Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. MMA (myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset) keskipalkka, mediaani on yli 5600e kk.

    Ei se ole paljon tänäpäivänä, tai sanotaanko ei saa verrata "perus kaupanmyyjään".
    Niin, ja kannattaa tarkistaa mitä Leo the Great sai palkkaa.

    ah
     
  2. pile

    pile Gearhead

    Varmaan tulosta tekevä voi tuon verran tienatakkin , mutta ei peruspalkka saa olla noin kova. Missään tapauksessa. Liian iso pohjapalkka tekee saajastaan laiskan.
     
    GS, Araldite73 ja Aulis Hämeenkorpi tykkäävät tästä.
  3. darpen

    darpen Gearhead

    Voi tehdä laiskan, mutta tekee samalla työttömän.
    Ihan samalla tavalla kun asentajalle annetaan tietty määrä aikaa työn tekemiseen, myyntimiehelle annetaan luvut mitkä on täytyttävä.
     
    Lasse73 ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  4. 462857

    462857 3rd gear

    zAulis joka kaiken tietää , niin siinä olisi sulle hyvä duuni paikka Sekä näytön osaamisellesi . Helppo duuni ja Supon sanoina hillot liiviin
     
    chevy 2, Mikkis ja jule69 tykkäävät tästä.
  5. GS

    GS Gearhead

    Joo, jenkkilässä näissä No Prep kuvioiden markkinoinneissa pyörivät jannut saavat usein vain hyvin pienen peruspalkan, mutta vastaavasti toteutuneista diileistä suhteessa isomman kakun (olen kuullut jopa hämmästyttävänkin isoista osuuksista).
    Pistää yrittämään ja perehtymään asiaan miten tehdään somevetoista kauppaa.
    Tosin on tuotekkin nykyisin kohdallaan ja some ”jytkyttää” taukoamatta.
     
  6. Vai tiedän kaiken. Sitäkö se on jos sanoo mielipiteen. Vai onko itselläsi parempia mielipiteitä asioiden korjaamiseen. Kannattaa lukea pariin kertaan nuo tekstit ennemmin. Se auttaa sisäistämään asioita.

    Minulla on hyvä työ ja palkka. Miksi vaihtaisin huonompaan?
    Luuleeko joku tosiaan että pienellä peruspalkalla saa kovan markkinoinnin ammattilaisen? Eiköhän ne ammattilaiset alalla kuin alalla ole kivenalla ja valitettavasti pitää olla syöttinä myös kunnon peruspalkka jos semmosen meinaa saada, vai mitä sanoo numerosarjamies?

    Toiseksi, tuommoset johtokuntaäijät alkaa ohjeilemaan, jotka viisaudessaan juovat kaffetta kokouksissa. Siellähän pitäs olla jo nyt johtokunnassa markkinoinnin huippuosaajia. Missä heidät tuomat rahat? Tuo on semmonen seurakunta että sitä pitäs saada vetää yrittäjävetoisesti, ei tule tuommosena sosialistisena hommana ikinä pyörimään kuten yritys ja se on yritys.

    Mutta jos uutta firmaa olette perustamassa, olen valmis ostamaan osakkeita ja muutakin toimintaa ttekemään, vaikka vapaaehtoisena.

    Sullakin on mielipide ja persereikä eli miksi sinä et ala vetämään markkinointia? Supo olisi hyvä vaihtoehto, supliikkimies. Mikkis on myös kärkkäästi tietämässä kaiken, Sano ittes tänään irti ja ala drag race jumalaksi? Jos se ura lähtis siitä kiitoon.

    Vai onko teillä haku päällä ulkomailta? Kannattas katsoa venäjän suuntaan, jos se katse on jo sinnepäin muutenkin.

    59020 - aulis


     
    Muokattu: 17.10.2019
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Hyvin hedelmällistä kaikenkaikkiaan.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Lue Aukki nuo viestisi uudestaan, kerrot useampaan otteeseen, kuinka juuri sinä saisit FHRA:n nousuun ja tekisit tiliä.
    Mutta pitäisi tehdä juuri miinkuin SINÄ sanot.


    Minä tietämässä kaiken?
    Koita nyt vähän paremmin.

    Mulla on aika kiva duuni nyt, en kaipaa muita hommia ja kyllä, ulkomaillekin on kysyntää, ei Venäjälle.
     
    chevy 2 ja jule69 tykkäävät tästä.
  9. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Mun miälestä kyllä se tj on joka pitelöö johtua kasas ja ojennukses ja on tulos vastuullinen omistajilleen. Ja Mikkis sunki pitäis se tietää et tj:n pitääkin tietää kaiken.
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tottakai on. Ja mitä tulosta on omistajat hakeneet/halunneet ja mitä on aikaansaatu? Ja mikä on ollut TJ:n johtopäätös?
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Nykyiselle fyyran TJ:lle kunniaksi se että hän on saanut taloudellisesti uppoavan laivan vedettyä pinnalle ja talous näyttää pitkästä aikaa jo ihan kelvolliselta.
    Tässä vain on nyt tapahtunut tätä ”Nokiasydroomaa”, eli kun kaikki panokset ovat firman taloudessa ja tuloksenteossa, itse tuote on jäänyt kokonaan taustalle/toisarvoiseen asemaan.
    Tämä muodostuu kuitenkin pitkässä juoksussa alkuperäistä suuremmaksi ongelmaksi, eli siinä kohtaa kun tase on kunnossa, itse tuote ei enään ole kilpailukykyinen.
    Pelkät talousluvut kun eivät lyhyellä aikavälillä kerro brändin/tuotteen arvosta, eikä siitä mihin suuntaan ollaan menossa.

    Tämä tarkoittaa sitä että ollaan valmistelemassa pahaa syöksykierrettä josta on todella paha enään oikaista, kun menetetyt asiakkaat ovat siirtyneet jo kilpailijoiden leiriin.
    Eli nyt ei olla lainkaan haisteltu uusia tuulia maailmalta, vaan pyritty vain orjallisesti toistamaan vanhaa...koska myihän se 80-luvullakin?
    Se että nyt ollaan tilanteessa että lajin premium lippulaiva, eli EM-kilpailu katoaa tästä maasta, on lajille paljon pahempi isku kuin miltä se näyttää paperilla tuloksen kannalta.
    Nythän meillä ei ole enään tarjota ”parasta paikanpäällä” tuotetta lajin faneille, yhteistyökumppaneille, eikä meillä ole enään sisäänvetotuotetta uusille ”lajiuteliaille”.

    Tämän hetken SM-kisat eivät ole tuote jota ja jonka kautta voisi uskottavasti lajia markkinoida ”paikan päällä”, vaan nyt koko baletti niin monella eri tasolla ajetaan alas.
    Ok, tänä päivänä markkinoinnin mahdollisuuksia on paljon muitakin, mutta siinä tapauksessa laji vaatii ihan uudenlaista dynamiikkaa jotta sitä voitaisiin hyödyntää muutoin kuin ”paikan päällä”. Ainakaan nyt näin ei ole, joten vaikka talouspuoli nyt paremmalta hetken näyttääkin, niin lajin kannalta ei.
     
    Muokattu: 19.10.2019
  12. RR59

    RR59 1st gear

    Kirjoitan ensikertaa koskaan millekkään tämäntyyppiselle sivustolle. Olen seurannut kirjoittelua RäkkiRäcingin ympärillä eri keskusteluosioissa ja todennut, että 5-6 ekaa sivua pysytään suurinpiirtein asiassa ja sitteen siirrytään henkilökohtaisuuksiin. Alkuperäinen asia on ehtinyt unohtua jo moneen kertaan. Tämä ei edistä itse ongelman ratkaisua.

    No asiaan. Kirjoitan siksi, koska aihe on minulle tärkeä. Olen HC DragRace harrastaja jo 70-luvulta asti ja ollut järjestämässä 4 SM-osakilpailua tähän maahan. on jotain tietoa työmäärästä. Edelläkäydyistä keskuteluista ja mielipiteistä käy hyvin selkeästi ilmi, että tuote ei ole kunnossa. Ja sille täytyy tehdä jotain. Jotain, joka lisää mielenkiintoa itse lajiin. Yksi varma konsti on tehdä kuljettajia paremmin tunnetuksi yleisölle. Meillä on jo pari "tähteä": Anita ja Ahosen Janne. Heidät jo suuri yleisö tuntee. Tarvitsemme lisää "tähtiä".

    Tapahtuman tiedotuksesta vastaaviksi henkilöitä, jolla yhteydet kunnossa valtamedioihin. Tapahtumien ja kuskien "puffaaminen" on ilmaista mainontaa. American Car Shown osalta onkin lähes joka kevät Maikkarin uutisissa "puffi". Tämäntyyppistä julkisuuttaa olisi hyvä saada myös RäkkiRäcingille.

    Itse tapahtumaan tarvitaan enemmän toimintaa. Rasvaus- tai sadetaukojen ajalle joitain äksöniä, ettei katsojat vaan pitkästy. Tämä on esim. amerikkalaisille tapahtumajärjestäjille sydämen asia. Ei siihen kuitenkaan mitään järkyttäviä spektaakkeleja tarvita. Yhtä tärkeää on tiedottaaminen. Kun katsojalle kerrotaan asiallisesti mitä radalla tapahtuu, niin jaksaa hieman kauemmin odotella. Tässä tulee tapahtuman kuuluttajan rooli tärkeäksi. Voisi esim rataryhmän radiokeskusteluista laittaa pätkiä kuuluville yleisölle. Olisi reaaliaikaista tietoa.

    Kuuluttajalla on muutenki suuri rooli lajituntemuksen ja kuljettajien taustatietojen esiintuonnissa. Muistan takavuosilta (ennen ATK:ta) kun eräälläkin kuuluttajalla oli pahvikortisto kuljettajista. Niitä hän täydenteli haastatellessaan kuskeja ennen kisaa ja sen aikana. Nykyään ATK:lla helpompi toteuttaa.

    Aikaisemmassa keskustelussa oli idea koskien merkkikerhoja. Vaikkapa tuloslaskentatauolle kukin kutsuttu merkkikerho jäjestää paraatin yleisön nähtäväksi. Auton omistajat vuorollaan pikahaastattelussa antaa tiedot ryskystään. Edullinen tapa järkätä sitä "Äksöniä". Kaikki muut vastaavat ideat käyttöön. ei kaiken tartte maksaa miljoonia.

    2019 EM:n yleisökato on monen asian summa. Seurasin sääennusteita sydän syrjälläni 2 viikkoa ennen tapahtumaa, koko ajan ennusteet lupasivat vain vettä. Toisenlainen keli olisi tuonut n, 2 tuhatta silmäparia lisää. Tapahtuman hinnoittelussa ei sinänsä vikaa. Jokkiksen SM-finaaliin kokoaikalippu 50€ ja EM RäkkiRäsinkiin 56€ ennakkolippu netistä. Puhutaan kuitenkin aivan eritason tapahtumasta.

    Muttamutta ! ! Uusien fanien hankinnassa maltillisempi hinnoittelu olisi saattanut tuottaa parempaa tulosta. Tämmöinen asia olisi pitänyt opetella ja Alastaron katsomohinnoittelussa. Yhtenä vuotena katsomolipun hinta nostettiin 30€:n ja kato oli valmis. N. 60 maksanutta katsojaa ja tuotto lyhyellä matikalla 1800€. Jos lipun hinta olisi ollut esim. 10€, niin tuotto 4000€ ja katsomo täynnä ! Tunnelmakin on ihan eri tädessä katsomossa.Tai mitä se olisi ollut 15eurolla ....

    Ja nyt lopuksi senverran, että tuotteelle on ihan hyvä saada nuorekkaampi imago, kuten aiemmissa puheenvuoroissa mainittiin.

    Nyt tämä kalkkis päättää tähän:
    Olen puhunut.
     
    Muokattu: 19.10.2019
    Wicked Witch of the West, cutlass cruiser, fmila ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. josu

    josu Gearhead

    Totta töriset ensikertalaiseksi:).pääsylipun hintaan pitää sisällyttää tuo katsomopaikka,sen täytyy olla itsestään selvyys,ei lisämaksua.
    Lipun hinta olisi oltava järjellinen 40e hujakoilla,50e hintaan saisi ruokalipun myös.tuosta ylimenevä summa rupee tuntumaan tavan tallaajan lompakossa kirosanalta
    Tää olisi EM kisoihin ikäli niitä suomeen vielä tulee
     
    Araldite73 ja GS tykkäävät tästä.
  14. fishbone

    fishbone Gearhead

    Joskus sillon ennenvanhaan kun FHRAn jäsenmaksulla oli jotain katetta niin jäseniäkin oli enemmän,oli joku syy miksi liittyä kyseiseen puljuun,esim kisat.Kun tämä loppui niin minäkin lopetin jäsenyyteni ja taisi moni muukin tehdä niin?Tuo jäsenmaksu on tulonsiirtoa sellaselle ajalle kun muuten ei ole tuloa,on rahaa käytössä!Liityttiin vaimon kanssa sitte Tampereen FHRAahan,maksetaan se näyttelylippu jo talvella ja tuntuu kuin kuuluttaisiin johkin samanhenkiseen ryhmään.Saattaa olla näinkin pienestä kiinni.Kannattaisiko tätä kuitenkin koittaa valtakunnan tasolla vai olenko taas ihan metsässä?
     
    z 900, Araldite73, supo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Jaa että oikeen katsomo lippu/maksu kyllä mä pääsen autollani ravintelin pihaan ja sisään pöytään istumaan ihan sillä rahalla joka sisällytetty siihen samaan rahaan jonka maksan tilaimistani palveluista sekä aterioista. Tää on just sitä mitä kukaan halua ymmärtää, ostat pääsylipun ja sitten sen ja sen ja sen.
     
  16. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Meeppä kattoon vaikka kadun miesten kiihdytys tapahtumia tai vaikka West Coastia, siä sulle kukkan tuu inttään jostain istumapaiksta vaikkei oo katsomojakaan mutta ku niitä ei siä tarvitakaan on vaan asiallinen rento meininki.
     
    Wicked Witch of the West tykkää tästä.
  17. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Kyllä mä sanon jotta son viimmeesen päälle noloo joka maksaa lisähintaa viälä jakkarasta ja jumaloo sitä maksettua istumapaikkaansa melekeen koko päivän ja panttaa niitä eurojansa siinä penkillä, porukka liikkeelle ei ne eurot muuten liiku.
     
  18. fishbone

    fishbone Gearhead

    olen kyllä käyny ja tiedän missä mennään niiden suhteen,enkä tarkoittanut mitään katsomoita vaan asiaa eteenpäin ettei hieno tapahtuma kuolisi lopullisesti.
     
  19. fishbone

    fishbone Gearhead

    Alastaroa alusta alkaen,,ja jonkunverran muutakin.
     
  20. fishbone

    fishbone Gearhead

    mistä jakkarasta ny on kysymys?
     

Kerro tästä muillekin!