Toyota Avensis tietäjiä ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja piiparinen, 29.9.2019.

  1. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Potilaana Avensis 1.6 vvt-i 2000. Ei ota normaalisti kierroksia kuin välillä 2000-4000...
    Muuten teho katoaa. Paikaltaanlähdössä kierrokset tulee vähän viiveellä, ja kiihdytys onnistuu vain varovasti kaasua painaen. Lämä pohjaan niin tuntuu, että tukehtuu...

    Vaihdoin tulpat,bensa,ja ilmansuotimet. Putsasin kaasuläppäkotelon. Tulpat, ja lambda oli ok väriset.
    Vähän parani. Kuuklaamalla samaavikaa on kymmeniä, muttei tietoa mikä aiheuttaa.

    Autolla on ajettu 340 000. Obd ei keskustele.
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä 2000vm pitää saada koodit ulos, ei muutakun semmoseen mestaan luetuttamaan missä onnistuu. Arvailulla saat vaan rahaa palamaan...
     
    rb ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Kytke obd liittimen piikit 5 ja 13 yhteen mikki langalla tms.
    Vilkuttelee moottorinvikavalolla koodit ulos kun laittaa virran päälle, laske vilkutukset, esm 3 vilkutusta, tauko, 1 vilkutus = 31. joka koodin välillä on pitkä tauko. laita koodit mitä saat niin tsekataan mitä ne on.
    Koodit nollataan käyttämällä akunkenkä irti.
     
    piiparinen tykkää tästä.
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Ääni ilmamäärämittarille
     
    piiparinen tykkää tästä.
  5. aamake

    aamake 1st gear

    Imusarjan tiivisteitä noihin on vaihdettu,vanhemmuuttaan kovettuu ja kutistuu. Marmorilla n.20e.
     
  6. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Onkos tollasessa vvt solenoidia jos on niin se kannatais tsekata ettei oo se verkko tukossa tai paskana ja nokka akselin asentoanturi kans tarkistaa.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei sekota vvt noin paljoa tai sit on jo jako hypänny ;)
     
  8. aamake

    aamake 1st gear

    Syökö öljyä? Tämä kaukaa haettua mutta tarkastapa onko katti mennyt tukkoon.
     
  9. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Yhteen tommosilla oireilla vaihdoin ketjun ja rattaat,oli hampaan pielessä... Kaasupoljin voi tehä samaa,sehän on sähköinen... Koodilla selviää jotain.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eikös sähkönen poljin tullu vasta faceliftiin? Ainakin mun muistikuvien varassa ois tieto että 2002vm corollan 1,6sessa oli vaijerikaasu o_O
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    2002 vaihtui corollassa malli ja taisi jäädä 4A-FE historiaan. Aveen taisi zz-kone tulla aiemmin.

    Mitenkähän viallinen nakutusanturi....
     
  12. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Vaijerikaasu. Öljyä menee jonki vverran,ketju rallattaa. Kattia on moni epäillyt. Täytyy kattoo saako liitoksesta auki.....
     
  13. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Mutta missä on Karpov ja hänen kokemuksena :odeek: Vai onko väärän merkkinen auto nyt korjauksen kohteena :rotfl:
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nämä alkupään vvti koneethan on tunnettuja pienistä vioista. Manuaalilaatikoiden laakerit sanoo moi, ketju on vaihtokunnossa sekä männänrenkaat. Kuukausi sitten näin myös sellaisen mistä oli lohkosta kierteet korkanneet ja kannentiiviste tämän takia antautunut (180tkm) mutta se lienee yksittäistapaus.


    Itse vikaan en sano mitään mutta isot pojat kerto, että jos se on päässä niin pienempikin riittää. Siksi en oletakaan vähemmän kyvykkäiden tätä tarinaa taas uskovan :)
     
    exchevelle tykkää tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eikait noita kierteenkorkkaamisia oo kuin d4d:ssä ja oliko 1.8 bensassa? o_O
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämä oli 1.6 alulohkolla.

    Kuten sanoin, lie yksittäistapaus? Muuten noissa riittää jo kaikennäköistä joten ihan sama meneekö lohkosta kierteet :)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ääni männänrenkaille öljynkulutuksen muodossa ja tiettyjen laatikon laakerien kulumiselle.

    se on ihmetyttänyt aina että kovin vahvana ja sitä kautta helvetin kalliina käytettynä verrattuna vastaaviin muihin merkkeihin on avensista aina arvostettu sekä muitakin tojotan malleja.

    Samanlaisia vikoja niissä on kuin muissakin mutta hinnat pilvissä.
     
    1purehell, Sounderi ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On ne 4afe ym vanhanliiton koneiset pre 00 ihan jees, mutta kyllä 400tkm ajetuissa keskimäärin huoltokirjassa on sellasia toimenpiteitä tehty mitä made in japan toytoissa ei vielä olisi.
     
  19. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Tiedän parikin tyyppiä joilla on vanha avensis kakkos- tai kolmosautona.
    Pitävät niin kauan kun menee katsastuksesta läpi ja niinhän nuo näyttävät menevän joko suoraan tai pikkukorjauksin vielä 400 tkm ajettuina. Öljyä ei tarvitse lisätä, riittää että se vaihdetaan huollon yhteydessä. Ei tarvitse puunata tai sääliä, liikennevakuutus riittää hyvin.

    Samat on viat joo mutta niiden esiintymistiheys huomattavasti harvempi kuin valtaosassa autokantaa. Kuluneet jarrukomponentit, palanut poltin tai vuotava pakoputki on helppo korjata ja ruoste vaivaa vähemmän kuin mersuissa tai volkkareissa.

    Koskas muuten olet nähnyt viimeeksi avensiksen hinausauton lavalla tai tien laidassa hyytyneenä ? Saksalaista "premiumia" näkee päivittäin matkalla kalliiseen valohoitoon marmoritiskille. Silakanvärinen avensis ei herätä kenessäkään intohimoja, mutta sillä pääsee kuitenkin kauppaan ja töihin ilman ylimääräistä dramatiikkaa. Hyvänä päivänä saa jopa omat pois, jos on ostanut järkevään hintaan.

    IS
     
    rb, jjjkkk ja aamake tykkäävät tästä.
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kun toistakymmentä vuotta olin automyyjänä niin tojota myyjätkin tuli välillä juttelemaan. Kertoivat tuolloin mm. että huollossa tehdään asioita joita ei asiakkaalle kerrota kuten osakokonaisuuksien ja komponenttien vaihtoa takuuseen laatuongelmien vuoksi. Kun ei asiakas tiedä tästä niin jää vaikutelma että maaliman paras auto, ei ikinä vikoja. Seuraava autokin on sitten tojota. Maahantuoja maksoi lisäksi tukea että saivat hyvitettyä paalikelpoisista romuista niin ettei muut merkit edes päässy kaupoille. Tiijä sitte tään päivän tilanteesta mikä on.

    itellä ei o ikinä vielä ollu varaa ostaa tojotaa vaikka kortti ollu -84 lähtien. Viitti maksaa 2-3 tonnia enempää siitä että se on tojota. Niin että ei niitä saa järkevään hintaan edes ostettua. Jos maaseudulle meet ja haukut tojotaa kyläkuppilassa ni ne ampuu haulikolla. Jumalaa, isänmaata ja tojotaa ei haukuta!

    Enkä väitä etteikö vanhat tojotat olis hyviä peltejä lukuunottamatta. Niin oli kyllä mersutkin w124 saakka ja pv/duett volvotkin. Kaverin isä kuolikin ennenkuin sai duettin ajettua loppuun.
     

Kerro tästä muillekin!