millä estää öljypohjan ruostuminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 383, 23.10.2019.

  1. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Mulla joskus emännyksen diisseli corsasta kanssa ruostu puhki. Haeskelin öljyvuotoa, niin joutu muutaman kerran kattoon että ymmärsi mitä tapahtu kun pyyhkäsin ruuvarilla ölypohjasta öljymuhjua pois ja hulahti läpi, ja öljyt hihaan
     
  2. Tämä ei jotenkin yllätä, kun on katsonut kuvia sun kalustosta. Niissä öljynvaihtoväli ollut vähän piiiitkä.
     
    Nikuzai ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei pitäisi kovin kehuskella, ettei ole tullut vastaan.
    No öljypohja ei vieläkään ruostunut vaan hiluxin taka-akselin kuori.
    Alkoi kuulumaan ihmeellinen metalli vasten metallia kirskunta ja eikun katsomaan mikä on, niin banjon keskellä reikä ja öljyt pihalla.
    Ajoin kotiin, tosin aika hiljakseen.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    muistaakseni ysärinä kun kaveri oli vag:gi huollossa töissä niin esim.golfeissa kuului huolto-ohjelmaan öljypohjan vahaus:rotfl:
     
    passerby, caprice305, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Korkki- ja koiranpaskatiivisteillä
     
    Poke tykkää tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Käyttää sinkittävänä/keltapassivoinnissa tms. Pinnoituksessa ennen asennusta sen uuden pohjan.

    Opeleissa ja fiateissa törmänny kanssa samaan ongelmaan töiden puoleen ;)
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    laittaa vielä koiranpaska tiivisteen tilalle huopatiivisteen ja ajaa johonkin mäkeen parkkiin.
     
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    toi on kyllä tosi ärsyttävää... mitäs, jos kokeilisit kuolla ennen viimeistä vaihtoa?
     
  9. Poke

    Poke Gearhead

    Öljyssä ei sitten taida olla korroosion estävää ainesosaa. Jos öljypohja on puhkinut niin missä kunnossa mahtaa olla koko moottori. Kuusankoskelle koko paska.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eespäin eespäin tiellä vaihtojen
     
  11. Poke

    Poke Gearhead

    Jotkut vaihdattavat tuulilasin viiden vuoden välein. Furyyn vaihtanut sen kolme kertaa. Pakkohan se on jos on rikkinä.
     
  12. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    vaikka olis seisonnassa..
    onhan se parempi pyy pivoissa jne...
     
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Älkää vittu tänne Kouvolan suunnalle raiatko noita paskoja enää yhtään lisää, täällä on jo muutenkin ankeata. (Kuusankosken kaupunki on liitetty kuntaliitoksessa Kouvostoliittoon)
     
    Pertura, Vermilion, Poke ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mun ex Excursionista ruostui öljypohja puhki ja se sitten olikin mielenkiintoinen vaihdettava.
    MVA huolto joutui nostamaan koko koneen pois että saivat uuden vaihdettua.
    Tämä kuulemma on näissä ns. vakiovika ja Joe Amerikassa on keksinyt jos vaikka minkälaista poppakonstia tuon korjaamiseen, siis sen jälkeen kun se jo on puhki.
     
  15. Weijari

    Weijari Gearhead

    Pensselillä ja Miranolilla. Tuntuu vielä nyky-Miranolkin olevan sellaista ettei kovin ugrilaista puhdistusta vaatinut että pysyy alleen dampperin tiivisteestä useamman vuoden laskeneessa öljypohjassa.

    Taisin pyyhkästä dieselrätillä öljyt pois ja näyttää jotain 240mm hiomapaperia vähän ja pyyhkästä pölyt pois asetonilla ja maali päälle. en tosiaan poistanut vanhoja maaleja tai hinkuttanut peltipuhtaaksi muutenkaan. Tästä on nyt 2+ vuotta eikää maali ole lähtenyt kupruilemaan.

    Vetäsin vielä lämmönkestomaalia miranolin päälle pakosarjaa lähimpänä olevaan kohtaan. En tiedä auttoiko tämä hevon vehkeen vertaa, mutta ei ainakaan haitannut.

    Jo kunnolla ruostumaan lähtenyt pohja voi sitten olla eri asia.
     
  16. hyde

    hyde Gearhead

    Joo olen kuullut että VAG tuotteissa tota ongelmaa on ollut. Varmaan kunnon maalaus auttaa ainakin vähän aikaan. Mulla kanssa muuten Ford P100 banjokoppa alkoi tihuttaa ihan keskeltä nuppineulan kokoisesta reijästä.. Olin äimänä mutta uusittavahan se oli..
     
  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Punton öljypohja oli paksussa ruosteessa, niin ruiskuttelin kotelosuojalla. Reilun vuoden päästä kotelosuoja ja ruoste lähti irti levyinä, ja pintaan jäi ohuempi ruostekerros. Sen ruiskuttelin kotelosuojalla, ja muutaman vuoden päästä uudelleen, jolloin näytti, ettei lahoaminen ole juuri edennyt. Kohta on 10 vuotta mennyt ensimmäisestä ruiskutuskerrasta, ja vielä on öljyt pysyneet sisäpuolella. Ei jaksanut alkaa irrottelemaan ja maalaamaan.
     
    jariha tykkää tästä.
  18. grantorino

    grantorino Gearhead

    Onkohan tullut ajettua itäöljyillä moottoreita, ne ovat tunnetusti runsaan rikkipitoisia ja siten syövyttävät moottoreiden heikompia kohtia puhki.
    Lukoilin tuotteita monet harrastajatkin suosivat hinnan halpuuden vuoksi.
     
    Poke tykkää tästä.
  19. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Kyllä ne ruostuvat ulkoa sisäänpäin. Loppuvat ruostumasta kun puhkeaa ja tulee vähän öljytyksi.
     
    Poke tykkää tästä.
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    o_Oo_Oo_O Mun autokaluston öljynvaihtoväli piiiitkä :( ?? Toi puhjennut suodatin oli akan vanis ja ei kyllä ollut ku max 2v vanha :rolleyes:.
     

Kerro tästä muillekin!