Streetman autot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Exami, 10.9.2019.

?

Kiinnostaako pikkurenkaalla kilpailu kelloa vastaan muiden kanssa?

  1. Kyllä

    76,9%
  2. Ei

    23,1%
  1. Exami

    Exami 1st gear

    Jonkun tovin tässä noita 'katukiihdyttelyjä' seuranneena ja osin myös ajaneena. Kiinnostus moottoripyörien puolelta ns. streetman tyyppiseen luokkaan.

    Mikä hyvää streetman mp puolella mielestäni?

    Vaikkakin virallisissa säännöissä ei rengasta ole määrätty, kaikki ajaa samanmoisella renkaalla. (Shinkon Hook-up pro 190/50-17 tai 200/50-17?)

    Joten ehdotuksena, Streetman Autot, Joka rajaantuu rengaskoon ja kilpi/runkonumero vaatimuksen mukaisesti mikä tulee tuolta MP puolelta.

    Sääntöjä MP puolelta:
    "
    Cup-muotoinen sarja jossa varttimailin aika ratkaisee sijoituksen. Sarja on kaikille avoin, ilmoittautumista ei tarvita vaan pisteet jaetaan virallisen listauksen mukaan. Riittää siis kun vain ajaa tarpeeksi kovaa.

    -toimivat tieliikennekelpoiset valot ja vilkut on pakolliset
    -pyörä täytyy olla rekisterissä(rungon ja kilven oltava parit)
    -rekisterikilpi oltava kiinni pyörässä ja luettavissa(alkuperäistä vastaava tarrakilpi tahi minikilpi käy)
    "

    Joten ehdotuksena "smalltire" kokoluokan DOT rengas, eli esimerkkinä MT Street R 275/60-15 (28x11.5-15") tämä koko senvuoksi, että tämä on kansainvälisemminkin luettu smalltire rajaksi, samoiten tämän kanssa myös pienemmällä koolla ajavat eivät kärsi rajusti pidon eroavaisuudesta.

    Ja tässähän siis ajetaan kelloa vastaan. mutta katuauto hengessä, jos itse saisin päättää, niin osallistuvalla kalustolla esim 200km lenkki edellisenä päivänä tai kisan jälkeisenä iltana, miten vaan. mutta tuo taitaa monelle olla hankala vaatimus.

    Vaikkakin tuntuu nykyään olevan turhan monta luokkaa ja listaa minkä mukaan ajaa silti tämän tyyppinen olisi katupuolella se mitä itse kaipaisin. (järkeistystä ja kohtuullisuutta)

    Kiinnostusta vai pahaaoloa? Hyvää / Huonoa? Lienee kuitenkin haasteena määritellä, että kuka nyt on luokassa mukana tai ei, kuka tarkistaa renkaat jne?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tollasella small tirellä ajetaan kutosia maailmalla, että se ei hirveästi järkeistä ja kohtuullista asioita.

    se westcoastcupissa ajaettu true street "oikealla" katurenkaalla on mielestäni hyvään suuntaan oleva juttu, samoin toi ajolenkki karsisi kovimmat sätöstykset veke.
     
    xarper ja mukko tykkäävät tästä.
  3. Keme

    Keme Gearhead

    Ei kai tämäkään ole mikään huono idea. Budjettijutut on aina alkuunsa ainakin ihan jees, vaikka ne sit lähtee jossain vaiheessa käsistä. Lähtökohtainen ongelma vaan lienee, että puuttuu se joku joka tekisi kisat.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Menneisyyden kokemukset ovat osoittaneet, et joko ajaa tai sit ei aja. Se ei ole riippuvainen äännöistä, sääntöjä muuttamalla ja luokkia lisäämällä ei ole saatu juuri yhtään uutta kilpailijaa eikä ainakaan lisätty kilpailijamäärää kuin ehkä hetkellisesti. Ne samat tekosyyt olla ajamatta löytyy kaapista heti uudelleen ja loputtomiin. Ikävää mutta totta.
     
    Herje, Pietsi, Hegemon ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Exami

    Exami 1st gear

    Tuota moottoripyörä puolen toimintaa seuranneena, lähinnä tarvitsee valikoida kisoista ne joita seurataan, jopa mahdollisesti kaikki kisat, cup tyyppinen moodi auttaa tottakai siinä, että aktiivisimmat pärjää parhaiten(kiertää kisat myös kauempana), vaikkei nopein olisikaan. Olettamuksena kuitenkin ettei ihminen voi olla 2 paikassa samaan aikaan...

    Kelloa vastaan ajaessahan mielestäni paras puoli onkin se, että ei tarvita xyz henkilöitä paikalle jotta kisa voidaan ajaa, tai 'kilpailu' pysyy, vaan tulokset ratkaisee, oli sitten nimiä listalla 1 tai 20? Toki koko tarinan idea oli nostaa hieman kilpahenkisyyttä kaikkien näiden headsup luokkien rinnalle / rinnalla, ja saattaa esim euro vs jenkkiauto harrastelijat taistelemaan lähempänä toisiaan. Euromiehelle tuo rengas onjo melko iso, taas jenkkiukoille naurettava apupyörä

    Mitä rengaskokoon ja kohtuullisuuteen tulee, tiedostan, että kyseisellä renkaalla ajetaan mailmalla lujaa, osin myös kaiketi suomessa? kuitenkin kohtuullisempi vaatia kilpakumppaneilta lähelle samanmoisia renkaita perustuen johonkin yleiseen koko määritykseen kuin summamutikassa vaatia esim 24 tai 26" korkeaa 8.5" leveää rengasta.

    Hienoa kuitenkin, että herättää ajatuksia ja ihmetystä.
     
    Muokattu: 11.9.2019

Kerro tästä muillekin!