maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    3 pyörää vetää ilmankin, niin kerro.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos sulla on perät ilman lukkoa ja keskitasauspyörästö ilman lukkoa, niin tosipaikassa vetää vain yksi (1) pyörä.
    Ja kun on tarpeeksi luistoa niillä sutivilla, niin ei vedä yksikään. Ihan sama sen keskitasauksen kanssa.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Puhutko nyt nykyajan vehkeistä? Puhe on 70- luvun Moparin jatkuvasta nelivedosta.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No mistä se keskitasauspyörästö sitten ilmesty sun juttuus? Ei jäykässä jakiksessa sellasta ole.

    Korjaan, ei se sulta tullu. Täs on selkee väärinymmärrys, kun toi keskitasaus tuli jostain avaruudesta mukaan.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Olen niin hidas, että kerkesit korjata ensin. Olin kirjoitytamassa jo pitkää vastausta. ;)

    Mutta nii kun sanottu: Moparin 70-luvun jatkuva neliveto (Trailduster). Takana kemppilukko.

    Onko kepin asennolla väliä? Kuva aiemmin tässä ketjussa.
     
    Muokattu: 23.10.2019
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mikä keppi siin sit on?
     
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Olen myöskin sanonut moneen kertaan, että 3 pyörää vetää ilman mitään lukkojakin, Mutta suotakoon se Jussi289:lle, että ymmärsi väärin. (edellisten viestien pohjalta)
     
    Muokattu: 23.10.2019
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Laitoin kuvan siitä jo aiemmin. Kuva sivulla 23.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juuei, tossa tapauksessa keskitasaus ei kuulu koko asiaan. Mistähän volvo5.7 sen veti mukaan?
    Kuten ei sun tapauksessa myöskään takaperän tasauspyörät... Kun lukee loikkimalla, niin näitä tulee.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No onko sillä kempillä vaikutusta vetävien pyörien määrään esim takavetoautossa? Miten tasauspyörästö toimii? Mihin tarvitaan tasauspyörästön lukkoa?
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ai mistäkö vedin sen keskitasauspyörästön mukaan? no siitä jatkuvan nelivedon jakolaatikosta. Kun niissä on keskitasauspyörästö. Niin se on aikalailla pakko ottaa huomioon mitä tapahtuu missäkin jakiksen kepakon asennossa.

    Oletteko miettineet mitä eroa on kytkettävällä nelivedolla ja ja jatkuvalla nelivedolla? miksi jatkuvan nelivedon jakolaatikon kepissä on hitaan ja nopean alueen lisäksi lukko ( LOC ) olemassa?
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mutta tietysti noihin 203 jakolaatikoihin on myyty "part time kit" muutossarjaa jolla siitä tulee periaatteessa normaali kytkettävä neliveto, hitalla ja nopealla alueella. Polttoaineen säästön nimissä tekivät muutoksia. Jos toi viikingin spekuloima jakis on muutettu, ei siinä ole keskitasuria enää, eikä toiminta vastaa noita vaihekepin merkkejä.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    1-3 kolme mä tajuun mut mitä ihmettä noi loput tekee..? :poff:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No joo, mutta onko se kuitenkin niin että ei-lock asennossa voi kaikki veto mennä esim etupäähän, ja jos/kun edessä on avoin perä, niin yhteen pyörään?

    Tommosen jatkuvan nelivedon keskitasauksellisen toosan kanssa.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No mutta kyllähän se on juurikin niin ja sitä tässä on koitettu selittää.

    Jos ny joku sattuu liikkumaan tossa vantaallapäin ja tämä vielä askarruttaa, niin saa tulla tallille ihmettelemään miten tollanen NP203 jakolaatikko toimii ja onko siellä keskitasauspyörästö jonka voi laittaa lukkoon vai eikö ole. Tallilla on kaks autoa vierekkäin josta sellaset löytyy. Voidaan laittaa koko auto pukeille ja pyöritellä renkaita. Kyllä se siitä selkenee, ehkä.
     
    isalmela ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muistutus itselle. Älä osallistu jos et lue.
     
    Gary Grand ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Edelleenkö vetää kolmella jakolaatikon kepakon asennosta riippumatta, poislukien N asento?
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Voihan jotain olla rikkikin, eli jäänyt lockiin keskitasauksen osalta?

    Sikäli että mullakin on yksi kampe ikuisessa nelivedossa vaikka kepillä huitoisi mitä.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No aika pirun tönkkö se olis asfaltilla ja hajottais paikkoja ennemmin tai myöhemmin. En usko että kenenkään täysjärkisen mielestä auto tuntuis normaalilta ja ajoa vaan jatkettais.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!