Toyotan manttelinperijät? Hyundai, kia, "chevrolet" ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 29.10.2019.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei niin, se vanumista.

    Jos kulumaa on myös sivusuunnassa (ketju ikäänkuin taipuu jos sitä pitää vaakasuorassa asennossa yhdestä päästä kannatellen), niin siitä käytetään termiä kulahtaminen.

    Pahoin virttyneessä ketjussa on yleensä kyse molemmista ilmiöistä.
     
    Muokattu: 1.11.2019
    Pertti K tykkää tästä.
  2. peto

    peto Gearhead

    Ettet nyt vaan sekottaisi saksalaismerkkeihin kertomustasi? Varsinkin vaggilaisten laatikko ja kone ongelmathan tuntuu olevan niissä enemmän sääntö kuin poikkeus pienissäkin kilometreissä. Kuten bemarin tomaatti ongelmat. Näissä lyhyen takuu ajan jälkeen ei korvata mitään.

    70v. Faija ajoi omalla i40 110tkm. ennenkuin jarrupalat olisi pitänyt vaihtaa seuraavassa huollossa. Vaihtoi uuteen Tusconiin niin ei tarvinnut vaihtaa jarrupaloja:cool:

    Jonkun verran noissa vanhemmissa(-05 ->) +200tkm. Kia/Hyundaissa on ollut jakoketju ja laakeri ongelmia. On jännä ettei samoja ongelmia ole kuulunut Dodgessa tai Mitsuissa missä on samat Hyundai kehittämät koneet.

    Jos itsellä olisi varaa ajajella uusilla käyttöautoilla niin päätyisin tod.näköisesti Hynyseen. Huollot kohtuuhintaiset, 5v. takuu, jne. Ei saa saksalaisilta samoilla ehdoilla mitään. Deltan huolto hinnoittelun ja huonon asiakaspalvelun takia en Kiaan sekaantuisi ollenkaan vaikka takuu olisi vähän pitempi.

    Mitään takuu-ajan ulkopuolista käytettyä nyky autoa en osta ainakaan niin, että niitä varten pitäisi velkaa ottaa. Mikään muu ei vituta enempää kuin maksaa osaria ja kalliita remontteja joita ei voi omatoimisesti helposti tehdä.
     
  3. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Saksassa näky olevan 19euroa etujarrupalat.
     
  4. jpe

    jpe 3rd gear

    Kyllä siinä i40:sen keulalla, jolla reilun satkun tuli ajeltua, sellainen H kirjainta muistuttava logo oli. Vaihdoin tuon myös vuonna 2015 Tucsoniin ja se taas ei tosiaan paloja syönyt, meni 100tkm samoilla. Kai noihin nykyään luulisi paloja varmasti saavan jo halvemmallakin, mutta tuolloin kun i40 oli uusi niin hivenen oli kalliita joka paikassa, eikä mennyt kun reilu vuosi niin piti jo paloja vaihtaa.

    Vaggilaisista tuossa aikaisemmin jo kirjoitinkin kun oli vuoden 08 Passatti ennen tuota i40:stä. Kyllä tuli korjaamo tutuksi. Tähän talouteen ei enää tuon konsernin tekeleitä tule. Kyllä tuollaisen korealaisenkin taas ostaisin paljon ennemmin.
     
    peto tykkää tästä.
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyse oli siitä, venyykö ketju, kun ei käytetä käsijarrua :)
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sanoisin että ketju kyllä venyy, mutta/kun sen osat kuluu.
     
  7. Catiska

    Catiska Gearhead

    Siinä TM:n kestotestiautossa oli laatikkomurheita. Huomauttivat siitä huollossa kun kuului outoa ääntä. Huolto kertoi sen äänen olevan normaalia ja yleistä näissä.

    Kestotestin jälkeen purkavat kikkareet ja vikaahan sieltä löytyi. Siihen sitten merkkiorganisaatio kommentoi jotta yksittäistapaus :D

    Näitä on toki liikenteessä Suomessa paljon vähemmän kuin VAG konsernin tuotteita, eli hajonneista ei kuule yhtä usein.

    Itse olen päätynyt suht samaan kuin tilastotkin. Yksilöitä osuu joskus kohdalle, mutta pääsääntöisesti autot on pelanneet ongelmitta konsernista riippumatta.
    VAG volkkarissa 2006 (passat) oli ongelmia pa-järjestelmässä ja pysäköintitutkien antureissa. Hankkiuduin siitä eroon vuoden kitumisen jälkeen. Sittemmin on ollut pari Audia ja niillä on kilsoja ajettu 300tkm (siis minä olen ajanut) ilman ongelmia. Eli, vedä siitä sitten johtopäätöksiä.
    Toyota leiristä minulla oli vm. 2008 ja 2011) pari Lexusta ja niissä oli sitten kaikki mahdolliset sähköviat ja kruununa RX450h mallin jakoketju oli hankkinut itselleen lisää pituutta jo 140tkm kohdalla ihan kuuluvasti. Mutta, silti uskon että ne kaikki ei ole yhtä surkeita keksintöjä kuin nuo kaksi oli. Tosin, huonot talviominaisuudet on niissä kaikissa :)
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eli Mitsun perintö elää, -83 Trediaan piti kahdesti minun omistusaikana vaihtaa (sama) laakeri vaihteistoon ja kuulemma näki että oli vaihdettu jo aiemmin. Eli ainakin kolmesti alle 300 000 km aikana.
     
  9. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Taitaa olla jatco:n looda
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Googlaus tuotti vain tuloksen, että käytetään Hyundai/ Kia/ Mitsubishi-Chrysler, mutta valmistajaa en löytänyt ;)
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja varaosia löytyy: Chrysler F4A41, F4A42, F4A51 Valve Body 1996-UP, 5 ... - eBay
     
  12. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  14. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Muokattu: 1.11.2019
  16. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Pitääpi paneuttuu pikkasen syvemmälle guukelin maailmaan, siis itteni.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täytyy katsella näkyskö siinä toosassa mitään, uteliaisuus voitti.
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Toosahan toimii kun voitelu on kunnossa ja ei ole liian väljä.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  20. julmajari

    julmajari Gearhead

    Meillä (muijalla) oli melkeen 4 vuotta kia sportage 2.7 autom-05, viat nolla, tyttärellä tällä hetkellä "Chevrolet" aveo -13, vaikuttaa erittäin hyvältä hankinnalta.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!