Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  2. ramman

    ramman Double Gearhead

    :odeek: no kyllähän toi kannatas käydä noukkimassa talteen. miten lie tommoseen paikkaan päätynyt ku kuitenkin kuvissa näyttää ihan siistiltä Vanilta.

    noita sisuskuvia ku kattelin niin voisimpa olla melko varma, että noi puuviilutusjutut tuolla sisällä on yhden suomalaisen taiteilijan tekosia. Moniin vaneihin tehny noita puujuttuja sama Herrasmies jonka nimeä en nyt kyllä muista :odoops: vaikka olen Herran tavannutkin joskus muinoin.

    Pitäis varmaan vanhoja miittikuvia katella ku näyttää autokin niin tutulta. Varmaan nähny tän livenäkin jossain. Ehkä.

    @karivanner1 ? näyttääkö tutulta ku sie oot noita vanimiittejä kuitenkin niin paljo kolunnu ja kuvannu ? IHAP in tarra näyttäs olevan takalasissa ainakin.

    ei muuten tosta toyopetin mtorin linkistä auennu miulla sisäkuvat, mutta tästä normitorin linkistä näkyy
    https://www.tori.fi/vi/61396252.htm?w=3&ca=6
     
    Muokattu: 26.10.2019
  3. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Juu tuttu taiteilija, vanipiireissä kaikki tuntee "Ukkelin ja Akkelin". Nuo viilutyöt on aivan käsittämättömän upeeta jälkeä.
     
  4. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

  5. ramman

    ramman Double Gearhead

    juurikin Ukkeli oli se jota hain. Monta kertaa tullu miittissä höpöteltyä ja noita viilutöitä ihailtua.
     
  6. Alexsanteri

    Alexsanteri 1st gear

    Löytyisköhän mistääpäi suomea edes ehjän oloista liukuovea? Nykysen joku seppä korjannu niin ettei siitä enää ehjää saa
     
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Auto on 90 Dodge van ja ongelmana lataus, viime perjantaina lataus loppui kokonaan, lauantaina käytiin putsailemassa akun kengät+navat, liittimet mitkä löytyi konehuoneesta, maadoitus kaapelit, nyt lataa kyllä mutta ilmoittaa check engine valolla että latauspiirissä ( koodi 41) on häiriö edelleen eli vika on vielä päällä, viime kesänä laitettiin uusi laturi. Onko kenelläkään ollut dodge vanissa lataus häiriötä jos sais jotain vinkkiä mistä lähtis seuraavana viikonloppuna vikaa metsästämään.
     
  8. Ranee

    Ranee Gearhead

    Jänniteensäädin ja sen johdotukset kunnossa?
    Vai joko tuon ikäisessä on päästy eroon siitä ulkoisesta säätimestä?
     
  9. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Jännitteensäädin on tietokoneen kanssa samassa boxissa, vika on luonteeltaan sellainen että välillä on aktiivinen ja välillä ei, tuli tossa mieleen kun pohdin asiaa että voisiko vika olla virtalukon pohjassa, latausvirtahan menee sen kautta ja kun kyseessä on 30 vuotias auto niin saattaa olla jo pientä kulumaa tuossakin, tilasin varmuuden vuoksi orkkis virtalukon pohjan kun noi tarvike osat alkaa nykypäivänä olee aika paskoja. Ens viikonloppuna täytyy jatkaa tutkimuksia. Paljonko muuten laturi lykkää voltteja tyhjäkäynnillä jos mittaa suoraan laturin perästä?
     
  10. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    En usko, että noin suurta virtaa laitetaan missään autossa menemään virtalukon kautta.

    14.8-15V on sopiva latausjännite kesäkelillä, talvella saisi olla vähän enemmänkin.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    14.8-15V on sopiva latausjännite kesäkelillä, talvella saisi olla vähän enemmänkin.[/QUOTE]

    pikemminkin 13,8-14,2v. Ainakin autoalan roopuskoissa näin opetettiin 80-luvulla aikoinaan kun olin koulussa. Samaa ikäluokkaa nuo autotkin pauttiarallaa.
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Olet oikeassa, tuli yksi voltti liikaa noihin lukemiin.:oops:


    Lievästi ot, mutta mulla on saman ikäinen pickup jossa on vielä erillinen säädin. Näissä on sellainen ominaisuus, että säädin haistelee virtalukon, ohuiden piuhojen ja monien liittimien aiheuttaman häviön alentamaa jännitettä, mistä seuraa turhan korkea latausjännite. Reilusti päälle 15 volttia olen mitannut. Joku on releen kautta ottanut suoraan akulta jännitteen säätimelle niin toimii oikein. Vasta toinen akku mulla kuitenkin 15 vuoden aikana menossa. Ei kylläkään tule ajeltua kuin lyhyitä matkoja, joten akku ei ehdi kiehua. Valot on kirkkaat, kun vielä laittaa jotkut + 100 % H4:set. Ne ei kyllä kauaa kestä.
     
    Muokattu: 28.6.2020
  13. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Tais päästä multa vale uutinen, latauksen säädin taitaa olla laturissa, sytkäboxi taas on leivottu tonne aivolaatikon sisään
     
  14. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Tota myydään jos halutaan tehdä jälkivirityksiä mutta originaalissa kokoonpanossa tota boxia ei ole irrallisena, en nyt muista oliko se sitten tämä leivottu sinne aivolaatikon sisään vai oliko siellä sitten molemmat, sekä sytkä että latausboxi, mutta jos nyt lähdettäis siitä että säädin olisi ulkoinen niin paljonko laturi työntää voltteja tyhjäkäynnillä?
     
  15. Ranee

    Ranee Gearhead

    Jos siellä olisi se ulkoinen peltiheikki säädin niin 14,2-14,6 olis aika normaali toimiessaan
    Jos siellä on jotain häikkää niin mikään 12-20 välillä ei minun kokemuksilla yllätä yhtään

    Onhan niitä ecm? sisään leivottuja säätimiäkin seonnut, niiden tilalle on asennettu vanhan mallin ulkoisia säätimiä.
    Tämä mulla voi olla vielä Joopin kanssa edessä
     
  16. bathory

    bathory Gearhead

    Mulla näyttää (5.2 1995 B2500) vanissani takaa lehtijousien kiinnikkeet aika rapeilta. Rockautosta kun tilaisi kiinnikkeet [​IMG]

    eli tuon ei olisi kallista.
    Mutta mitä muuta tarvii ottaa huomioon? Olen ekaa kertaa pappia kyydissä tässä asiassa. Myöskin se palkki johon tuo tulee kiinni on ihan hapero paska ja on nyt varmaan se isoin ongelma.
     
  17. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Toissa talvena vm-83 b250 tuon palikan vaihdoin ja korjasin sen kiinnitys paikan. Semi vittumainen projekti kun piti puottaa koukku ja tankki alas et sai työskentely tilaa. Ei saanut laikkaa joka paikkaa mahtumaan missä mätää peltii oli, mut onneks oli plasma leikkuri, sen sai paremmin sopimaan. Sen jälkee ei muuta kuin uutta tavaraa hitsailee paikalleen. Reijät saa kohilleen kun laittaa kiinnikkeen jouseen kiinni. Polttoaine säiliö pantojen kunto kannattaa operaation aikana tarkastaa, voivat olla melko heikossa hapessa.
     
  18. bathory

    bathory Gearhead

    Millasta matskua käytit? Joku perus 0,7 pelti, jolla koria korjaillut, on varmaan huonoa kamaa.
    Saisipa valmiin palan, jonka vaan hitsais paikoilleen.
     
  19. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Oisko ollu peräti 1.5mm paksua galvanoitua tavaraa, sauma kohdista laikalla pinnat puhtaaksi.
     
  20. viri-viri

    viri-viri 3rd gear

    B250 vm -85, bensatankin kohossa useampi reikä, en googlen kautta löytänyt erikseen myytäviä kohoja vaan pitäs ostaa koko tankkilaite kerralla, n. 100e...

    Passaako jonkun muun auton koho tuohon paikoilleen vai pitääkö koittaa tinalla elvytellä tuota vanhaa tms.?
     

Kerro tästä muillekin!