GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Alkaa enenevässä määrin nousemaan noiden vanhakoristen truckien harrastus jenkeissä ja täällä Suomessakin. Jos vaikka tähän ketjuun nämä vanhat laatikot, ettei sekotu asiat noiden uudempien kanssa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Petri R., Pertti K, 12345678910 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Anza

    Anza Gearhead

    Ei näkyny tekstiä, kun päällä joku mainos. Hyvä aihe. Ikuisuusprojektina 1973 C20
     
    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    stinnes, 12345678910, Fuselage ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mulla on tuo ainakin pariin kertaan loppuunajettu ruoska.(-79 C10)
    Sitä elvytellen. Siistiksi ei enää taida saada. Mutta mieleinen on.
     
    palontie ja Vuokralainen tykkäävät tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kellarin väelle jo tuttu mörkö:
    [​IMG]

    Kuvassa siis projektin aloitustilanne. 350 sbc ja th700
    Seuraava tekniikka on 383/TH700 ja ruiskuna todennäkösesti tpi. Taakse tulossa 14-bolt semifloater g30 vanista..

    Aikasempi Square body kokemus 15vuoden takaa 1979 K10:stä, joka oli päällisin puolin yhtä ruttusessa kunnossa.:D
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.11.2019
    Camino'79, 12345678910, Fuselage ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Tää nyt on tainnu näkyä jo aiemminkin ja eikö tuo lie linkki allekirjoituksessakin projektikuviin.

    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kahden alimman kuvan välissä n. 2 kuukautta. Olivat aika työntäyteiset kuukaudet...
     
    stinnes, Mikey_, Camino'79 ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Noi on HIENOJA. Aikoinaan ostin emännälle tommosen sini/valkoisen Skottarin kauppakassiksi o_O . Kyseinen yksilö poistunut "autojen taivaaseen. Oli makee vehje Olds 350 -68 bensa ja tiheä perävälitys...... Kiihtyvyys riittävä. Talvella hirvittävä kun jäi kiinni jokapaikkaan.
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Mikä oli rek nro? Mulla liki 10 skottaria ollu ja kaikki olleet 5.7 d alunperin paitsi tää viimeinen -86 4wd on org bensa. Suurimmassa osassa mitä noita Suomi takavetoja mulla oli,niissä oli olds 350 bensa ja yhteen laitoin itse 307:n.
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    tossa tuo mun -86 K10
    -91 veten 5.7 Tpi vaihtuu jossain vaiheessa LS pohjaseen trukkimottiiin, orkkis vanteet hommattu ja kumeiks tulee 33x12.5 15"
    [​IMG]
     
    stinnes, Vuokralainen, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko kukaan käyttänyt lavaa paloina? Minkälainen homma se on saada taas mittoihinsa?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oma C20. Alunperin 6.2D + Th700 + 14 bolt semifloater. Jossain vaiheessa vaihdettu T5 manuaali tomaatin tilalle. Sähköikkunat, keskuslukko, perässälukko, mutta ei ilmastointia.
    Tämä on näitä vuoden -87 ylivuotisia, mitä Metro auto osti kasan ja myi Suomessa -88.
    Viime vuonna pomppas ruosteista, kynnyskotelot ja taka-akselin yläpuolella oleva poikkipalkki laho. Pitäs hitsailla takasin kasaan. Rockautosta tulikin sisä-ulkokynnyskotelot, takakaarien korjaus palat yms kasa muitakin peltiosia.
    Lisää tehoa tuo kaipailis ja tuplatankkeja, että voisi käydä Venäjällä tankkaamassa. :D
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910, stinnes, Vuokralainen ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. rade

    rade Gearhead

    komeita squarebodyjä porukalla, tämä on hyvä ketju näihin. Olen yhden lavan purkanut ja kasannut uusilla Taiwan kyljillä, niiden istuvuudessa olisi parannettavaa, mm. peräluukun istuvuuden kanssa tekemistä. Itsellä on tällä hetkellä vm. 1988 5,7 tbi Suburban käyttiksenä ja toisena rakenteilla oleva vm 86 Suburban.[​IMG] [​IMG]
     
    12345678910, stinnes, Mikey_ ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. rade

    rade Gearhead

    1purehell tykkää tästä.
  14. rade

    rade Gearhead

     
    1purehell tykkää tästä.
  15. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    ...
     
    Muokattu: 9.1.2020
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Säätöjuttuja... :D
    Jos se vaniperä on leveempi, niin eipähän tartte Garyn ettii niitä spacereita taakse. Kapeempi se tuskin on, vani kaatus kurvissa.
     
    Camino'79, Gary Grand, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Mulla yksi ikuisuusprojekti, rottarodi tuollaisen kopan (tuli pelti, lattia ja takaseinän alaosa jää) päälle, rungolle ja tekniikalle.
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vanteiden vastinpinnat G30:n perässä on suunnilleen samalla etäisyydellä, kuin duallyn perässä. Itse full floaterin napa on vain muutaman sentin syvemmällä. Tiedän aika hyvin, kun tuollaisen G30:n akselin sovitin tuonne omani alle, sen alkuperäisen tumppiakselin tilalle.
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nuo erot olikin jo tiedossa.:cool:
    Mun kasipulttiset vanteet on alkuperäisellä offsetilla, niin ei ole ainakaan yhtään liian leveä tuo akseli.. Kuuspulttiset alkup. Vanteethan levittää reippaasti ulospäin.:confused:
     

Kerro tästä muillekin!