Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mites iso akku fyysiseltä mitoiltaan subbeen mahtuikaan?
     
  2. jarona

    jarona Gearhead

    1,2mx2,5m alkaa olla jo rajoilla että etupenkit eivät taakse liiku..
    Korkeutta en ole mitannut.
     
    Sierra, onoff road, Turre11 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kiitos.
     
    Sierra ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  4. cellu

    cellu Gearhead

    Terve, pitää minunki alkaa kirjoittaa tähän osioon kun pihalla seisoo gmc sierra - 94 6.5td, ei minun, vävykokelaan auto, ei lähe käymään, mikä mahdollisesti vikana kun ei anna vikakoodeja tauluun, ei edes sitä 12 mikä pitäs ilmeisesti aloituksessa tulla, kierrosluku mittari ei nouse startatessa
     
  5. Turre11

    Turre11 2nd gear

    Olisko kellään ajatusta viasta, kun mittarivalot ei pelaa ja radion+lämppärin näytöistä häviää valot kun kytkee huomio- tai ajovalot päälle? Vaihdoin jo hyllyssä odotelleet valokytkimen ja sen mittarivalojen himmenninrullakytkimen, ei vaikutusta asiaan. -94 pikkari siis kyseessä
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mittariston valoista mullakin kyssäri,mikäs on noitten polttimoiden malli ja teho?Vois ostaa ebaystä kun saa puoliilmaiseksi ja rahtivapaasti.
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Rokkiautostahan nuo näkee t3 1/4 ja 4wattia
     
  8. ponu89

    ponu89 Gearhead

    Milläs ihmeellä saan nollattua ABS boxin vikakoodit? Kokeilin A+H pinnikikkaa siinä onnistumatta. Akkukaapelin irroitus nollaa kyllä moottorin vikakoodit mutta ei absia.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikö ne sieltä hetken päästä poistu ku korjaat viat?
     
  10. ponu89

    ponu89 Gearhead

    Ehkäpä sitten en vain ole vielä saanut oikeita vikoja korjattua :D
    Tällä hetkellä on tullut vaihdettua kaikki abs sensorit, molemmat etupään levyt oli pakko vaihtaa ku abs ratas oli toiselta puolelta irti/poikki ja samalla uudet laakerit. Pitänee katella huomenna vielä uudelleen koodit läpi paremmalla ajalla. Mietin vain että olisi päässyt ihan tyhjältä pöydältä lähteä vikakoodien metsästykseen.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ne taitaa roikkua vanhatkin siellä mukana kunnes se saa kerran kuitattua ittensä käyntiin ehjänä.
     
  12. ponu89

    ponu89 Gearhead

    Oi tätä ilon päivää. Irrotin abs yksiköstä sen moottorin ja koitin syöttää suoraan akulta virtaa siihen, eihän se edes pyörähtänyt ennen kuin hieman koputteli sitä. Laitoin kaikki uudelleen nippuun ja valo ei enää syttynyt vaikka autoa ajelin. Ehkäpä siellä on hiilet loppu tai sitten se vain oli jumissa kun ei ole ollut toiminnassa hetkeen. Vikakoodit voisi vielä kurkata joku ehtoo nollaantuko ne.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla joskus jostain Subesta auttoi kun otti piuhat irti yksiköstä ja suihki niihin wd40:iä.
     
  14. ponu89

    ponu89 Gearhead

    jake81 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    C2500 pikkari 6 pulttisilla akseleilla. Mahtuuko 15" vanteet pyörimään vai onko 16" pienin mikä mahtuu?
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa mun K2500 on ainakin kesäAT:t 15".
     
    BenDilde tykkää tästä.
  17. arska 77

    arska 77 1st gear

    Osaako joku kertoo mihin momenttiin urbanin jakolaatikon etukardaaniakselin mutteri pitäis kiristää
     
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    K1500:n alla 15x10 et-20 ottaa jarrusatulaan pahasti kiinni, mutta et-44 sopii hyvin, sekä 15x8 et-19 sopii helposti ja jarrusatulaan jää etäisyyttä hyvin.
    Joten riippunee ihan vanteen mallista, miltä kohtaa vannekehän syvennys alkaa.

    Multa saattais löytyä järkihintaan 15x8 uusia teräsvanteita jos tarve.
     
    Muokattu: 15.10.2019
  19. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Etupyörän laakeripaketti alkaa olla jälleen vaihtokunnossa tuossa mun K2500 95 subbarissa. Auto on ollut mulla nyt reilu 10v ja näitä etunapoja on tullut vaihdettua eräitä... Ajomäärät vaihtelee 20-40tkm per napa. Kokemusta on ainakin Timkenistä,raybestoksesta sekä nationalista. Kaikkiin tulee järjestään sama vika, eli ABS alkaa temppuilemaan. Itse laakeri ei sinänsä vielä ole rikki. Joskus alkuaikoina vaihtelin niihin ABS antureita erikseen mutta huonoin tuloksin. Onko porukalla kokemusta minkä valmistan olisi oikeasti hyvä? Hinnalla ei väliä, kunhan ei tarvitsisi 1-2 vuoden välein vaihdella... Moog mulla kokeilematta..?
     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    SKF kestänyt jo 500 mailia:)
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!