6.5 vai 6.2 diisseli??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja anviko, 4.7.2008.

  1. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Mikäs ero noilla 6.2D:n eri tehoversioilla on, ja missä vuosimalleissa kutakin on käytetty?
     
  2. Lassard

    Lassard Gearhead

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika säälittävän näköinen pellinpala :rotfl: .
    [​IMG]
     
  4. teme01

    teme01 3rd gear

    Aika vanha aihe mutta,
    Sopiiko tuohon 6,5 sahköpumpun tilalle mekaaninen syöttöpumppu ??
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sopii.
     
  6. teme01

    teme01 3rd gear

    Hyvä tietää.
    kuitenkin mittaristo ehkä vaatii pcm:n olemassaolon toimiakseen o_O
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    eikä vaadi, mut 4l80e vaatii
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Vuonna 2000 (vai olikoi 2001) Molemmat silloiset pomot osti uudet Vanit. (6.5td) kulutus molemmilla n. 18l/100km. Kummallakin aika paljon maantieajoa (toinen Lohja-Helsinki-Lohja) +kaupunkiajoa tietysti. Molemmat oli ihan ihmeissään kulutuksesta, kun eivät olleet ns. jenkki-ihmisiä.:D
    Olivat vaan tottuneet niiiin paljon pienempään kulutukseen.:D:p
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hirvee kulutus tuo onkin.

    Vanhaa Fordin esikammio 7.3 ei saa kuluttamaan yli 14. Parhaimmillaan 11.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    7.3 Powerstroke Excursion, korotus ja 35" renkaat kuluttaa sen ~14,5 litraa vakiovälityksellä.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No eihän vanhempi 6.2:kaan noin paljon vie.

    Tosta lihavoidusta: varmasti saa. ;)
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin, siis omassa ajossa en ole saanut. Paljoo.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aika onnettomia noi turbo vanit tuntuu olleen, mun mielestäni ei mitenkään paljoa tehokkaita ja kulutus kuitenkin valtavaa.
     
    1purehell tykkää tästä.
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Noissa uusikorisissa vaneissa ei ole oikeastaan onnistunut mikään. Rumia, ruostuvat äkkiä ja kuluttavat hirveästi.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ainakin pikkari turbolla on selkeesti pirteempi ku ilman, mikä myös selittää sitä kulutuksen kasvua. Jos turbollisella ajelee yhtä verkkaseen ku ilman sitä, niin ei se kulutus paljon muutu.
     
  16. McDaniel

    McDaniel 1st gear

    Mielestäni uusikoriset eivät ole mitenkään erityisen huonoja autoja. Ruostumisongelma on osittain maahantuojan syytä, koska tehdas tai Metro-Auto ei ruostesuojannut runkoja ollenkaan sisäpuolelta ja rungot alkoivat Suomen paskasäiden takia mätänemään pian salakavalasti sisäpuolelta. Ongelma tuli/tulee kunnolla näkyviin vasta, kun on jo käytännössä myöhäistä alkaa tekemään paikkauksia, koska rungosta ei enää löydy ehjää kohtaa johon kannattaa alkaa hitsaamaan paikkaa.

    Kulutus on tietenkin kovempi kuin vanhoissa 6.2:ssa, mutta kyllä 6.5 turbovehkeet liikkuu rivakammin.
     

Kerro tästä muillekin!