Riittävä teho kadulle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja KiRu, 26.11.2019.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, muistin koneen väärin, mutta oli kyllä manuaalilla, luultavasti -87, ja aikakortti oli hanskalokerossa ;) Voi olla, ettei se ole siellä enää ;)
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kun kaivelee 30 vuoden takaisia, olisko tuo muistamani 12.99 Kustun ajama, ja ilokaasuilla?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei, hauskakaasulla se meni matopurkissa päälle 14 sekkaa:rotfl:.
    Vasta kun färi vaihtu mustaksi niin aika oli alle 12 sekkaa.
    Hylsyn enkka on niinkin kova kuin 11.4 ja sekin matopurkissa joskus 6v takaperin, 355/200R4 paketilla.
     
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    ...
     
    Muokattu: 9.1.2020
    Gary Grand, Rotten ja xarper tykkäävät tästä.
  5. 3964

    3964 3rd gear

    Silloin on tarpeeksi kun aina suttaa kun painetaan.
     
    Karpov ja xarper tykkäävät tästä.
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Jep ja kuivalla pitäisi lähtee kaasulla, suttaa 60vauhissa!
     
  7. El 60

    El 60 Gearhead

    Mitä lie oli Chevellessä voimaa.. 10.1 230 paras kaposilla dot slikseillä. Happirikkaana kesäaamuna työmatkalla sai olla tarkkana. Satasen vauhdeista kuivalla vielä lähti piirtämään 255 suvigummeilla.

    Your HP computed from your vehicle ET is 645.25 rear wheel HP and 716.95 flywheel HP.
    Your HP computed from your vehicle MPH is 769.64 rear wheel HP and 855.15 flywheel HP.
     
    Muokattu: 28.11.2019
    4d sedan ja Rotten tykkäävät tästä.
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Siinä vaiheessa tehoja lie tarpeeksi, kun ei missään vaiheessa uskalla polkaista lusikkaa lattiaan asti?
     
    sbc350, Pertti K, Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Sehän riippuu kauheasti autosta miten sitä uskaltaa polkaista :p
     
  10. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tässä alkoi olemaan tehoja varmaan alustalle/ajettavuuteen nähden liikaa, ainakin kadulla noilla kaposilla gummeilla


    Versus sama päristin vähän pienemmällä motorilla
     
    Pertti K ja Herje tykkäävät tästä.
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Minusta tuo raja taitaa olla jossain 300-350 kohdilla, jonka yli ei kannata panostaa ilman varsinaista syytä. Käpistelykohteet ja kuluva rahamäärä alkaa kasvamaan reilummin.
    Jos sitä nyt tarkotettiin... Kilpavehkeet erikseen.
     
    Pertti K, Inlinee, Make500 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Nykyään taitaa ujosti nostaa etutassua manuaalivaihteiston kanssa?
     
  13. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Edellisessä harrasteessa oli 400hv luokkaa tehot (arvio) ja liikahti oikein kivasti manuaalivaihteisena ja riitti kesäkäyttikseen jolla ajelin vaan kadulla. 20tkm kun noilla tehoilla ajeli muutaman kauden aikana niin alkoihan sekin tuntumaan jo hieman vajaalta... Sitten myin vehkeen ja uus omistaja laittoi lunariin kahden viikon sisällä.

    Nissan 200SX 2.0 turbo :cool:
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    2000kg/320hv/automaatti/takaveto ei ainakaan ole juuri mitään käyttöautossa, hyvä että sutimaan saa kesäkelillä. 900kg/230hv/manuaali/etuveto tuntui jo vähän paremmalle, muttei siinäkään mitään pitovaikeuksia ollut kun liikkeellä oli. Eli riippuu hyvin pitkälti autosta.
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Noin 400hp moottori tehoa ja 235/70 15 koppurat alla. :rolleyes:
    Noilla kumeilla sai jo vähän olla varuillaan miten kaasua tälläs kuivallakin asfaltilla.


     
    Kalu, Rotten, max ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Sen verran pitää olla,että pelkääjän paikalla istuvalta naiselta menee perse märäksi.
    En tosin tarkoita sitä että menee kuset housuun silkasta kauhusta.
     
    Rotten tykkää tästä.
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Fillarihahmo oli varmaan onnellinen savupilvestä..! mutta ehkä pito riittäis paremmin jos ei jarrua vasten jauhata?
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kyllä se suti pelkällä kaasullakin 1-2 rajoittajalle 7200rpm.
    Siinä vaiheessa alko olla jo riittävästi vauhtia ja jännittää uskaltaako vielä lyödä 3 pesään nostamatta kaasua. :lol:
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joskus aikoinaan nuorena miehenä ajattelin lämmitellä vanhaa suhdetta uudelleen ja pyysin exän ajelulle.

    Kävin hakemassa hänet kotoaan ja lähdettiin ahdetulla pikkulohkolla rauhallisesti rötkötellen pitkin sivukatua. Kun käännyttiin vähän isommalle väylälle niin laitoin vähän tulta männän päälle ja annoin kumin laulaa!
    No tyttöhän alkoi samantien huutaa aivan täysillä että saatanan hullu, ja nyt kyllä viet minut takas kotiin ja HETI!!

    Se kruisailu-ilta kesti sitten kolme minuuttia, eikä kumia laulatettu enää missään mielessä...
     
    LPV, Inlinee, sleepercooler ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Minun mielestä silloin kun pito häviää renkaasta, on tehoa auton muihin ominaisuuksiin nähden liikaa. Tällöin auton rakentelussa kannattaa keskittyä muihin asioihin kuin tehon lisäämiseen. (Esim alustan parantaminen) Harva on sutimalla kisoja voittanut muualla kuin driftingissä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!