Neon...turhaanko hyljeksitty kapine ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Zejk1, 22.10.2019.

  1. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Leon Neoniin neonvalot alustaan,ksenonvalot nokalle sanoi Kalle,Denonin poppikoneet,CD tilaukseen CDON,soimaan Paten biisi "yhä virtaa Don",Kumhon renkaat on,siinä se resepti on oivan käyttöauton!On,on!:)
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tai ehkäpä se johtuu siitä että Aspeni lasketaan harrasteautoksi toisin kuin tuo Aries ja Neon? Harrasteautoja on tapana vaalia ja säilyttää. Moniko tuollaisen Arieksen sitten on säilyttänyt? Eikös se mene yleensä niin että niitä autoja joita eniten rakennetaan säästyy vähiten, koska ketään ei kiinnosta säilyttää jotain miljoonia rakennettua arkipulkkaa ellei sillä ole jotain kummallista auraa kuten kuplalla tai minillä. Perus "Amerikan mosse" ei kannata säilyttää tai pitää.

    Ei sillä. Jos noista kolmesta pitäisi valita niin kyllä mä viidennen Aspenin ottaisin ensisijassa. Mutta en mä näe miksi Neon tai Aries ei voisi olla harrasteauto. Ekat Neonitkin on jo kohta museoikäsiä.

    Mulla on sellainen unelma että eläkepäivällä perustan "huonojen autojen museon". Ongelma on vaan siinä etten oo vielä oikeesti löytänyt kovin huonoa autoa. Ehkä pitäisi lähteä etsimään sitä Intiasta tai Kiinasta on kuulemma aika hirvittävää ja huonoa kalustoa siellä.
     
    sämpy tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähinnä meinasin sitä kun neonia verrataan johonkin vitossarjan bemariin tai capriceen.


    Parempi ajaa ja mukavanpi tollanen alkupään neon on kun saman ikänen corolla. Luotettavuus on oma asiansa mutta jos se ois ainoa kriteeri, ois autokanta aika yksipuolista
     
    Zejk1 tykkää tästä.
  4. PELLAIRI

    PELLAIRI Gearhead

     
  5. PELLAIRI

    PELLAIRI Gearhead

    sehähhän on ooppli eeikä muuks muutuutu
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Aika hyvä vertaus tuo vitossarjan Bmw, Caprise ja Corolla :d
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rupee se neonikin ihan hyvältä tuntumaan kun vertaa samanlaisten kesken. Kyllä mä neonilla mieluumnin ajan kun corolla,almera tms.
     
    hantta tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, ajattelin kyllä lähinnä Neonin kokoisia Japanilaisankeuttajia :)
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Silloin näkisin vaan luotettavuuden ja bensapiheyden etuna. Ei tuo maantiellä superjanoinen ole, kaupungista sitten tiedä.



    Ainoa dilemma omalle kohdalle syntyy kun en näe järkeä koko kippo luokassa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    -01 Neon vekottimen omistaneena ja puolisen vuotta sillä ajaneena,jos vertaa muihin ajoneuvoihin mitä on ollut vajaan 30v aikana.. Eka tuntuma on kuin toyota,mut joka suhteessa parempi. Istuimet ja alusta varsinkin. Äänekäs ,kuitenkin pieni ruokainen (uudemmalla automaatilla). Luotettavuus ihan ok. Valot HUONOT! Kohtuu hiljainen,muovinen niinkuin muutkin saman ajan kikottimet..
    Voisin ostaa käyttikseks vähillä kilometreillä vieläkin...
     
  11. Mulla on -97 Neon (tuossa pihalla vara-autona) enkä häpeä sitä yhtään, jenkeissä suosittu harrastuskohde mutta auta armias mene se sanomaan täällä Suomessa? :D Kiviä sataa ja Esson baarissa saa yksin istua... :D

    Katsokaa vaikka jos uskallatte netistä www.neons.org tai muuten vaan jostain.

    Tuolla mun nepponilla sisäänajoa ajettu vasta 476000 kilsaa, itse niistä ajanut sellaisen 350t että on kai se sitten aika paska jenkki?

    Lyömätön käyttöauto ollut mulla vuosia ja helppo yksinkertaisen ihmisen (kuten itsekkin) korjata, kerran vain jättänyt tielle kun bensapumpulla tuli kilsat täyteen, muuten on aina päässyt kotiin.

    Kauneus on katsojan silmässä mutta käyttöautona ajo-ominaisuuksineen ollut vertaansa vailla mun armottomassa käytössä vuosia... Nyt ajan päivittäiset ajot eri pelillä mutta pidän tuon varalla jos sattuu joku päivä tarvitsemaan.

    Nuoriso siis jälkikasvu ei voi sietää sitä muttei se mitään, pidän sen itselläni (koska voin), varaosiakin on melkeni puolen Neonin verran lisää kertynyt niin nou hätä...

    Dare to be different ! :D

    Sitäpaitsi halvat ja keskiluokan jenkit ole ikinä olleet laadukkaita muutenkaan, ei miltään valmistajalta, aika on kullannut monelta muistot kyllä nyt, johtuneeko nykyajan haikailusta vanhaan hyvään aikaan tai muista haaveista? Yhtä paskoja ne on aina ollut, saa kivittää... :D
     
    Ranee, Zejk1, redneck1 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jotenkin jäi mieleen että uusi neon olisi ollut jenkeissä 52 tuhatta markkaa ja kuulunut siellä halvimpiin uusiin siellä valmistettuihin autoihin. Suomessakin taisi olla hinta samaa luokkaa korolla-kokoisten autojen kanssa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Joku taisi kertoa ettei ole nähnyt Neonia pitkiin aikoihin. Minä kun näin niitä tänään jopa kaksi.:eek:
    Toisesta jäi muistoksi kuva.:D
    [​IMG]
     
  14. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Heh....ja vieressä trendikäs kolmipyttyinen kumikylki vehke o_O
     
  15. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Sellainen siinä on juu. Sitä en sitten tiedä onko trendikäs.:rotfl:
     
  16. Kuvassa gen2-sarjan Neon joka on ajettavuudeltaan surkeampi kuin ykköskoppaiset johtuen korkeammasta painopisteestä + muutenkin painavempi ja siten "löysempi" jousitus, huojuva ajo-ominaisuus verrattuna gen1:seen joka on mikroautomainen tuohon verrattuna.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sittenhän mk1 on oltava jo tosi hyvä, kun ihan hyvä on mk2sikin.
     
  18. Makuasioita toki, molemmilla tullut ajeltua kun tyttärellä oli tuollainen uudempi, omia havaintoja vain. Käy koeajamassa? Liikkeissä noita näyttää olevan chattiautossa.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mä silti uskon kun voyagerkin on hyvä ajaa ja tosiaan mk2 ei ollut hassumpi. Ei se paras ole mutta kuuluu mun listalla hyviin ajettaviin, eli suurin osa autoista huonompia ajaa.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joskus oli tollanen k-series dodge-chrysler-plymouth mikälie parkissa ja hetken aikaa sitä pällistelin ulkoa ja kurkkasin sisäänkin ja oli kyllä sekin ankea laite.
     

Kerro tästä muillekin!