GMC Pick-up käyntiin 10 vuoden jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Juha R, 20.8.2019.

  1. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Nyt on viritelty painemittari ja mittailtu. Taisi vika löytyä.
    Ei viisari värähtänyt. Eli tasan nollaa näytti vaikka akku oli samalla latauksessa.
    Paineilmalla kokeilin ensin mittaria, että näyttää oikein. Ja pienenkin paineen.

    Autossa bensaa kyllä tulee, mutta ilmeisesti olemattomalla paineella. Tankinputkesta kun kuuntelee niin kuuluu jonkinlaista lorinaa. Tankin sisältä siis. Siellä nyt sitten joku paikka ilmeisesti on vanhuuttaan pettänyt ja vuotaa?

    Tarkoittanee käytännössä lavan irroitusta, että pääsee pumppuun käsiksi.
     
    Impala76, caprice305, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pumpun ja putken välinen kumi, sitähän on taidettu jo ehdottaa.
    Pudota tankki alas, niin ei tarvii lavaa ottaa pois. Vai onko se lavavehkeessä helpompi ottaa lava.

    Astron 102l tankki painoi kivasti, kun piti pudotella se alas, juurikin samasta syystä.
     
    Impala76 tykkää tästä.
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Paskoja noi tbi:t ;)
     
    jariha, Filth ja Juha R tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos tankkilaite hapan niin pistää uusiksi koko tötterön kerralla.


    Kai bensanpainemittari oli t haarassa eikä suoraan letkun päässä?
     
  5. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Juu, t- haarassa oli. Jännä sinänsä, bensaa tulee putken täydeltä, mutta painetta ei ole nimeksikään.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siihen riittää se typerä liitoskappale siellä pumpun ja putken välissä.
     
    LPV, Impala76 ja Juha R tykkäävät tästä.
  7. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Nyt on winaldl kaapeli askarreltu. Ja hämmästys oli suuri, kun läppärin näytöllä näkyi kierrosluku, lambda jne.

    Ei tästä nyt mitään hyötyä ole, kun ei tämä puuttuvaa bensanpainetta korjaa.

    Huomenna sitten alkaa lavan irroitus. Ja kiroilu ruosteisten pulttien kanssa.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kannattaa melkeen suosiolla katkoa ne yläpuolelta ja laittaa uuvet.

    Ei korjaa putkea winaldl, mutta näyttänee tietoa mistä voi päätellä että kakku ei riitä.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jatkossa se winaldl on mukava apu
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vähän ikävä katkoo, jos ne ei vapaaehtoiseti lähe. Ovat mutterit lavapalkin sisällä.
    Hyvissä ajoin ennen h-hetkeä pitäs jo holvailla sinne kaikkee öljytavaraa imeytymään.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tosiaan olikin fordin pikuppi mistä katkoin, enpä tiedäkään miten sevyssä katkotaan.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Regulaattori sulla taiskin olla jo tsekattu, ettei bensa vaan kierrä ilman vastusta paluulinjaa pitkin takas tankkiin?
     
  13. Juha R

    Juha R 2nd gear

    On tarkastettu. Paluuputkesta ei juuri bensaa tule.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jos pumpulta mitattaessa ei painetta ole ei regu vielä vaikuta
     
  15. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Nyt on lava irroitettu. Huomenna nostetaan pois paikaltaan. Kyllä vaan oli kunnollinen pulttipyssy pop.
     
    LPV ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  16. Juha R

    Juha R 2nd gear

    [​IMG] Todennäköinen syyllinen löytyi.[​IMG] Bensapumpulta lähtevä letku tankin sisällä on murtunut ja siinä on laajeneva reikä.
     
    Muokattu: 26.9.2019
    Gary Grand, Powerstroke, Impala76 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Hyvä että löytyi, vinkki siihen taisi tullakin jo ekalla sivulla.. Oireet kuulosti jo alusta lähtien hyvin tutulta. Osan nimi on muuten pulsator..
    Mitä varten siellä sitten lieneekään.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tosta on se orkkisosa jo poistettu ja korvattu letkulla, joka on sit myös ollu paskalaatua, kuten bensaletkut pääosin nykyään.
    Se pulsator on niinku anti-pulsator, eli siis pieni paineakku. Liitoskappaleeseen on ympätty kalvo, jonka takana jousi. Liitokset pumppuun ja putkeen pelkillä hentosilla huulitiippareilla.
     
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla oli 94 Buick Roadmasterissa melkein sama vika, se pulsaattori oli irti bensatankissa. Vikaa sitten etsittiin ja ihmeteltiin kun bensapumppu huutaa, mutta ei tule painetta...
    Löytyi sekin vika sitten kun oli pumppukin vaihdettu varmuuden vuoksi.
    Tuosta WinAldl-laitteesta; onko tuohon "seuraavaan" versioon mitään lukulaitetta?
    Tämä on siis LT1-koneella, eikä mulla ole mitään käsitystä millä sen tietoja voisi lukea.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tunerpro lukee ruiskuvehkeitä ja siihen on oma kaapelinsa (ohjeita löytyy). Minä en saanut ite tehtyä kaapelia pelaamaan mutta jussi289 kaapeli pelas. Jussi saa kaapelinsa postilla koska vaan haluaa tai lokakuun lopussa ohikulkumatkalla ;)
     

Kerro tästä muillekin!