemmästi ku pari vuotta eteenpäin.
     
    ReDDot tykkää tästä.
  18. ReDDot

    ReDDot 2nd gear


    Napsun verran tuli respektä lisää kyllä tästä :cool:
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Naapureiden ykkös-suosikki, veikkaan. Ittellä okt ja tontti täynnä. Piti lähtee pojan kanssa kimppatalliin, et sais tilaa pihalle.:oops:
     
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Siis kuorma-autossa (N2-N3) ei oo enää pakollinen? En ole kuullutkaan. Mut näemmä katsastajan täytyy tulkita se omalla tyylillään niinkun aina :confused: Omasta pitäis se uusia, takapuskurissa olis sen kokoinen ruostereikä niin ajattelin sen istuttaa siihen. Korjattava se on kuitenkin ja olis just sen kokoinen.
     

Kerro tästä muillekin!