Toyotan manttelinperijät? Hyundai, kia, "chevrolet" ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 29.10.2019.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Sen sanon kuitenni. Et jokaisessa in jotain. Ja riippuu ihan yksilöstä. Toiset toimii kun junan vessa eikä koskaan ole mitään. Toisessa on sit jotain. Ja jossain taas kaikki vialla
     
    Pertti K ja sdfsd tykkäävät tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikö tää ollu joku kiristäjään liittyvä jaon hyppäys juttu eikä mikään venyminen.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On joo, 2007 mallista, olot yhtä paskat kuin suomessa, ei ole ruostunut yhtään.
    Vetarit ja laakerit alkuperäisiä, 350tkm ajettu.
    Jarruissa ei mitään ongelmaa, saa olla kyllä huoltamassa usein tappirasvalla, ja levyt ja palat kannattaa ottaa paremmasta päästä. Orkkis satulat.

    Tässähän tämä tulikin.
     
    Muokattu: 31.10.2019
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ne on ne suomen olosuhteet.

    Onko se auto edes sama osiltaan mitä täällä?
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olot on ihan samat niinku sanoin tuossa yllä. Auto on kylläkin made in usa niinku sanoin tuolla jossain aiemmin, eli osat varmaan eri monesta kohtaa. Kone 2.4 litranen nelkku ja tomaatti.

    Pienempiä koneita eikä diisseliä ei ollut saatavilla, v6 olis ollu.
     
  6. kuutio

    kuutio Gearhead

    Ainakin klonksvagen konsernissa oli ne ekat tsiit just tollasella ketjuongelmalla, jako saatto seota kun mäessä oli manuaalissa jätetty vaihteen varaan niinkun aikanaan opetettiinkin.

    Syksystä -15, uudemmissa, vaggine palas ainakin noissa 1.2 pikku tsii-koneissa jakopäässä hihnaan ja anto pitkät vaihtovälit. Tais olla jopa 240tkm maailmalla ja 180tkm täälä meillä härmässä. Mulla oli -16 mallinen seatti tolla uudemmalla koneella hetken aikaa kovassa käytössä ilman mtn ongelmia. Pitkäaikaisten kestävyyskokemusten hankkimisen jätin muille..
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead



    kuten sanoin. Auto kohtainen. Onko sattunut hyvä tai huono. Jokaisessa on toimivat ja vialliset autot.

    täällä järjestään menee laakerit. Tosin täällä on huonot tiet.... ja sama joka auto merkin kohdalla. Aina löytyy viallisia. Sitten yksilöitä missä ei oo mitään.


    Helpoin sanoa et mikä silmää miellyttää. Ottaa sen
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Autot on yksilöitä mutta en usko sen enempää tuohon...

    Jos otetaan 90-luvulta tarkasteluun 100kpl corollaa ja 100kpl fiat tipoa niin kumpikohan katras on vähävikasempi?


    Se merkitsee mielestäni enemmän kuinka paljon hyvän mallin autoissa on huonoja seassa kuin huonon mallin autoissa hyviä.... Riski saada huono on isompi valmiiksi huonon mallin kanssa.



    Tuorempia tapauksia lie tuo vagin tsi ketju ja männänrengas show tietyillä moottorityypeillä. Se nyt oli aikalailla päivänselvää miten käy jos kyseinen malli sattui olemaan ennen korjausta.




    Powerstrokella 2.4 theta kone siinä sonatassa?
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Mikähän lienee keskustelun tarkoitus, mutta kun mittarilukema alkaa nelosella ja vitosella, alkaa karsiutumaan useammat Japanialaiset, Korealaiset ja kaikki eteläeuroopan valtamerkit.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tarkoitus tämä:

    Nyt on vuosi 2019 (kohta 2020). 2005-2008vm autot on 14-11v vanhoja. Kilometrejä voi olla 150-200tkm (toki enemmänkin mutta keskiarvolla).


    Mahdollinen ruoste ja tekniikan ongelmat on eri tasolla kuin autojen ollessa 5v vanhoja tai 70tkm ajettuja.


    Nykyäänkään kun ei ole mikään tae, että +10v tai 200tkm ajettu auto olisi siinä kunnossa, että sillä mentäs +15v ja +200tkm lisää.


    Niitäkin autoja on ja en "hyväksy" tätä yksilöintiä ajatusmaailmaani kuten aiemmassa viestissä kerroin.
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Mites selität jos ei oo yksilöitä. On mulla ollu pari vähän ajettua corollaa. -87 ja -91. Kummassakin oli jatkuvasti jotain..........
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tekniikasta harvemmin näkee päältä, lukuunottamatta savutusta tai öljyvuotoja, kun taas ruoste osuu huonompaankin silmään, ja jos alkaa ovien alareunoja puuttumaan, voi kuvitella, että alapuoleltakin puuttuu jotain. Uutena suojattu auto on paremmassa lähtökohdassa, samoin suolattomilla teillä huristelu, käsittääkseni esim. pohjois- Lapissa ei pahemmin suolata, eikä etelän kaupungeissa. Noissa vuosissa ja kilometreissä alkaa näkymään auton historia, suolatietä puoli vuotta vuodessa saa paremmankin merkin haurastumaan, kun joku ranskanpulla saattaa pärjätä pitkäänkin viileässä katoksessa ja vain kaupunkipyörityksessä.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja esimerkkinä; minulla oli 9 vuotias 200 000 ajettu B Omega, joka oli käytännössä suojauksista huolimatta ruostunut lähes poikki, ja autoon korjattiin öbaut kaikki sähkölaitteet sähköikkunoita lukuunottamatta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämähän on just malliesimerkki tosta hyvä auto huono auto.


    Ton ikäset toyotat on lujia mutta paskojakin voi olla joukossa. Väitän, että ne paskat yksilöt on iso vähemmistö ja suurin osa on hyviä. Tässä mielessä en yksilöintiä siis torppaa.


    Kun taas käännetään asetelma vaikka ladaan, harvalla ajetaan 200tkm ilman koneen aukasua ja remontteja. Jollain varmaan pääseee mutta se ei kerro totuutta merkin laadusta.



    Toki paskan voi saada vaikka olis mikä merkki, mutta jos paskoja on 1/50 vs 40/50 on riskit saada se paska ihan eri luokkaa....
     
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Oli mulla kans 2 b omegaa. Sama kone molemmissa. Toinen automaatti 470 000 ajettu. Minun aikana vaihoin taka jarrut ilma määrä mittarin. Oli muuten ei valittamista.

    si samanlainen mutta manuaali. Siinä ei ollu muutaku rassaamista. Aina jotain. 240 000.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siksi mm tekniikasta täällä kyselinkin. Esimerkiksi onko 200-300k ajettuja hyundain tai kian koneita availtu tai jotain yllättävää tullut eteen. Tai just jos 10v ikäsistä on suurimmasta osasta takapalkki mennyt niin se kertoo jostain ongelmasta jos ei sitten ole kaikki autot sattuneet vastaaviin olosuhteisiin ja suojaamattomina.
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead



    juuri tätä meinasin. Mutta merkki uskolliset Ei ole kertomaan totuutta.

    yhen isännän toyotista ku käyt kysymään. Ni koskaan ollu mitään vikaa. Vaikka kyllä minä niitä korjailin. Millon vaihdoin moottoria ynm....... mut tosi on et 90- luvun taitteessa Toyota oli parhaimmillaan.
     
    hantta ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ja tämä sopii orsonin yksilöihmettelyyn paremmin kuin tuo jälkimmäinen tarkennud
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tätä just "pelkään" kia/hyundai puolella. Näissä merkeissä muutenkin harrastuneisuus varmasti tosi matalaa.

    Kauanhan vvti avensisten kone ja manuaalilaatikkoepidmiakin oli pimennossa kun ei kuskit huudelleet eikä netissä juuri autoista kirjoteltu
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onhan niissä yksilökohtaisia omituisuuksia, minulla oli kymmenvuotias Corolla ex, täysin moitteettomassa kunnossa päältäpäin, ja nuohosin auton aika tarkkaan ostaessani, ja sen jälkeenkin. Vuoden päästä tein katsastustarkistuksen, ja takasisälokarissa oli lähes pään kokoinen ruostereikä, mikä tarkoittanee, ettei k.o huusi ole tehty mitenkään mittavan paksuisesta pellistä :d
     

Kerro tästä muillekin!