Toyotan manttelinperijät? Hyundai, kia, "chevrolet" ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 29.10.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämä on kaikkien tosiharrastajien painajaisketju! Ei kannata lukea tai provota jos pelkää paljastuvansa itsekin nissan/volvo kuskiksi :D



    Pitäs tutulle katella autoa. Huoltovarma ja kestävä peli. 90-luvun toyotista tiedän ns varmat mallit mutta 2000+ lukulaisiin ei kosketa.


    Rupeaa n 2004-2008 vm korealaiset olemaan ok hinnoissa mutta huonosti löytyy kokemuksia mistään.


    Haussa olisi keskikokoinen/"iso" auto eli n 4.5-4.8m pitkät. Ei ihan mitään 4m kippa osastoa. Käytän pituutta esimerkkinä kun ei ihan käryjä malleista ym.

    Kia magentis, hyundai sonata/elantra, chevrolet epica (evanda ehkä ei) ym.


    Tietääkö joku? Toki "jokereitakin" voi heittää. Jos noista ei mihkään niin ysäritoitsua alle. Bensakone, manuaali/autom ei väliä eikä tarvi olla neliveto tai mikään spesiaali
     
  2. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei kait noi huonoja ole mitkään. Sonataa näkee vähän useammin ja huonommassa hapessa, magentikset näyttää useammin paremmin pidetyiltä.

    En sitten tiedä mistä tämä havainto johtuu.

    Itse ostin juuri Suzuki Vitaran, vaikuttaa helposti ylläpidettävältä ja hintansa pitävältä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. cdi

    cdi Double Gearhead

    Nettiautoon kunpistää ylärajaksi oliko se nyt 500 niin tuli päällisinpuolin hyväkuntoisen näköisiä renuja.............pitäis selvittää mikä siellä mättää......liukkaasti ne tuolla tienpäällä kumminki ohittelee.
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kaikki ne "rapee ranu" puheet essojen nurkissa, ei kait tuollaisella kukaan "autoista tietävä" aja :)

    En minä tiedä sitten onko noissa oikeasti enempää vikaa mitä missään muussa vanhassa isossa autossa.

    Kokeilemalla selviää :)
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Itelle jääny mielikuva sutsukista vahvana, mutta ei niin arvostettuna autona. Ne kellä ei ole ollut ei niitä arvosta, mutta ne kenellä ollut niin kehuvat. Katellu itekin yhtä kyseisen merkin mallia silloin tällöin vaimolle mutta oikein ei ole hinta/laatusuhde vielä kohdannut. Samat autot ollu kuukausikaupalla myymäti muttei hinta tahdo vaan laskea. Ne viturat kai hyviä mutta meille liian iso kone käyttökulujen takia eikä toista nelikkoa kait vissiin tartte.
     
  6. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Periaatteesta en japseilla aja, eli ei hirveesti kokemusta . Pösöjä ollu viimeaikoina , halpoja ostaa , todella vähävikaisia (nyt ittellä viides menossa,tällä kertaa 307 )ja mikä parasta ei ruostu. Emännälle ostin 407 diisseli automaatin 2014 , eteen vaihdettu alapallo ja lämmityslaitteen läppäakseli.Ei hirveesti vikoja viidessä vuodessa ja 3500€ maksaneessa autossa.Rumahan toi on kun perkele , mutta onnex sitä ajetaan sisäpuolelta, niin ei sekään haittaa.
     
  7. tammercity

    tammercity Gearhead

    Mikä niissä uudemmissa Toyotissa nyt sitten potkasee?
    Nimimerkillä 2014 Avensis haettiin viikko sitten liikkeestä "perheautoksi".
    Loppuuko jenkkiharrastus siihen?
    Ei.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Veljenlikka vaihtoi 2008 Avenciksenuudempaan tänä vuonna, eikä kummassakaan ole ollut oikeastaan mitään, joku sytkämoduuli meni vanhemmasta, ja oli kovassa käytössä 10 vuotta. Korealaisista ehdotan Hynysen ix 35 tai Kian Sportage, sormenleveyden veran alle 4,5m pituutta, eikä niissä muuta ole, kuin katsoo ovien ja luukun reunat, ainakin 09 oli koppa sinkitty.
     
  9. redneck1

    redneck1 Gearhead

    :rotfl:
     
    Rusty ja deeäxä tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites nuo hiukan vanhemmat korealaiset? Uudempiahan on kehuttu mutra pre 07.

    ?
     
  11. isalmela

    isalmela Gearhead

    Magentis pelaa olipa uudempi tai vanhempi korimalli, mutta bensa- ja huoltokulut pikkuisen japseja korkeammat
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sonata ostettiin kun poika oli 3 vuotias, ja vuoden päästä hää saa siitä kulkuvälineen itselleen.
    Korjauskustannuksista tai korjaamisen helppoudesta en tiedä kun mitään ei tarvinnu korjata.
    Se on kylläkin made in usa :poff:.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  13. Medium Gorilla

    Medium Gorilla Gearhead

    Perheessä on nyt ollut kolme vuotta T25 Avensis, 258 tkm ostaessa ja nyt on 315 tkm taulussa. 1.6 bensa menee täällä tasamaalla kun ei tartte isompia vetää perässä. Pari puolaa mennyt ja jarrut uusin joku aika sitten, muuten ei mainittavaa. Öljyä ei tarvi lisäillä tms.

    Faijalla oli -08 Magentis, hermostui takajarrujen jumitteluun ja natisevaan takaripustukseen. Muuten oli tosi tyytyväinen. Tilalle hankittu T27 Avensis tuntuu myös täyttävän jääräbarometrin kriteerit.

    Olen antanut itselleni kuitenkin kertoa että Magentis/Sonata osastolla kannattaa tsekata huolella akselipalkit etenkin takaa?
     
  14. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Isäukko osti uutena Kia Cerraton, 2006 vm, ja se toiminut kyllä moitteettomasti. Tosin auton tämänhetkisessä arvossa tullut kynsille melkoisesti mutta....sellaistahan se on. Jotenkin ankean vanhahtava fiilis siinä tulee kylläkin sisustan ym osalta....
     
  15. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Vanha koppanen Nissan Qashqai on myös ihan perusluotettava laite.
     
  16. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Itellä ei kokemusta noista, mutta naapureilla ollut useampi Hyundai tässä 15v sisään (sonataa ja Santa Feetä). Kovin ovat tyytyväisiä olleet , eikä niissä oikein mitään vikoja ole ollut.
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    1,6 kaskait on talvella ainakin ihan vitun kylmiä. Ainakin ne 5-10 eri kappaletta joilla ajoin.

    Wartburgin tehdas kun lopetti toiminnan niin myi varmaan kialle verhoilukankaat. Vanhempien ceratojen sisustus muistuttaa niin vahvasti DDR aikoja.
     
  18. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Sonatan lisäjarruvalon polttimon vaihto on melko haastava operaatio. Vasen takajousi aina poikki. Apurungot mätiä. Crdi öljynputsarin muovinen sisäholkki aina vahingossa mennyt roskiin. Ihan hyviä vessoja muuten.
     
    0rs0n tykkää tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mikään sikapihi ei tuo Hyundai/ Kia 1,6 bensa ole, 3 auton keskikulutus 9 vuoden ajalta lähes 8l/ 100 km, vertailuna nyt 1,6 Rellun bensaturbolla pikkumersu 5- 6l/ 100 km ;)
     
  20. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Avensiksesta hajoaa sytkämoduulit jos sytystulppia ei vaihda aikanaan... kaveri huollossa, tulppien kärkiväli jos kasvaa vähänkin niin kipinää tarvii sen verran että hajoaa. Varsinkin näin käy kun väki ei käytä iridium tulppia ja ajaa niillä sitten 80tkm..... sitten ihmetellään miksi kaksi sytkää meni peräkkäin rikki.
     
    aamake ja Sounderi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!