Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi mun kuva on just mun jarruista. Shop manualista. Myös rumpu oli eilen auki niin voin todeta saman systeemin siellä olleen.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Moniko neliöistä noi subben virtakaapelit on?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laturin? Startin? Vai minkä virtakaapeli
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    startin ja akkujen välinen.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jotain 35mm2
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Leadin/trailing drum brake toi mun malli ja jussin malli duo-servo drum brake.


    E: youtubesta katoin kasausvideon ja mulla toi osa nro 3 tahtoo hypätä pois säätörattaasta vaikka jousi on oikein ja pää haarukan sisällä. Ekan kerran nyt kun rummun aukaisin leimareissun jäljiltä, se oli myös sentin irti rullasta.
     
    Muokattu: 21.9.2019
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos kasatessa ei kertaakaan toimi, niin se 3 ei voi olla syypää, silloin automaatti säätö ei toimi, mutta ei se ekalla polkasulla voi mitenkään säätää sitä vituiks. Toki pitää tutkia silti, miksi se 3 ei ole paikallaan, voihan se johtaa jäljille.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Luultavasti tymä kysymys, mut suljetaan pois silti ettei sulla ole tullu aivosulkua. Olethan ottanut sen pykälän pois rummusta? Vai säätänyt niin että just saat rummun paikalleen? Vai säätänyt rumpu paikallaan? Toi 3 vaikuttaa siihen ettei se ole viimeleiman jälkeen kunnossa......
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En siis purkanut tuosta vielä mitään, säätörullaa vaan hiplin. Tossa mallissa ei tainnut olla mahdollisuutta säätää rumpu paikallaan?

    Kuitenkin tää nyt kolmas leimavuosi mun aikana ja aina olleet tip top. Myös syksy ja kevät kun vaihdan renkaat, otan rummut pois ja putsaan kaiken. Samalla oon käsin kokeillut pyörän kanssa pitääkö skägä.

    Aina on rumpu irronnut vaivatta eli ikinä ei ole ollut säädettynä niin, että pitäs rumpu paikallaan säätää kenkiä ensin kiinni. Sama oli bonnevillessäni ja vanissa sitä ennen.


    Tojotassa ja escortissa piti säätää rummun ollessa kiinni siitä tarkastusreiästä muuten ei kenkien vara riittänyt käsijarrussa ja käyttöjarrukin hiipui.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi kolmonen tosiaan on vaan tapin läpi ujutettu kuten räjäytyskuvassa, jousi on oikein ja kolmosen pää on kenkien välisen säätöhaarukan alla ohjeen mukaan. Silti se mieluusti hyppää sieltä säätöhaarukan rattaan päästä irti. Toki kun säätöä levensin kokeeksi ja rumpu paikallaan vedin käsijarrua niin ei mitään eroa. Luulis ettei se silloin vielä vaikuta vaikka koko kolmonen ois irti? Toki sillä tehtävänsä on, mutta tarkoitin just tuota tilannetta.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onko siinä mitn pykälää? Se vaan natsais, kun viime leimalla toiminut, säätö hajonnu jossain vaiheessa ja kengät kulunu..... Kun sanoit että jarru päällä pyörii mut ei irtoa, ni se kielis pykälästä?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On siinä pieni pykälä, eihän sen tarvi kummonen olla niin ei rumpu irtoa. Toki kokeilin vaan hellästi sen, että jarru sen verran vaikuttaa


    Ihmetyttää vaan kun vaijeri liikkuu vaan kengät ei tarpeeksi purista rumpua vasten vaikka käyttöjarru pelaa. Olen varma, että vaikka pykälän hiois(hion kyllä joktap) niin silti ei riitä pito seisontajarrulla kun nytkään ei yhtään pitoa.


    Perus mitalla laskettuna joku 5mm levittyy kengät yhteensä seisontajarru päällä vs pois päältä. Kello 9 ja 3 kohdalta mitattuna.

    Kengissä on pintaa vielä eikä lasittumaa, ne putsasin myös. Pyöräsylkkä ei märkä eikä jarruosatkaan.




    Seisontajarrutehon huonontuminen kävis järkeen mutta näillä osilla täys 0 ihmetyttää
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Käyttöjarru liikkuu enemmän, se käsijarru ei paljoa liiku, sillä just tulee sitä vipuvartta siihen, kokeile ottaa pykälä kokonaan pois eka.
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja näitähän on aina hyvä verrata toiseen puoleen
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu pitää tehdä niin. Onko tuo 2.5mm per kenkä silti nafti liike vai sopiva? Taino mitta ei sitä kertonut onko liike tasainen mutta 5mm se oli yhteensä.


    2kk aikana tullut pykäläkin ois outoa.
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En mä sitä liikettä ole mitannu, ja sulla trailer edition tms mikä voi olla vähemmän, että on enempi vipua. Ei se kynnys olekaan tullut nyt, sun kengät on kulunut ja ehkä säätökin mennyt väärään suuntaan ku on rikki, sä et vaan saa sitä nyt kohdilleen koska kynnys.


    E: tiedä onko kengissä mitn eroa eri jarrujen välillä, joten se "vipu" on varmaan sama
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Okei, aina oppii uutta. Tollasta en vielä ollu nähny.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla menee startille molemmilta akuilta omat kaapelit,saavuttaakohan tolla mitään hyötyä?
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä tavallaan. Akut kuormittuu tasasemmin ja pienemmät häviöt startatessa.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niinhän se taitaa olla,taidanpa uudemmat kaapelit noin laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!