Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikös se volkkarin tourankin ole yli 1600kg omamassaltaan? Ja 1.6:lla koneella on saanut.

    Isäukon 2005 vuoden mazda 6 farkun omamassa on yli 1400kg.
    Semmoinen heiveröinen riisikuppi.
    Ja xj-jeeppi reippaat puolitoista tonnia?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvemmin silti nelimetriset pikkuautot on olleet noin painavia. Jeeppi juu 1450-1550 (1500 taitaa olla oma) ja passatit ym 1500 luokkaa. On toi multipla kuitenkin paljon pienempi kuin edellämainitut ja jeepissä sentään 4x4 osaa.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Armeijassa kun olin tervolanvarikolla niin Ylivieskan pojalla oli 2t painava dx Corolla jonka kylkipellitkin oli 3mm tavaraa.
     
  4. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ilmoituksessa mainitaan että jo tehtaalta kaasutettu malli niin ajattelin laitteiston kuuluvan painoon
    Aina yhtä epäluotettavan wikin mukaan 1300-1490 kilon väliin pitäs painon olla
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu no vielä ot:ksi sanon, että on tollanenkin paino yllättävä tolle :)
     
  6. Ranee

    Ranee Gearhead

  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tollanen ois kyllä kiva, kuorma-auto olisi halpa ajella. Mutta noiden hinnat on vaan kovia. Ja tosta on leima ummessa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kiva olisi kyllä, miksei uudempikin. Mutta että halpa ajella oli sitten kuorkki tai paku, sitä en allekirjoita.
     
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    15 vuoden kokemuksella sanon, että kiva pieninä annoksina, lähinnä melutasosta johtuen. Mulla on vaan takavetoinen, luulen että tuo nelikko on vielä vähän vähemmän kiva tien päällä. Ajamisen halpuus riippuu vertailukohteesta, viehän tuo löpöä parin dieselhenkilöauton verran, mutta ajoneuvoverossa säästää.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Joo tarkoitan juuri verojen yms osalta.
    Jos lompakko kestäs, vaihtasin tuon -87 Fleetside 6.2D takapotkun riemusta kiljuen tuohon :D
     
  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Kyllä tuosta hiljaisenkin saa, lattiaan bitumit alle ja huopaa päälle, oviin ulkopeltiin liimaa vielä jotain pehmoista niin ei pääse sieltä kaikumaan hyttiin moottori.
    Rengasmeluahan näissä ei oikeen olekkaan kun pyöränkaaret niin kaukana hytistä.

    Kun kaikki keulassa on kunnossa ei nelikossa ole tienpäällä mitään ihmeellistä.
    40Kmiles olen vastaavalla ajellut reilussa neljässä vuodessa, pääasiallinen käyttis.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Cumminsko tossa meluaa vai koko höskä? Saman ikänen silverado kun on ihan kelvollinen melutasoltaan maantiellä.
     
  13. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kyllä olen omastani topannut bitumilla ja huovalla lattian, takaseinän, katon ja ovet ilman mainittavaa parannusta. Tulipelti on tehtaan jäljiltä, mutta sitähän ei oikein pääse lähestymään mistään suunnastaa. Mun Ramista oikeastaan puuttuu yksi vaihde kun on 727-automaatilla. Nyt juuri alkoi vuotaa öljyä laatikon etupäästä joten talven aikana on se otettava alas. Oon kyllä tutkaillut mahdollisuuksia ylivaihteesen, mutta hankalaksi menee ja kalliiksi, joten jäänee haaveeksi.
     
  14. Ranee

    Ranee Gearhead

    Koko höskä orginaalina.
    Tehtaalta tuommosessa ei ole kuin matto lattialla äänieristeenä ja koppa julkastu joskus 70 luvun alussa.
    Kyllä Cummins ääntä päästää myös kun ollaan kunnon vedoilla.
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Traktorin moottori. Ja tämä ykköskoppainenhan on 70-luvun alkupuolen suunnittelua, eikä silloin ole meluavaa moottoria otettu huomioon.
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harvinaisen yhdenmukaiset vastaukset herroilta :D
     
    Turre11, Pertti K ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    2gen -96 nelikko cummins ja siis pykälää uuvempi joten 2.0 kehitysversio, 30000 miles ja ajettu 2,5 vuodessa. Ratio kuuluu hyvästi ja keskustelu onnistuu matkavauhdissa sivistyneesti. Äänethän näissä on just parasta ja kuuntelin ite juutuupista pari vuotta ku möyrivät umpihangessa ennenkuin ostin oman. Silencer ring poistettu ahtimesta ja 4 tuuman pakoputki. Ristuksen komiat äänet. Jos se on liian äänekäs, olet liian vanha.
     
    Turre11 ja ramtouch tykkäävät tästä.
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Jännä
    Voisiko nelivetosen korkeus hiljentää hyttiä kun ääni ei kimpoa takaisin tiestä niin helpolla?
     
  19. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Vanha olen, ja 35 vuotta tehnyt meluisia hommia. Ärsytyskynnys on aika matalalla.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. timuli

    timuli Gearhead

    ramman tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!