4l80e ilman sähköjä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja c3500, 7.11.2019.

  1. c3500

    c3500 1st gear

    Ohjauspuoli lootassa taas vikatilassa ja hermo pinnassa!

    Tekeekö tällä mitään
    https://transparts.fi/4l80e-shift-kit-manual-kit-p-320.html

    Onko kellään kokemuksia? Pitääkö atomeiksi koko laatikko purkaa asentaessa? Vai onnistuuko autossa paikallaan? Miten ajettavuus tuon kanssa, entä turbiinilukon toiminta?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Vaiha se johtosarja sinne lootaan ni korjaantuu melko varmasti.
     
  3. c3500

    c3500 1st gear

    Joskus oli sama vika niin vaihteiston pistokkeen puhdistus auttoi, mutta nyt ei. Ohjausboksin oon vaihtanu uuteen ja kaikki pistokkeet käyty kontaktisprayllä läpi. Sulake ehjä. Ja autohan on chevy c3500 vm 93 6.5td

    Joskus oli myös toisinaan ylivaihde ja turbiinilukko hukassa varsinkin pakkasella. Kaikki mikä toimii sähköllä ei yleensä toimi, siksi kävi mielessä tuo mekaaninen vaihtoehto.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Se johtosarja... Ei oo kallis jja helppo vaihtaa.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muutin joskus muinoin artistin pyynnöstä yhden matkailuauton toosan manuaaliksi kun tietsikka oli kuulumma jossain verhoilujen sisällä ja liian paha rasti vaihtaa. Viikon päästä ukkoa vitutti sen rattikepin vatkaaminen niin paljon että se veti sirkkelillä seinän irti:poff: ja muutettiin takaisin tomaatiksi:rotfl:.
     
    1purehell, Bukero, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. c3500

    c3500 1st gear

    No pitänee kokeilla ensin vaihtaa se johtosarja ja solenoidit samalla, eihän nuo näytä kalliita olevan. Toivotaan että sillä vika poistuu.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    juu ei mitään manuaalivirityksiä. Samaa kategoriaa mitä lyijylisäaineet yms. "ei iso vaiva laittaa aina" tai toimimaton ryyppy "ei iso vaiva pitää kylmänä kaasulla käynnissä" yms. pitemmän päälle alkavat harmittamaan.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. c3500

    c3500 1st gear

    Ajaahan ne jotkut manuaalillakin:odeek:
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla yhdessä tuo manuaali koneisto ja toimii kyl ihan hienosti, moottorinohjaus hoitaa lukkoturbiinia...
     
  10. c3500

    c3500 1st gear

    Mulla tuo on vielä mekaanisella syöttöpumpulla. Eli jotain pitää kehitellä turbiinilukolle jos manuaaliksi muuttaisi. Tilasin nyt kuitenkin ne johtosarjat ja solkut sekä öljyt. Tiiviste ja suodatin on jo valmiiksi hyllyssä.:odwink:
     
    xarper tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ajaa juu. Mut jos olet auton ostanu sillä ajatuksella että se olisi automaatti niin alkaa se manuaalisuus jossain vaiheessa harmittamaan kun mahikset olsi olla automaattikin.
     
  12. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Ylivaihde ja turbiinilukko ei mee päälle pakkasella muutenkaan, vasta kun kone ja laatikko lämpeää..
     
  13. c3500

    c3500 1st gear

    Ylivaihde menee mutta turbiinilukko vasta kun lämpee tarpeeksi. Ainakin silloin kun pelasi vielä normaalisti.
     
  14. c3500

    c3500 1st gear

    Johtosarja vaihdettu, sekä sisälle että ulkopuolelle ja johdot tinattu ohjeiden mukaan. Samalla vaihtui öljyt ja suodatin sekä solenoidit A ja B. Mutta perrrrrrkele vika ei poistunut. Tähän mennessä vaihdettu siis ed mainittujen lisäksi ohjausboksi ja tutkittu kaikki johdot ja pistokkeet. Ja akutkin laitoin uudet, myös maadoitukset ym uusittu.

    Ideoita???

    https://www.jenkkiosat.com/tunnistin-kaasun-asennon-gm-esim-g-van-85-92-62l-diesel

    Tätä epäilen, voiko mennä ihan vikatilaan tämän takia? Halvempia vaihtoehtoja jossain? Onko kainuussa kellään vikakoodilaitteita näihin vehkeisiin?

    Unohtu mainita että nopeusanturit puhdistettu (ei juuri metallia)ja heidän paikat vaihdettu keskenään.

    Ja se vielä että nopeusmittari ja kiekkamittari toimii!o_O

    Olisiko vaan pitänyt tilata suoriltaan se mekaaninen ohjaus niin olisi säästynyt tältäkin vaivalta.
     
    Muokattu: 28.12.2019
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Ai et oo vikakoodeja lukenut edes? TPS aiheuttaa lootan sekoilua/vikatilaa kyllä.

    Mutta kannata turhaa suomi-lisää maksaa, Rockautosta varmasti halvemmalla.
     
  16. -tl-

    -tl- Gearhead

  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Obd1 vai 2?
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jotenkinhan toi otsikko tökkää silmään. Sähkölaatikko ilman sähköä.
    Tps pätkiminen varmasti sekottaa lootan.
    Mutta myös kierrosluku. Ei ole ollenkaan varmaa, että kierroslukumittari toimii samasta paikasta ku tietskan kierroslukutieto. Öljypumpun käyttöakselin päässä on tietskan kierroslukuanturi, ja ne alkaa kyllä vanhana oleen paskana. Käämi poikki.
     
  19. c3500

    c3500 1st gear

    Tps:n mittasin. 0.46v-4.06v näytti ja koko alueen nousi jännite tasaisesti, eli ehjä on.
    OBD1 on ja netistä kahtelin ohjeita. Yritin hyppypiuhalla lukea niitä vikakoodeja mutta ei tapahdu mitään. Vikavalo vaan palaa möllöttää eikä välky vaikka hyppyjohto on paikallaan.:mad:
    Missä tuo kierroslukuanturi sijaitsee? Ja voiko sitä mittaamalla todeta ehjäksi?
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, öljypumpun käyttöakselin päässä... Koneen takapäässä, virranjakajan paikalla. Jos se on koko ajan rikki, niin ohmeja mitatessa näyttää ääretöntä tai paljon. Oikea arvo kuiten alle kilo-ohmin. Mutta monesti ne on kylmänä ehjiä ja katkasee vasta lämmetessään.
     

Kerro tästä muillekin!