Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. z 900

    z 900 Gearhead

    Paljonkohan silloin oli työmiehen tuntipalkka verrattuna nykypäivän lipunhintoihin/tuntipalkka
     
  2. pile

    pile Gearhead

    Oon juurikin samaa mieltä jos leiri pystytetään niin ei yhden päivän kisoja varten. On se paikka sitten lähellä tai kaukana. Toki jos ny on sovittu joku yksittäinen kisa yks päiväisenä menköön se mutta muuten saa olla kaks päiväiset.
     
  3. pile

    pile Gearhead

    mulla oli tuntipalkka vuonna -80 12 mk/h
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    rahamuunnin kertoisi että 30mk vuonna -80 vastaisi nykyistä 15 euroa
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No näkee,mikä on todellisuus, muttoilausunto siiskoskisitä et kisat olis pe-la. Käytännössä jengi pääsis sinne vain lauantaipäiväks, eli kisasta tulis ykspäivänen, mut ei varmasti ykspäiväsen hinnalla. Sinänsä turhaa spekuleerausta, kuvittelisin et johtiksella on jonkinlainen kosketus harrastajakenttään ja osaa tehdä oikeita päätöksiä. Toivottavasti oon oikeassa.
     
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    Elikkä kahden tunnin työllä (brutto?) ei päässyt kisoihin sisälle,riittääkö nykyään kahden tunnin palkka sisäänpääsyyn?
    Itse en tiedä palkoista mitään kun ollut T.mi 21 vuotiaasta saakka.
     
    Muokattu: 19.11.2019
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    ainakin -80 lopussa ja -90 alussa (ennen lamaa) lippujen hinnat oli halvat. Itse muurarin apupoikana tienas sellasta 40-60mk tunti.
     
  8. Jos ja kun eli satavarmasti ensikesänä näissä FHRA sm/cup kisoissa ei ole yhtään enempää kuskeja kuin oli menneenä vuotena. Miksi olisi? Sanokaa yksi syy joka saa sinne aikaiseksi "kisaajaryntäyksen"? joten kun hommaa katsoi esim. nettilähetyksenä, oli ongelma siinä että jos aika-ajokierroksia olisi normitahtiin pistetty menemään olisi line up huutanut hoosiannnaa.

    Tässäkin on yksi syy, miksi toimitsijoiden homma näyttää hidastetulta. He joutuvat jarruttamaan että noista vähistä kuskeista saataisiin lineup täyteen ryhmä kerrallaan. Kun päivän aikana alkaa olemaan 7-8 aika-ajokierrosta, on se aika paljon, jos tarvii säätää alustaa, kytkintä, moottoria,..... jäähdytellä tai tehdä muita huoltotoimenpiteitä. Ja kun tuommosesta pienestä määrästä osallistujia otetaan pois ne jotka jää kierrokselta väliin, niin homma vaikeutuu entisestään.

    Voihan sinne varikolle mennä vaikka viikoksi, jos se grillaaminen tai kaljanjuonti on varikolla mukavampaa kuin kotona. Niin ja voi jäädäkin varikolle pitämään hauskaa kisojen jälkeen....

    Yhteenveto: Tuolla kuskimäärällä 1pvä on ihan riittävä. Toki jos ruohonleikkurikisat oikein nostaa lajin uusiin atmosfääreihin, ehdottomasti pari päivää tarvitaan lisää. Lipunhinnasta en osaa sanoa muuta kuin että 20-25e tuommoseen normi SM kisaa kuulostaa siltä että sen voi joku maksaakin. ja kun on kaikki pro ryhmät mukana ja homma toimii (huom: mukana ja homma toimii) 40-50e on varmaan se missä mennään. Tierpissä hieman enemmän, mutta ei voi vertailla Kauhavaa Tierp, Saksa, Pod. Niissä systeemit eri tasolla. Voihan lipunhinta olla esim. 35e kauhavalle, jos sinne tulee luotettavista lähteistä kuultuna jotain pro testaajia. Eikö täällä ole aina niitä jotka huutelee sitä että onko ne ja ne Mp/Auto kisaajat tulossa testaamaan. Testilähdöillä tämä voidaan saada nyt nousuun kun ei niitä oikeita isoja kisoja ole. Hyvä nimi olisi Test & Pro, kun ennen oli Drag & Rock. Silloin testattiin kellä on paras viinapää, nyt sitä missä tehomäärässä loppuu testaajilta pito.

    Aulis

    Ompas jollain ollut kovat palkat 80-90luvun taitteessa. Eiköhän ne selviä tuolta kun vähän nettiä kaivelee. Muistan laman jälkeen että paikalliset konepajat maksoivat meikäläisille sen 20-30mk h ja kun lähdin reissuhommiin että saan joskus maksettua kovat ulkomaanvaluuttavelkani, reissussa sai 50-70mk ja joskus urakalla snellmannin verran per tunti.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  9. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere kaikki
    Jos mainostetaan N.S Pro teamien testaamista niin
    Eikö silloin kannattaisi sopia ketä tulee ja miten siellä
    pääsee testaamaan .Huom sinne tulevien teamien kanssa.!!!
    Muuten on taas tätä kuulopuhetta ja normi paskapuhetta.
    Ja Aulis lopeta se hel...in itsesääli!!! Sä olet jo tehnyt selväksi
    Että et ole 90 luvulla ollut maailman terävin talousmies.
    Kaikki muutkin sai silloin enemmän tai vähemmän turpaan.
    P. S
    Ostin itsekin 1993 ensimmäinen kilpuri usa.sta maksoin
    Onneksi just ennen devalvaatio.Maksoin loppuvuosi 92,,,,!!
     
    Muokattu: 24.11.2019
    tukkijulli tykkää tästä.
  10. Mitä vittua sää selität. Vittu minä missään itsesäälissä elä, on vain näille äijille täällä kirjoittaa että mitä on tapahtunut, kun 95% on elänyt helppoa elämää ja täällä ne aukoo turpaansa ja tietävät kaikesta kaiken ja luulevat että meikäläinen vain viheltelyllä elänyt.
    Kyllä mun nimi kuule oli jo 1999 puhdas ja 1996 tein jo ekan isomman diilin Neste Oy:n kanssa. Eikö ne oo kovia jätkiä jotka maksaa omat mokansa ja vielä toistenkin velkoja. Olen saanut tehdä koko elämäni mitä haluan ja omat virheeni olen maksanut ja nyt on ihan hyvin hommat uunissa. Asialliset tienestit, sijoitukset, terveenä ja saan tehdä joka vitun päivä mitä haluan. Tällä viikolla ois mennyt Nova kaupan, mutta empä taida myydä, kun en halua ostaa mitään pro vehjettä, tai oisin syksyllä ostanut, mutta nyt on väärä aika tehdä mitään kalustovaihdoksia.

    Minä tämän vitun FHRA puulaakin olisin voinut hyvin hoitaa, mutta kun oli ne vitun talousihmeet hoitamassa 4-5vuotta niin tässä ollaan. Olin muuten viimeviikonloppuna työmatkalla Lahti Hki ja mennessä kävin 13v tauon jälkeen Raiskin Vesan luona kylässä ja olin yötäkin. Voin sanoa että hänen kannattaisi nostaa tutkintapyyntö siitä paskasta ja niistä katteettomista puheista mitä esim. ex. hallitus minulle ja monille muille vihjailleet. Sanoin hänelle että tee rikosilmoitus, mutta hän sanoi että säälittää ne paskapuheet eikä häntä koko homma kiinnosta. Yksikään noista paskahousuista ei pysty siihen mitä hän on tehnyt, mutta tehkööt mitä tekee ja siinäpä hoitavat hommia.

    Miettikää nyt vittu. Äijät maksaneet tuolle vitun Leolle 5000e kk. Ei mikään mahdoton huippupalkka, mutta onhan se kova siitä että äijä vaan kävelee ympyrää mahapystyssä.
    Sitten mulle soitellaan ja kysellään että nostanko ylös juttua täällä. Totta vitussa mutta se vaatii sen 100 000e vuosipalkkaa että alan toisten paskoja korjaamaan. Minä pyyhin oman perseeni, etelän vetelät omansa. En minä rodejakaan rakenna semmoisille, jos kyselijä on joku höpö. Sama moottorihommissa, mutta onneksi on semmosia joille on ilo tehdä hommia.

    Aulis

    Neste oy:stä tuli mieleen että kun olin Espoosta saanut isompia diilejä ja tehnyt paljon töitä heille, alkoi Drag Racing tiimeiltä tulemaan sinne kovasti kirjeitä. Haukkuivat monet minua ja lupasivat että tekevät paremmin kaiken. Näin ne kirjeet ja oli muuten jopa kaksi silloista pro stock teamia. Vittu että on säälittävää porukkaa tämä drag racing porukka, ajattelin silloin. Eikö paskahousut muuten saa hommattua rahaa kun pitää toista mennä mustamaalaamaan. Nesteellä nauroivat näille kirjeille ja antoivat ne minulle. Mahtavaa porukkaa, jos joku tuo uuden nimen lajiin, heti aletaan pommittamaan samaa firmaa. Aika vähän mielikuvitusta äijillä.

    Minulle on yksi vitun sama tuo FHRA. Olen sanonut monta kertaa että joskus voin ajaa heidän kisassa, jos on sopivia ryhmiä ja tarpeeksi autoja. Sitten kun porukka on tarpeeksi valmiina oikeaan Drag Racing firmaan, olen luvannut panna 10 000e osakkeisiin, onhan sekin jotain kun hankitaan vähän ajanottoa ja muuta irtaimistoa. Siihen asti ei vitunkaan väliä, ei ole mun markat kiinni siellä ja kerran pettivät minut siinä kun muutivat väkisin katuautosääntöjä, se riitti etelän vetelien tekemisen luottamiseen.
     
    Muokattu: 24.11.2019
  11. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Vedä välillä Happee:(!
     
    chevy 2, 462857 ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tarinoista on eri versioita. Ite kritisoin kovasti aikoinaan edellistä johtoa, yhtiön toimitusjohtaja käy kuljetushommista tiukkoja neuvotteluja itsensä kanssa, tilavuokrat kanssa vastaavasti sovittu yhdistyksen ja vuokranantajan välillä, jälleen tiukat neuvottelut. Ja kun toimitusjohtaja priorisoi asioita, tottakai hän suosii yhdistystä oman firmansa edelle. Ei täyttänyt minkään valtakunnan edes alkeellisimpia jääviyssäädökisä. Kuullut siitä erinäisiä juttuja, sen enempää kantaa ottamatta niiden oikeellisuuteen, niin tuollaista tilannetta ei voi olla olemassa missään tilanteessa.
     
    cutlass cruiser, chevy 2, Source ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. pile

    pile Gearhead

    Just näin.
     
    three hundred tykkää tästä.
  14. supo

    supo Double Gearhead

    SM-sarja 2020 alustava
    15.-16.5 Kauhava Pe-La
    12.6 testi 13.6-14.6 Motopark La-Su
    25.6-28.6 Kauhava Nitrot To-Su
    21.8-22.8 Kauhava Pe-La Yö-kisa
    5.9-6.9 Motopark Finaalit La-Su
     
    Muokattu: 10.12.2019
    artsiracing tykkää tästä.
  15. tmu

    tmu 2nd gear

    Kauhavan eka kisa on pe-la.
     
    supo tykkää tästä.
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Niin piti kirjoittaa,nyt korjattu!
     
  17. Ugalabugala

    Ugalabugala 1st gear

    25.6-28.6 Kauhava Nitrot To-Su ...... tästä tuleeki hurja SM mittelö ....Buahahahahaaaaa... :) :)



    SM-sarja 2020 alustava
    15.-16.5 Kauhava Pe-La
    12.6 testi 13.6-14.6 Motopark La-Su
    25.6-28.6 Kauhava Nitrot To-Su
    21.8-22.8 Kauhava Pe-La Yö-kisa
    5.9-6.9 Motopark Finaalit La-Su
     
  18. homer

    homer Double Gearhead

    Saattaa olla että pari kertaa pitää Motoparkissa mökiltä pyörähtää.
     
    supo tykkää tästä.
  19. Tired

    Tired Gearhead

    Ei ne ottanu vieläkää Aukki Hamekorvaa Johtajaksi vaa jonku nevahööd Eeron?
     
    jule69, artsiracing ja Peeaa tykkäävät tästä.
  20. fishbone

    fishbone Gearhead

    Toimitusjohtajaksi KUTSUTTU Eero Kiiskinen,ei valittu?
     

Kerro tästä muillekin!