Toyotan manttelinperijät? Hyundai, kia, "chevrolet" ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 29.10.2019.

  1. darpen

    darpen Gearhead

    Toi pitää aika hyvin paikkansa, mut ei ihan kaikissa. Skoda Superb 235/45r18 pyörillä oli paras ajettava verraten muihin saman kokoluokan autoihin, myös vannoutuneen Ford-kuskin mielestä.
     
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Ja mitä tulee ajettavuuteen yleisesti autojen ajotuntuma katosi sähkötehostimien myötä merkistä riippumatta, eikä ole juuri parantunut vieläkään.”

    Kuten myös joissain jarrujen tunto on samalla tavalla päin persettä. Esim. 207 pösö.

    Eräs parhaista ajettavista vaikkakin vanhana autona vakiona on minusta sx200 nissan. Takaveto, hyvä alusta ja riittävä teho jotta voi pitkätkin suorat vetää talvella sivuluistossa.
     
    hantta tykkää tästä.
  3. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos sivuluisuja voidaan pitää mittarina, on Escort rs 2000 vm. 75 tosihyvä.
     
  4. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Koska keskustelu lipsahti jo sivuluisuihin niin pääsen kantamaan korteni kekoon tässä yhteiskunnallisesti merkittävässä keskustelussa. Siispä käyn suoraan asiaan sen kummemmin kiertelemättä. Oho, karkas välissä, painoin siis lähetä nappia. Eukkoa painoin viimeksi suihkussa joku päivä sitten että kyllä tässä pesääkin joskus saa vaikkei oikeaa jenkkiä pihassa olekkaan.

    Kyllä oli nuoren miehen helppo vetää sivuluisua pitkällä 90hv hiacella, kun isäukolla moinen oli. Tavaratilassa oli about 750kg edestä työkaluja yms. menoa vakauttamassa. Sanoisin siis että kyllä paras luistattelupirssi on takapotkuhiase. Ja oon minä paskempiaki autoja ajanu kuin se että ei ne niin kauheita ole ajaa mitä jotkut totena väittävät.
     
    Muokattu: 30.10.2019
    Pertti K, Tseitsei2, hantta ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tai mitä kalliimpi auto, joku vw bora, golf yms. 2000- luvun alusta on paljon parempi ajaa mitä vastaavat audit... menee suoraan eikä vikuroi ja ohjausliikkeet on järkeviä eikä sellasia niinku olisi polkupyörässä sarvet väärinpäin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Alkuperäiseen otsikkoon viitaten; minulla on ollut 1 gen etuveto Toyota Corolla, 1 gen. Nissan Sunnu ja 3 kpl Hyundaita, niin uskallan sanoa, että nuo Hynyset ovat yhtä laadukkaita nyt, kuin olivat nuo ekat etuvetoJapanialaiset verrattuna senaikaisiin muihin Eurokinnereihin. Korean Letukasta en tykkää, oli sellainen koeajossa ennen ensimmäistä Hyundaita.
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pelästyin on-topicista :rotfl:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Melusa ym hiace on mutta hyvä ajaa, ainakin viimeinen nokaton malli. Talvellakin hienoja luisuja saa. Onneton vain ilman peräpainoja.
     
  9. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    :rolleyes:
     
  10. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Päättelenkin tästä,hyvät sivuluisut ovat ehdoton edellytys hyvälle ajettavuudelle!:p
     
    Catiska tykkää tästä.
  11. jpe

    jpe 3rd gear

    Hynysen i40:sesta hajosi manuaalilaatikko dieselin perästä noin 100tkm kohdalla ja Tucsonista meni kaasuläppäkotelo jossain 50tkm kohdalla. Muuten pelittivät. Vanhemmat Korean ihmeet sitten taas niin pirun rumia ettei voi ajaa kuin naamari päässä.
    Noita Hynysiä edeltänyt 08 passatti vieraili korjaamolla toistuvasti enkä jaksanut sitä kun 80tkm. Ölppäkin sille kelpasi ja heti uutena ostettaessakin oli litran pottu takaluukussa. Ihan susipaska, ei ikinä enää tänne mitään tuon konsernin romuja.

    Nyt taas toijjota alla kun käyttiksellä pitää ajaa, eikä ehdi kuskata korjaamolle.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä kerkesin painaa jo tykkää nappia stratusdriverin kommentille ennen kuin se jatku. Sitte taso kyllä laski.
     
  13. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Pahoitteluni.
     
    musta pässi tykkää tästä.
  14. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Monissa autoissa jakoketjun venymiseen vaikuttaa jättääkö parkkiin vaihde päällä vai kässärillä.. Muutama omistaja on myöntänyt jättävänsä vain vaihde päälle parkkiin,ku on ketju mennyt vaihto kuntoon....
     
  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Aläs ny!Jakoketju mitään veny,kuluu vaan!Nääs vaikka esim.200 lenkkiä juu,niin nivelten kuluessa vaikkapa 0.04mm niin se olis sitten 8 mm pitempi!Mitään venymistä ei oo tapahtunut,kulumista kyllä!:cool:
     
    Jussi289 ja Jouni_K tykkäävät tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Niin mielenkiintoinen teoria, että vaatii perusteluja?
     
    Jussi289 ja mpower tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Varsinkin automaatilla olevista :D
     
    Jussi289, mpower ja hantta tykkäävät tästä.
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuskin se jakoketju tietää, onko autossa käsijarru päällä tahi ei, ja vaikka tietäisikin, tuskin välittää. Jos veto vaihteistoon olisi nokka- akselin toisesta päästä, voisi asiaa jotenkin perustella, mutta sellaistakaan innovaatiota tuskin maa päällänsä kantaa :)
     
  19. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Tästä syystä se ketju ei "veny" vaikka sinne jättäisi parkissa kuinka vedon aina päälle. Koska "venyminen" on oikeasti kulumista, niin se ketju "venyy" vaan sillon kun se pyörii.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Hyundait on kovia ruostumaan. Kokemusta on. Jarru ongelmaa ja vetarit/laakerit heikkoja. Kia vähänkään uudempi ei henkilö malleissa mahdottomia ole ollu. Jarrut heikko kohta. Soortagessa taas on ollu enempi ongelmaa.

    Uudemmissa chevyissä ei ole hirveesti tietoa. Mut ne pari mitä ollu täällä on ilmeisesti pelannut.

    joku renuista puhu. Haukuttu auto miesten kesken. Mutta yllättävän hyvin pelaa. Ja vähillä korjauksilla menny. Tosin Renut on monesti huonosti huollettuna ja pidettynä.
     

Kerro tästä muillekin!