Työkaluvaunu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Simo, 29.9.2003.

  1. Belve67

    Belve67 2nd gear

    On ok värkki tuo Clasun vaunu pieni miinus matalista ylälaatikoista.
     
  2. -kk-

    -kk- Gearhead

    https://www.nettimarkkina.com/gws-tyokaluvaunu/1576505

    Itelle jäi aikonnaa työmailta neljä tommosta pientä ja matalloo GWS kaappia.
    Tarkotus hitsata kaksi vierekkäin ja maalata nätimmällä.
    Sittä piälle paksu liimapuulevy tahi vesivaneri.
    Ajattelin jotta saisin kaikki "irto työkalut" joille ei salkkua tms. ole noihin piiloon ja samalla matala pyörillä oleva taso johon mättää esim. konetilasta purettavia osia:D.
     
  3. Kruunusaari

    Kruunusaari 2nd gear

    Juu mulla olisi alennusten jälkeen tullut hieman kalliimmaksi hakea liikkeestä kuin ottaa kotiin kuljetuksella. Se verkkokaupan alekuponki -20% vaikutti just sen verran.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo ja pari alinta on taas ehkä vähän turhankin syviä, tai ainakin toinen.
     
  5. pistonhead

    pistonhead 3rd gear

    Alekupongilla ylälaatikon kans tallin eteen tuotuna 316 euroo, mielestäni kohtuu hintanen.
     
    Kruunusaari tykkää tästä.
  6. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Kärkkäisen sikapäivillä tämä työkaluvaunu 249EUR tyrkytyksessä, ei oo omakohtaista kokemusta, pisti vaan silmään kun lehteä selasin...

    [​IMG]
     
    Pertti K tykkää tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mistäs sinä tuon löysit, ei ollut näköislehdessä ainakaan? https://issuu.com/karkkainen/docs/38-karkkainen-keski-suomi?fr=sODFkNDM1Njgy

    Ei kiinnosta niinkään tuo vaunu, mutta oisko jotain muuta, esim. pulttipyssyä joka oli loppuunmyyty keväällä kun meinasin hakea.
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Kauppasuomi lehessä oli noita sika tarjouksia. Devaltin runkoja monenlaisia oli 139EUR, myös mutterimopo
     
    Pertti K tykkää tästä.
  9. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Pari vuotta sitten kun poikani valmistui autopuolelta ostin hänelle työkaluvaunun työkaluilla
    lahjaksi niin silloin tuli niitä aika paljon vertailtua...

    Yhden edullinen hinta ja kuinka paljon siinä oli "osia/sisältöä" herätti mielenkiinnon, mutta
    kun katsoin kuvat tarkkaan ja laskin sisällön niin totesin että siihen oli laskettu kaikki mitä
    siellä oli, nippusiteet, kumilenkit ym! Onneksi en tilannut.

    Jukoliste mitä harhaanjohtamista! :mad:
     
    juko7, Nikuzai, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Samanlainen pettymys oli Bahcon työkalukärry, sisältyy niin ja niin paljon sitä ja tätä. Etrasta kävin sitten noutamassa tämän vuosijuhla maailmanpelastaja työkalukärryjen messiasta.. kotona tallissa pahvit pois... voi video.. työkalut oli paikoillaan harvakseltaan solumuovipatjassa. Siinä oli kyllä tyhjää vielä kolmeen, neljään samanlaiseen määrään..
     
    Pertti K ja Carpenter tykkäävät tästä.
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tommonen on varmaan ok, jos ei ennestään ole työkaluja eikä niitä halua valita itse (tai sitten sattuu olemaan just mieleiset siinä vaunussa, mikä lie aikamoinen sattuma). Muuten mieluummin pistää kaikki rahat itse siihen vaunuun. Minusta. Tai näin ainakin tein itse.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  12. No mutta menitkö ostamaan sian säkissä?, vie äkkiä pois, sullahan on palautusoikeus! Eikö niissä mainoksissa ole hyvin sanottu se mitä siellä juhlavuoden vaunussa on sisällä? Olen itse myynyt niitä pari ja kaikki tiesi mitä saa....

    Ja on se vaan tuommonen bahco pakki aika kovettu laitos. Ei voi moittia, semmonen on ollut kesän käytössä reissussa ja sinne kun itse valitsee työkalut niin on ne mitä tarvii eikä mitään yleissarjojen remonttireiska kamoja. Perkeleesti tarvii tuumasia kiintoavaimia, erilaisia pihtejä, vasaroita, tuumaisia hylsyjuttuja, vääntimiä....ei semmosia ole edes monella merkillä tarjolla.
    Onhan se kallis tuommonen 1471K7 -tyhjä pakki (450-500e sis.alv) mutta komia elämä maksaa, sano naapurin entinen akka....
     
  13. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    En ostanu sikaa säkissä. Mallivaunu oli näytillä myymälässä ja väittivät että, sama määrä atuloita kyytissä. En toki laatua moittinut vaan, näytti kovin vähältä lähemmäs tuhannen €ltonin ostoksessa. On mulla siihen täytettä kertyny laitettavaksi kolmenkymmenen vuoden ajalta. Hyvät pyörät ja laatikoiden liukukiskot tuossa kyllä on.
     
  14. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Mulla on myös Bahcon juhlavuoden työkaluvaunu. Tuunasin vaunua hieman, niin tuli käyttökelpoisempi alkuperäiseen verrattuna.
    Alkuperäiset patjat poistin laatikoista ja tilalle kumimatto.
    Motonetistä hankin mm. hylsynsäilytys paneeleita ja mangneetti kiskoja laatikoihin. Pysyy työkalut paremmin järjestyksessä.
    Vaunu on vahvaa tekoa, mutta laatikot on tarpeettoman korkeita ja niitä on liian vähän. Ylälaatikko on liian matala.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  15. Myydään:

    1) auton perälle salkku, jossa kaikki työkalut 4 tasossa. Näyttää maksavan Suomessa 100e. Tullut jossain kaupassa mulle, käyttämätön setti. 60e

    2) Snap on 5laatikkoinen hyvän kokoinen työkalulaatikko. Seinälle, pöydälle.... Itse käytän tallissa vain tämäntyppisiä laatikostoja ja ne on päällekkäin seinällä. Tarvittaessa ottaa kiinni ja nostaa kyytiin. Voi vain olla aika painava työkalujen kanssa....
    Tästä saa tarjota jotain järkevää summaa. Ei ole uusi, mutta ei paljon uudesta häpeä.
    [​IMG]

    En saanut laitettua linkkiä, mutta kuvia kummastakin on täällä:

    www.auliz.fi
    -showroom
    -toiseksi viimeinen otsikko "FOR SALE"
    -siellä lopussa
     
    Muokattu: 4.10.2019
  16. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Olipas siellä Auliksen sivuilla kuvia, toi 55 ekassa kuvassa melkein ku ois kotipihaltani kuvattu siellähän ne olivat samoin peräkkäin ja tais vaihdossa sitten sulle tulla tuohon erittäin hienoon 57 kaan.
    Ei ny liittyny kyllä toolbokseihin.
     
  17. Lasse@

    Lasse@ 3rd gear

    Jos musta "coraft" työkaluvaunu ja ylälaatikko on täysin samanlainen rakenteeltaan kuin sininen niin hinta / laatu on aika hyvä, ainakin näillä tarjoushinnoilla. Sinisessä on hyvä maalaus myös.

    Löysin yhden sinisen ylälaatikon pari viikkoa sitten kaverille, oli jäänyt varastoon yhteen liikkeeseen, 50€

    Coraft ylälaatikon vetolaatikot on hieman korkeammat kuin vaunussa, eli avaimia voi pitää pidikkeissä. Vaunulle jos tekisivät pienen muutoksen että olisi hieman korkeampi ja muutama cm lisää korkeutta mataliin laatikoihin niin vielä parempi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. zero

    zero 3rd gear

    Monta sivua keskustelua työkaluvaunuista, itse haaveilin monta vuotta tuollaisesta vaikka kaikki perustyökalut ja paljon muuta löytyikin entuudestaan. Jotenkin ajattelin että se vaunu on niin näppärä vetää auton viereen ja työkalut pysyy siististi omilla paikoillaan.
    Keväällä sitten kun työpaikalle tilattiin vaunuja niin otin itselleni samanmoisen, Boxon 189 osainen. Voin kyllä suositella tätä, laadukkaat työkalut, vaunu on saakelin tukeva ja painoa sen verran että sietää avata vaikka kaikki laatikot kerralla eikä kaadu. Töissä noi työkalut on saanut sikaa aika huolella ja ainoat rikki menneet on ollut pienet pallokantaiset kuusiokoloavaimet, mutta sekin johtuu täysin väärästä käytöstä :odbiggrin:

    https://www.kivilinna.com/boxo-tyokaluvaunu-7071-ja-189-os-tyokalulajitelma
     
  19. 240163

    240163 Gearhead

    Mulla on snap on vaunu siihen olen tosi tyytyväinen. Laatikot on lukittu eli ei aukee siirrettäessä. Toisena on Clasun vaunu ei sekään huono ole. Sitä en siirtele ollenkaan eli ei haittaa vaikka on matalat pyörät.
     

Kerro tästä muillekin!