-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kiusasin inssiä tyhmällä kyssärillä kun luin netistä että keltaset etuparkit olisi tosiaan ollut sallittuja jo parisen vuotta.

    Ainakin uudemmissa saa keltaset olla maahantuodessa. Eppäili että ehkä ei saa muuttaa takas keltasiks jos auto on jo suomikilvissä. Myönsi että hänen pitäisi tietää mutta ei sanonut varmaksi juuta eikä jaata.

    Keltaset laitetaan. Hurjaa niskurointia. :D
     
    kuutio, LPV, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eikös nimim. Jooli muuttanu farkkuun takasin orggisvalaistuksen kun olivat leimalta antaneet vihreetä valoa? Sen innoittamana itsekin ajattelin pussihousuilla samalla kun vaihdan ton priiman etupuskurin käppyrään ;)
     
    Vuppe tykkää tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Alkaa kuulostaa nää sun jutut siltä että oot jo ne pussihousut ostanu?:odeek:
     
    Vuppe tykkää tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Alkaa toi semi-lintta/käyttiskuosi tympimään ni jos pikkuhiljaa yks osa-alue kerrallaan entrailis :D
     
    LPV, Jussi289 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    kyllä miulla kelpasi tänä keväänä orginel värit polttimoissa kun tuon impalan käytin leimalla, Nykyään saa olla keltaiset parkit jos sellaiset on autoon aikanaan saanut.
     
    Vuppe ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tässä uskossa itsekin olen :D ja kaipa ne sit leimalla kertoo jossei ne kelpaa :rotfl:
     
    Vuppe tykkää tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Asiallista. :)
     
  8. hodis

    hodis 3rd gear

    Oliko joskus silleen että 67 ja vanhemmissa sai olla keltaiset, uudempiin kirkkaat. Sama ajoneston kanssa?
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onkohan nuo tulipellin isot liittimet purettavissa, tai saakohan niistä pinnit irti ilman isompaa väkivaltaa.
    Ajatuksena uusia johtoja liittimestä lähtien, ei tarvis tehdä jatkoksia.
     
  10. kuutio

    kuutio Gearhead

    Joo aletaan kaikki polttimokapinaan!
    Niitä oransseja 2-lankasia ei ainakaan viimeks kysellessäni löytyny mistään tavan mätäneteistä
    mutta alan miehiltähän kyyllä
     
    Vuppe tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Paikallaan on ehjät keltaset, (ehkä oranssit)tosin en tiedä toimiiko niissä parkkilangat. Kotona on pari uusia piilippejä. Ostin joskus jostain romppeilta.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Nykyään löytyy motonetistä, just kävin hakemassa leimalle capriceen
     
    kuutio ja Vuppe tykkäävät tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lisää kyssäriä jos joku tietäis....

    Repsikanpuolen oven lasi on vuotanut varmaan niin kauan kun auto on mulla ollut, siis tiiviste.

    Ovessa ei ole karmia vaan lasi nojaa suoraan kopassa olevaan tiivisteeseen kun ovi on kiinni. Sitä koitettiin joskus tiivistää kallistamalla lasia sisäänpäin. Mut ei sekään auttanut. Lasi on mielestäni liian paljon kallellaan, yläreuna osuu tiivisteeseen vaikka ovi on vielä senttejä auki. Uusi tiiviste on ostoslistalla mutta sitä ennen lasin kulmaa pitää kyllä muuttaa, eppäilys että lasi hajoo kun laitetaan uusi, paksumpi tiiviste.

    Eli onko käryä kuinka kulmaa muutetaan, ovipahvi irti ja.....
    En ollut paikalla kun sitä joskus säädettiin.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Muistaakseni caminossa säätö oli niillä vastapelureilla siinä lasin aukon yläosassa? Eli "kellui" kiskossa ja sit ne liuku-kappaleet ohjas sitä lasin kulmaa. Tosin siitä nyt on jo ~10v kun niihin viimeks oon koskenu ni ei oo ihan tuoreessa muistissa :oops:
     
    Vuppe tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aikaa on välissä, mutta 69-70 mustangissa ikkunan liukutankoja säädettiin oven alta, siellä on pultit näkyvissä ja pitkät reiät. Yläpäässä ei ollu säätöjä, mutta ite jouduin sinnekin koskemaan, kun oli teetetyt lasit. Mutta ideana on, et lasi kääntyilee oven yläreunan tiivisteen kohdalta ja lasi ylhäällä liikkuu sit reilusti.

    Samaten, jos rakenne on säilynyt edes sinnepäisenä, niin myös sen teräskourun, jossa katonreunan tiiviste on kiinni, voi ruuvailla uudestaan eri kohtaan. Pelivaraa on varmaan sentti. Tällä tarkoittelen sitä, et jos lasin kallistuksen säätö alkaa vaikuttamaan lasin nostamiseen ja laskemiseen haittaavasti, niin tiivisteen voi luultavasti siirtää parempaan kohtaan. Tehtaalla kukaan niitä tuskin on hieronu optimiin.
     
    Gary Grand, Camino'79 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  16. Visa

    Visa Gearhead

    Ota tiiviste irti ja koita elvyttää laittamalla lillumaan ne glykoliin päiväksi. Pitäisi turvota takaisin ja palautua ihan ok.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tarkoitatko Jussi että säätö on siis oven alapuolella, ovipahvia ei tarvi irrottaa?

    Tiiviste on tosiaan matalassa teräskourussa ja se ura on pohjalta leveämpi, vähän niinkuin lohenpyrstö. Tiiviste lähtee vetämällä urastaan ja olen ymmärtänyt että se pitäisi liimata sinne.

    Tiiviste on tosi kulahtanut varsinkin etu/yläkulmasta. Lisäksi se on liki poikki takareunasta kun ronkin oven auki monta vuotta rautalangalla kun oli tiirikat hukassa. Ei sitä voi elvyttää, se on heihei.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jenkit kun on melko konservatiiveja, niin saattaa hyvin olla. Kun toi lasisydeemi tais tulla just -69, niin ei ne nyt 10 vuoteen sitä vaiha toiseen...

    Mussukassa oli siis kaks ikkunakiskoo ikkunan kaarevuudella oven sisällä, joista yläpää oviverhoilun karvalistan kohdilla kiinni ja alapäät oven pohjassa. Alapäät liukuvat ja pultit näkyvissä, ei tartte purkaa ovea.
     
    Gary Grand ja Vuppe tykkäävät tästä.
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Taas on ihmetelty.

    Lasin säädötkin löytyi. Lasia ohjaa tanko, siinä liukuva kiinnike on säädettävä, säädöt oli lähes toisessa laidassa eli lasin yläreuna oli niin lähellä koppaa kun sen saa, ja se on liikaa jopa vanhalle tiivisteelle. Kuvassa säädöt on löysällä, tuosta vähän sisäänpäin nykäsin.

    [​IMG]

    Näillä käsittääkseni säädetään mihin lasin alareuna asettuu kun lasi on kiinni. 2kpl

    Ovipahvin alla nämä ruuvit.

    [​IMG]

    Mutta samalla huomasin että ovi roikkuu, asettuu kyllä aika hyvin linjaan kun oven lyö kiinni, eli tiivistevuotoon se tuskin vaikuttaa. Saranatapit pitää ostaa, kuskin oveen ne on vaihdettu.

    "Firewall"in isot liittimetkin aukes, tai toinen vaan otettiin irti. Pinnitkin irtoo helposti liittimestä, onko kellään tietoa mistä näitä voisi kysellä?

    [​IMG]
     
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    On ne näköjään muuttanu systeemiä 10 vuodessa...
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!