GMC Pick-up käyntiin 10 vuoden jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Juha R, 20.8.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ota sekuntikello käteen ja litran astia. Kauanko kestää täyttyä?
     
  2. Juha R

    Juha R 2nd gear

    N. 30 sek/ litra. Tämä tbi:n päästä letkusta.
     
    Muokattu: 13.9.2019
  3. Siitähän se on helppo laskea 2 litraa minuutissa=> 120 lph => noin 32 gph.
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Edelleen, mittaa pa paine...
     
  5. Junnu83

    Junnu83 1st gear

    Minulla teki caprice ihan samaa, pumppaamalla pysy käynnissä muuten ei.. Uus bensapumppu ja pirssi pelaa ettei mitään..
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saab foorumilla oli testailtu jonkinverran pumpun tuottoa ja painetta. Yleensä jos tuotto oli hyvä niin painettakin löytyi.


    Miguelos laski n 32gph ja rokkiautossa tbi pumput oli 20 gph luokkaa.


    Toki paineen auton alta perus t-haaralla mittaa letkuista jos ei adapteria ole tbi päähän.
     
  7. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Kyllä taitaa polttoainetta tulla riittävästi, kun kerran map- letku irrallaan pystyy käyttämään ja huudattamaan niin paljon kuin haluaa. Silloin ei ainakaan lopu bensa kesken.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkohan näissä sitä "anti-pulsator" tasaaja/liitoskappaletta pumpun ja putken välissä? Sen falskaus vois vaikuttaa vasta painetta tarvitessa.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Ainakin saman ikäluokan astrossa, trans amissa ja bonnevillessä on. Pari tapausta on muistissa kun se osa oli halki tankin sisältä ja auto käyttäytyi juuri noin kun tässäkin tapauksessa
     
    Jussi289 ja Juha R tykkäävät tästä.
  10. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Voisiko tässä kuitenkin olla jakajavika? Sakaralevy oli pintaruosteessa. Pari halkeaman alkua näkyi suurennuslasilla katsottaessa. Voiko jakaja sekottaa moottorin älyn?

    Pick up coil toimii ja antaa jännitteen pyörittäessä. Voiko äly saada väärän määrän signaaleja ja luulee väärän kierrosluvun?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kokeile toisella jakajalla jos saatavilla.
     
  12. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

    Ei motti kävis ollenkaan jos kipinä tieto puuttuisi ecm:ltä "potikkahuijauksellakaan".
    Jos kipinä tieto puuttuisi, niin pitäisi käydä ok hetken, kun käyttää ecm sulakkeen irti tai akun kaapelin n.30sek... ja antaisi vikakoodinkin.
    Edelleen kannatan tuota Impala76 ehdotusta ekalta sivulta ja tuota cts anturia.
    Saisitko lainaan varmasti toimivaa anturia kokeiluun?
    Monessa GM tuotteessa sama anturi.
    Cts anturista rapakon takana nimitys "master sensor" ja ei suotta...
     
  13. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Cts anturi kyllä näyttää ihan oikeita vastusarvoja. Muuttuvat juuri siten kuin taulukon mukaan pitääkin. Juuri äsken mittasin. Lämpötila +4 ja vastus n. 7500 ohmia. Kuumalla moottorilla sitten reilusti pienemmät vastukset.

    Jos taas bensanpaineet olisivat liian alhaiset niin autolla ei kai voisi ajaa mitenkään. Nyt map- anturin letku irrallaan autoa pystyy siirtämään eteen ja taakse ihan normaalisti. Ja pystyy huudattamaan ihan kovillakin kierroksilla. Luulisi bensanpuutteen näkyvän silloinkin.

    Toista jakajaa tai lämpöanturia ei nyt tähän hätään löydy. Mutta tutkitaan lisää.
    Joku johtoliitin hanskalokeron takana on irti. Siihen oli teipattu diodi. Johdot violetti ja violetti/ valkoinen. Liittyykö moottoriin? Ainakin on älylaatikolle menevässä johtonipussa. A ja b taisi lukea liittimessä.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vois. Avattaren Dartissa hajosi "biltematyyppinen" säädettävä regulaattori siten, että paineet romahti. Ohjaimen säätöalue ei riittänyt kompensoimaan ja muuta ei esiintynyt kuin huono tyhjäkäynti. Nyppäsin MAP-anturin letkun irti (joka on moottorille yhtä kuin kaasu pohjassa) jolla sain vähän päälle pintakaasulla aikaiseksi ajoalueen ja jolla ajelin kotiin asti.
     
    Impala76 ja Juha R tykkäävät tästä.
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kokeilitko mappia imemällä, siis suulla, vai oliko sulla jokin mittari? Vuotaisko se kuitennii? Kun sen letkun tukkiminen rauhoittaa koneen, ja lämpötila anturin pois ottaminen pistää sen open looppiin, en kyllä muista jättääkö se mapin lukematta silloin..... Eli sen viallisen datan.....
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt vois taas astua ne todelliset tbi tietäjät kehiin ja kertoa suoraan vikapaikan ilman mutuilua ja arvauksia kun olihan tää lapsellisen helppo ja yksinkertainen systeemi :odroll:
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onko vika tbi:ssä?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tbihin lasken jakajat ja bensapumpunkin kun täysin vastaavia ei kaasarissa tai monipisteruiskussa ole.

    Tämä oli lähinnä ulostulo sille vittuilulle kun ei tbin kanssa pärjätä, mutta sitten ei auteta miestä mäessä vaan tämäkin topic on erilaisia veikkauksia täynnä. Ja tottakai se on veikkauksia täynnä kun harva osaa suoraan vian sanoa vaikka suu käy


    Ja nyt en tarkoittanut tähän ketjuun osallistuneita.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Johtuisko sun asenteesta? Oot huutamassa "kaasaroi se" vähän väliä, tai et nyt vähään aikaan, mut luulen jotta jos mä huutaisin joka kaasaritopissa et lyö tbi siihen, niin mullekin kuittailtaisiin etten pärjää kaasarin kanssa? Saatan olla väärässäkin.... mutta kaikki ne hajoo.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pitkään seisseissä ajoneuvoissa, tietysti vanhoissa yleensä, on aina myös se mahdollisuus, että liittimissä tai johdoissa on hapettumaa ja johdon vastus muuttaa anturitiedon joksikin muuksi. Ja niitä ei välttämättä näe päälle mistään. Jostain pieni reikä eristeeseen ja kosteutta sisään, piuha voi olla eristeen sisältä vihreää muhjua mutta onneksi harvoin niin.

    Bensanpainetta tietysti olisi jonkin verran oltava, että se suuttimista suihkuaa oikein.
    Mutta senhän aika helposti jo näkee, kun ottaa ilmanputsarin pois ja lyö koneen käyntiin (jos se lähtee). Molempien suuttimien pitää työntää tasainen viuhka.
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!