Sähköauto konversiot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 1purehell, 7.10.2019.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tää tuntuu olevan arka aihe. Vaikka totuus kuitenkin on, että liikenne sähköistyy ja polttomoottoriautot jäävät siinä jalkoihin. Jos nyt unohdetaan kuitenkin fiilis yms. tunnetason jutut ja ajatellaan, kuinka konversio olisi järkevä toteuttaa. Itseasiassa niitä on jo aika paljon tehtykin.

    Esim tämä ICON:in tekemä Mercury:


    Toteutushan on suorastaan yksinkertainen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Tai tämä sähköinen Mustang:

    [​IMG]



    Tai Porsche:

    Tai Range Rover:


    Akkujen hintojen ennustetaan laskevan viiden vuoden sisään 1/3 osaan nykyisestä ja yksi mahdollisuus on, että ne standardisoidaan pikaisesti vaihdettaviksi yksiköiksi, joita ei edes omisteta itse.

    Moottorit ovat käytännössä ikuisia, mikä tarkoittaa sitä, että kun sähköautoja menee romuksi, niin niiden moottorit menevät käytännössä vain konversioihin.

    Mitäs mieltä?
     
    Pertti K, hartsa69 ja Harri S tykkäävät tästä.
  2. Ketju lukkoon ja ikuiset bannit aloittajalle:D Ei vaineskaan, mutta minusta nämä on vaan kamalia.

    Luulen, että uudempi sähköautotekniikka voi olla vaikea sovittaa vanhaan raatoon. Mutta maailma on töynnä erilaisia sähkömoottoreita jne., niin kai jotenkin niin.
     
    redneck1, ImpJay ja 1purehell tykkäävät tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan suomessakin jo joitain tehty.


    Ideologiaa se vaan vaatii harrastepeliin koska se, että pääsee säästämään ja ajamaan vihreästi sähköllä maksaa aikalailla ensin.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Saahan tuohon rakennettua niin että kovaäänisistä kuuluu v8 moottorin epätasainen ääni kasetilta niin harva erottaa tuota aidosta.
     
    Norri tykkää tästä.
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  6. Huijaataan nykyäänkin autojen äänillä. Esim. Ecoboost-Mussessa.
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Noi tekniikkapaketit halpenee ihan varmasti. Nytkin saa uutta 235Kw:n moottoripakettia, missä on kaikki nopeussäätimet, suunnanvaihtajat yms. reiluun 7000€:eek:on (no jenkeistä).
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Aihe on arka ja herättää tunteita, itse sähköajoneuvoasentajana tietysti "puolueellinen" mutta itse näkisin että mikäli akkutekniikkaa saadaan vielä kehitettyä että range saadaan sinne liki 1kkm ni miksipä ei?

    Suosittelen koeajamaan esmes täyssähköisen hyundai Kona:n. Se on hullu tunne kun tommonen ~2tonninen kampe liikahtaa täydessä hiljaisuudessa ja kumit vaan vinkuu ;)

    Koska kukaan ei voi kieltää etteikö se sähkömoottorin tuottama vääntö olisi mukavaa kun se tulee välittömästi eikä siinä kohtaa kun turbo herää tai ottomoottori ns. "Pääsee alueelle" :p

    Enempi näkisin näiden vanhojen autojen kanssa ongelmana ihan puhtaasti sen fiiliksen ja kyllähän se lataaminen on toistaikseksi vielä ongelma kun ei niitä super latauspisteitä ole vielä liiaksi. Joten se lataaminen on käytännössä useamman tunnin prosessi :)
     
    Pertti K, 1purehell ja Harri S tykkäävät tästä.
  9. downtown

    downtown 3rd gear

    toihan ois muuten kiva jos sais lisäks 6.2d:n ronksotuksen jurinat
     
    mukko, Pertti K ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Jos en ihan väärin muista niin Neil Young olisi värkännyt /värkkäyttänyt vanhan Lincolnin sähköille. Lincvolt taisi olla nimeltään . Tekele muistaakseni paloikin jo kertaalleen...
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    :rotfl:
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Hmmm... Spoiler 2 Electric.
     
    1purehell tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toki kun halpenee niin mahdollisuuksia aukeaa ja swappeja tekee muutkin kun rahamiehet.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä ajattelin, että tuo mun Crown Vic olis aika hyvä lähtökohta. Rungollinen, simppeli, mutta silti suht moderni, eikä mikään harvinaisuus "uhrattavaksi". Lisäksi vielä suuri kantavuus, ettei sekään tulisi ongelmaksi.
     
    maverick999 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei oo ollenkaan huono vaihtoehto ;)
     
  16. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Eiköhän tulevaisuudessa ”saa” ihan riittävästi ajella sähköllä, ei mulla ainakaan ole mitään kiirettä alkaa klassikkoja pilaamaan sen takia. Tuskin noita luontoarvoillakaan voi perustella, sillä akustojen sun muiden valmistuksen vaatimat resurssit lienee aika isot verrattuna äpärillä ajettaviin kilometreihin.

    Akustojen hintojen putoaminenkaan ei vaikuta niin todennäköiseltä, kun kilpailu niiden vaatimista raaka-aineista lisääntyy koko ajan.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Maailmalla kehitetään suola-akkua, jonka raaka-aineet eivät ole likikään niin rajallisia.
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!