Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. esmi

    esmi Gearhead

    Mulla on 79 Delta ssa sellainen etupenkkien säätö, että kuskin osan saa vain eteen ja taakse, sitten siinä kahdenistuttavassa osassa on eteen, taakse ja selkänojan säätö!, hyvähän siinä on unet ottaa jos ei ole takapenkillä porukkaa kuin kuskin takana.
     
  2. tzampy

    tzampy Gearhead

    Miulla on yhdet 88 buickin penkit, mutta niitä tuskin tulee käytettyä. Täytyy vähän tutkailla noita purkaamoja, jos sieltä löytyisi siistit.
     
    LPV tykkää tästä.
  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tuli haettua tänään kuusaalta 73 - coronetin etusohva kyynärnojalla ja samassa kaupassa tuli mukaan kierros penkin päällisiä, jotka tosin täytyy värjätä. Eli penkki homma on selvä.
     
    Gary Grand, LPV, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ajokausi on nyt virallisesti ohi ja valmistelut maalaukseen aloitettu. Vielä täytyy ovet purkaa täysin.

    [​IMG]


    Päälliset lähtivät ihan hyvin puhtaaksi mutta vielä nuo täytyy värjätä mustiksi, eivät ole vielä täydellisesti paikaallaan vaan vasta koe sovituksessa.

    [​IMG]
     
    palontie, Vuokralainen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    Olisiko teillä hetki aikaa puhua pakkelista?

    Tänään aloiteltiin oikomaan pintoja sekä luukkuja, kuskin oven karmi katkaistiin ja saatiin ovi säädettyä kohdalleen, takaovea otettiin shimmien kanssa saranapuolelta ulospäin.

    [​IMG]

    Sitten takakyljestä löytyi pieni yllätys. Tiesin kyllä että siellä on pakkelia mutta en uskonut että ihan kolmea senttiä :D

    [​IMG]
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Aika pienellä kerroksella pärjätty sitten.
     
    falcon1, Gary Grand, juko7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Poke

    Poke Gearhead

    Sen kitti peittää minkä pelti heittää.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nyt ennen maalausta kannattaa tosiaan kaikki heitot korjailla, kun voi käyttää raakojakin toimia. Samaten just esm. noista peilin reikäsistä pistää turhat umpeen.
     
    Camino'79 ja palontie tykkäävät tästä.
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    löytyihän sitä pakkelia paaaaljon lisää, tästä johtuen vedetään auto pellille ja korjataan huonot kohdat.

    Tässä yksi "paikka"

    [​IMG]
    Ja jälkeen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pakkelia ollut aivan saatanasti, joka kohta ei olisi edes sitä vaatinut. huomenna loput ovet puhtaaksi ja sitten lokareiden kimppuun.
     
    palontie, pe-le, Vuokralainen ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Kovin tuttua ja iso peukku, että tehdään asiat oikein.
     
    isalmela ja tzampy tykkäävät tästä.
  11. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kiitos palautteesta!
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    Aamulla taas jatkettiin tästä

    [​IMG]

    Ja illalla lopputulos oli tämä

    [​IMG]

    [​IMG]

    Viisitoista tuntia armotonta hiomista kahdelta mieheltä.
     
    palontie, Vuokralainen, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tunnen jo nyt vilpitöntä myötätuntoa ja jaksamista. Enkä millään pahalla vaan tulevaa työnmäärää kohtaan.. en tiedä tavoitteista mutta sanoisin n. 200h päästä ollaan varmaan jo lähellä hiontaväriä. Tykkään!!
     
    Gary Grand, Camino'79 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu täältä kanssa tsempit hommaan! Ei oo helppo päätös lähteä vetämään pellille varsinkin kun näkyy olevan harsittu jo "pahoistakin" paikoista! Toivotaan ettei moti lopu kesken! :D
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Eihän se ole kuin 100h per naama :D
     
    palontie, Jarde1 ja esmi tykkäävät tästä.
  16. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kiitoksia, osa noista paikoista on ihan hyviä mutta ne on hitsattu vain huonosti. Pakkelia oli aivan käsittämätön määrä. Oikea etulokari oli kauttaaltaan 1cm kerroksen alla.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No just sitä oikeeta etuloksua katoin, että noinkohan pääsis helpoimmalla kun hommais ihan uuden loksun koska tuon leipominen edes sinnepäin tehtaan mittoihin/istuvaksi voi olla aika savotta ilman että siinä on uudestaan se sentti pakkelia :D
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  18. tzampy

    tzampy Gearhead

    Saatavuus on vain vähän heikko.
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Minkä pelti heittää, sen kitti peittää.. Jos sattuu pysymään.
    Omasta Valiantista aloin ysärillä jonkun rapparin jälkiä sistimään etulokarista ja ihan vastaaviin ainevahvuuksiin oli siinä päästy. Kummallakin puolella.:odeek: En olis koskenutkaan, jos ei olis ollu ruostetta tihkuvia halkeamia kupeissa.:odroll:

    Etulokareihin oli vaihdettu yläpinnat ja sisälokarin(alumiininen, kumitiivisteellä) kohdalle kymmenen sentin siivut, eikä hitsarilla ollu ilmeisesti käynyt mielessäkään että pelti saattaa vedellä.:(
    Alkuperäisen maalin päälle oli surutta nuo kittaukset vedetty.. Karhentamatta. Irtosi näppärästi kun napautti nuijalla sisäpuolelle.:D

    Nuo "peltityöt" oli tehty oikeen viimesen päälle show-maalauksen alle!
    Autossa oli vedetty vaikka minkälaista ja väristä viivaa, linjaa ja panelointia. Päävärinä oli metallihohtokulta, hileillä, häivytettynä ainakin punaisella ja raidoitukseen oli käytetty ainakin valkoista punaista ja sinistä hilemaalia.:odeek: Maalaus maksanu ihan vitusti tonnia jo kasarilla ja pohjat tehty noin?!?:odeek:
     
    palontie, MJF ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  20. tzampy

    tzampy Gearhead

    Täytyy Kanadasta kysellä paljonko kustantaisi tuo lokari ja sen roijaaminen tänne Suomeen, jos ei muuten saa niin ottaa tuohon huonoon osaan vain palasen ja vaihtaa sen
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!