Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. Myyntitykki ehdottomasti. Asiallinen kiinteä palkka ja provisio kaupoista.
    Edellisellä oli vain kiinteä palkka. Olisi mukava nähdä ne työsopimukset, mitä siellä on lukenut ja paljonko sitä hynää on tullut kesät talvet.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  2. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Pienempi peruspalkka + provikka kannustaa kummasti tekemään.
    Iso peruspalkka ilman velvoitteita on vähän kun suojatyöpaikka.
     
  3. JK311

    JK311 3rd gear

    Suurella mielenkiinnolla lukenut (tätäkin) pitkää keskustelua lajista, välimatkoista ym. touhusta mista on ketjussa kirjoiteltu. Joten omasta kokemuksesta ko. lajista, sekä siintä toisesta moottoriurheilusta jossa olen ollut mukana "rakkaudesta lajiin", niin molemmat ovat ilmeisestikkin yhtä huonossa hapessa nykyjään.
    Omat kokemukseni DragRacesta ovat lähtöisin Räyskälän ajoilta 80-luvun alkupuolelta, jonne oli päästävä katsomaan niin Internationalia kun SM.kin, joskus jopa piikin Hondalla vesisadetta uhmaten, siintä jatkumona Hangon katuauto kisat. Molemmissa oli väkeä sekä kilpailijoina että katsojina todella paljon. Toinen laji, motocross, mentiin fillareilla 30 kilsaa Ruskeasannan MM:iin kun kovat ukot, Mikkola,Coster ja muut veti 20 tuhannen päiväkatsojan edessä. Motopark tuli tutuksi alkuvuosina hyvinkin tutuksi sekä katsojana että muutaman kaverin (silloisia ja nykyisiä) autoja ja pyöriä ihmetellessä. Alastaron ajoista oikeastaan Nitrot ainoina, sekä alku että loppuaikana, ja crossin puolelta Alastaron MX rata, joka oli sielä muutaman vuoden.
    Uudelleen autopuolelle joitakin vuosia sitten "eksyneenä" höntsäillen katuauto puolella, omalla sekä muiden mukana, menty niin lähialueet (Malmi,Hyvinkää,Kiikala,Vesivehmaa),niihin on mukava mennä , sopiva matka ja väkeä paljon sekä kauempana sijaitsevat mestat (Motopark,Pori, Kauhava,Kalajoki ym), niin kyllähän ne normiharrastajalle ja katsojalle ovat vaan valitettavan kaukana, ei siintä pääse mihinkään, vaikka niissäkin tullut käytyä jonkin kerran, mutta mutta...
    Sitten molempien lajien huipputapahtumiin ja ja niiden näivettymiseen. SM sarjat molemmissa nykyjään osallistujamäärissä valitettavasti vähentyneet lähes olemattomiin, katsomossa mekaanikkoja ja teamin jäseniä enemmän kun oikeita katsojia. Dragissä jää EM pois, Crossissa Suomen MM osakilpailu kuihtui heti alkuunsa, Hyvinkää MM jaksoi kiinnostaa suurta katsojajoukkoa ekan vuoden, seuraava floppas ja sitten FIM veikin kisan pois. Tänävuonna Moottoriliitto jätti Suomen joukkueen pois lajin päätapahtumasta, MM joukkuemotocrossista, joka oli niinkin lähellä kun Hollannnin Assenissa. Suurin syy poisjäämiselle oli se ettei ole mahdollisuuksia mitaleille ! Muutama innokas crossiteami keräsi itse fyrkat joukkueen Asseniin lähettämiseen, sekä teki pohjaduunin muutenkin, mutta "liitonmiehet" eivät edes siinä tapauksessa vaivautuneet tekemään virallista ilmoittautumista kisaan, joten suomalaiset joutuivat jäämään pois kisasta !
    Ainoa nykyjään (mielestäni) hyvinvoiva tapahtuma näissä lajeissa on Tampereen supercross hallikisa ( marraskuun alussa tapahtuma, joka järjestetään 8.nen kerran). Vetää Tampereen messu- ja urheilukeskuksen täyteen katsokia sekä pe että la, jopa lajin ulkopuolelta. Tapahtumaa on kehitetty määrätietoisestijoka vuosi, saatu esim. kaikki tauot ja tyhjä hetket täytettyä oheisohjelmalla, jengin ei tarvitse kaivaa nenää ku ei mitään tapahdu. Siellä radan kunnostustaukojen aikana mm.haastatellaan kuskeja, rokki soi, safkapaikat palvelevat , varikolla Teamit esittäytyvät ja saavat hyvin näkyvyttä. Tosin ko. tapahtumaa ei kelit kiusaa, kun on katto päällä, samaa hypeä ei suomessa saada tekemälläkään johonkin kuraisen "normi crossiradan" ympärille tekemälläkään !
    Mitä asialle pitäisi tehdä ?? En tiedä, toivottavasti joku tietää ja viitsii sekä jaksaa, että voidaan edelleenkin harrastaa !
     
    rb ja z 900 tykkäävät tästä.
  4. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Just näin ku Aulis sanoo, ja jonsei toimi niin sitte son flik nat soo.
     
  5. pile

    pile Gearhead

    Ei kait täs kukaan mitään konkkaan ole oikeasti hakemassa ,vaan oikeasti yhtiötä pitää saada sellainen kaveri johtamaan että ymmärtää myös markkinatalouden voimaan eikä tuijota vaan yhteen nurkkaan. Ja se että jos johtis ja periaattees lähes kaiki on tuolla ilman korvausta ,ei mielestäni meinaa sitä että aivot pitää jättää kotiin kun päätöksiä tehdään. Palkataan mainos myyjä joka hoitaa myynnin ja saa myynnistä pienen provikan. Vai käykö se muiden hermoon ( kateus se on hirveä peikko ) että me kaikki muut ollaan täällä ilman korvausta.
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Siellä on jo palkattu myyntimies kun katsoo FHRA yhteystiedot eli olisiko aika tehdä lisää muutoksia toimistolla.Palkattuja on 5 kpl toimistolla eli kyllä porukkaa riittää.
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  7. darpen

    darpen Gearhead

    Ei noin. Kattomyyjiä ja muita on jo liikaa.
    Tossa pienen pohjapalkan meiningillä mennään helposti just tohon katto- ja muiden vastaavien remonttimyyjien meininkiin, eli kun pitäis laskuja maksaa ja kauppa ei normaalisti käy, niin sit alkaa kyseenalaisten keinojen käyttö "myynnissä".

    Kunnon palkka ja tulokseen sidottu provisio toimii parhaiten. Edellyttäen tietysti että työn raportointia seurataan kuukausittain, eli kontaktoinnit, tarjoukset ja niiden kotiutukset.
    Tärkeintä tossa on toi työn tulosten seuranta ja siihen puuttuminen heti, eikä vasta vuoden päästä. Eli tarkoittaa siis sitä, että kaikki tekee työnsä.
     
  8. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Tässähän päästään just tuohon mitä joku aikaisemmin tuossa kirjoitti, muut ovat terveisillä siellä johtokunnassa ja sitte yhdelle laitetaan iso palkka? Kyllä noi mun mielestä pitää perustua tulokseen kevyen pohjapalkan autoedun ym lisäksi. Siellä kuulemma on jo myyntitykki niinkuin Supo kirjoitti!
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  9. pile

    pile Gearhead

    Kukas sinne on palkattu tuohon toimeen.Odotan yhteyden ottoja mielenkiinnolla.
     
  10. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Eilen kuulin että on jo vuoden päivät joku ollut mitä ihmettelen jos kun ei oo tietoa. Pitää ottaa yhteyttä pääkallopaikalle
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mis nää kaikkitietävät paviaanit luuraa silloin kun asioita käsitellään esimerkiks vuosikokouksissa?
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Missä se näkyy +- nollatilanne kun ei löydy sellaista tuolta mistään taloustiedoista?
     
  13. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Täällähän me..:))
     
  14. pinola

    pinola Gearhead

  15. darpen

    darpen Gearhead

    Taas tämä... Ylhäällä on heitelty esimerkkejä työelämästä joilla oikeat yritykset tekee kannattavaa tulosta.
    Miks sama ei toimi fhra:n kanssa?
    Ilmeisesti paras toimintapa taitaa olla talkoomeininki...
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Edelleen, jos on teräviä ajatuksia ja käsityksiä miten asiat tulisi tehdä oikein, niin luulis et pyrkis esittämään niitä foorumeilla missä asioihin voi vaikuttaa. Täällä länkyttäminen ja loputon jälkivisaus on ihan yhtä tyhjän kanssa.
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Viime tilikausi oli fhra marketigilla 174k plussalla
    Ei huono
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Mutta nyt tuleva 2019 140 000 miinusta ja jos oikein ymmärsin RY:kin miinusta,tuo omavaraisuusaste taitaa taas kivuta yli -300%.Toivotaan että jatkossa olisi pelkkää plussamerkkistä tapahtumaa.
     
  19. vai on siellä palkattuna myyntitykki. Eikö tuossa ois voinu aloittaa varovasti pienemmillä aseilla, vaikka myyntiritsa aluksi? Sittenhän voi katsoa 4v päästä että onko mitään tapahtunut, voivottelut päälle ja uuden palkkaus.

    Jos on kovettu ammattilainen, ei lähde pienellä pohjapalkalla. 5000e kk + provikat tai enemmän. Sen ne ammattilaiset vain vaatii. Toki poikkeuksia on ja jos kaveri ei tajua rahanpäälle, niin voi saada hyvänkin halvalla...

    a
     
  20. pile

    pile Gearhead

    Kyllä teilllä on kovat palakat.
     
    peto tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!