Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksi tekisin tarjouksen? Sehän on vanha totuus, että projektit on hyväntekeväisyyttä. Jos autoa laitetaan kunnolla ulkoisesti tai sisäisesti, myydessä saa yleensä vaan osien hinnan jos sitäkään. Siksi moni ostaa jotain halpoja 454/383 jne "linttoja" kun saa koneen hinnalla myös auton.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olenkohan mää jotenkin vanhanaikainen (no olen!) kun olen kuvitellut että tavaran hinta on se mitä ilmoituksessa lukee, hyvänä päivänä voi ehkä pikku siivun saada tingattua kun on tavara tarkastettu. Jos hintapyynti on enemmän kuin 10% yli sen mitä kyseisestä keksinnöstä voisi olla valmis maksamaan, niin siirtyypi seuraavaan. Ellei kyseessä ole joku joka on "pakko saada", sitten voi aloittaa kyselemällä että onko apteekin hinta, mutta sittenkin vasta tarjoukset kun tavaraan on tutustunut (tai voi vihjata mikä on oma max. budjetti ja jos myyjä lyö luurin korvaan niin tietää missä mennään).

    Jos näkemättä tarjoaa, niin sitten kyllä täytyy tarjous mitoittaa "worst case scenarion" mukaan.

    T. Ilmoitusten kyttääjä.
     
    jariha, isalmela ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. timuli

    timuli Gearhead

    Ehyttä -80 luvun suomalaista nahkarotsia kaupannu hintaan 60€,30 vuotta on roikkunu vaatehuoneen hengarissa. 30 € on tarjottu,ostakoot perikunnalta sitten joskus...
     
  4. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Niin,on kai tyhmyys vanhanaikaista. Tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin enkä mä ole koskaan ainakaan maksanut sitä mitä on pyydetty. Vajaa sata autoa on tullut ostettua ja myytyä enkä odota että ostajakaan maksaa pyyntiä suoraan. Siksi perässä lukeekin/tarjous. Ja ei karpovi tarvitse tehdä tarjousta mutta silloin on aika turha arvioida hintaakaan jos et ole tarjousta edes tehnyt/ole myymässä vastaavaa autoa halvemmalla. Mutta ilmeisesti näillä puheilla karpovilta voi käydä ostamassa selvästi halvemmalla kasitetun kutos pikkiksen kun mitä tämän myyntihinta tulee olemaan. Kuten sanoin,autot ei liiku käteisellä vaan vaihtokaupoilla ja jos olette seurannut vimeaikaista hintakehitystä vanhemmilla harrasteautoilla niin pyynnit on naurettavia. Sellasesta kun pitäs jotain koittaa hyvittää vaihdossa niin täytyy omassakin olla vähän löysää. Ja jos katotte bensa avolavojen hintoja niin onhan toi mun auto halvimmasta päästä kutosiinkin verrattuna. Leimallisista ja ehjistä. Ja ennenkun joku valopää linkittää jotain tonnin datsuneita niin tarkoitan chevyn avolavoja
     
    Muokattu: 29.11.2019
    litres tykkää tästä.
  5. ramman

    ramman Double Gearhead

    en ota kantaa hintaan ku ei miulle kuulu, mutta eihän siinä sitä leimaa taida olla vieläkään vaikka leimapelistä kokoajan puhutkin ?
     
    jariha tykkää tästä.
  6. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Kyllä siinä on katsastus voimassa 5/20 asti,ei se mihinkään katoa vaikka sinne laittaisi suihkumoottorin. Se on jokaisen oma valinta ajaako tollasenaan vai laittaako sitten vaikka v6 takasin ja ajelee niin.
     
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Katsastus on muutoskatsastuskin, ja jos se on suorittamatta niin mun mielestä kyseessä on katsastamaton auto. Vaikka poliisin kilvenlukija ei sitä tiedäkään.
     
    Gary Grand, jariha ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    isalmela tykkää tästä.
  9. dr.drunkenstain

    dr.drunkenstain 1st gear

    Ja sitten kun pahemmin ryttää niin vakuutus tarkastajaa varmaan se muutos katsastus kiinnostaa, ja olettaisin että konttori haluaa jonkin näköisiä vastaavuus papereita vaikka kuinka olisi saanutkin kasilla?

    Ei nyt tietenkään ihan sama mutta itsellä jäänyt muutaman kerran pyörä ostamatta ihan puhtaasti sen takia kun ei ole olleet kaikki muutokset otteessa.
     
    jariha tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    miguelo, Gary Grand, ramman ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    No ei ol, mutta...

    Kasi ja manuaali tuon ikäisessä..., valaiskaa tietävämmät?

    Museoon... ei ainakaan tuolla "väriteemalla" ja maalatuilla puskureilla.
     
  12. litres

    litres Gearhead

    nettiauto id 10965706 ford mustang alkaa olee hinta kohdillaan...
    juu ,en osaa suoraa linkkiä laittaa:eek:
     
  13. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Mun ex , oli mulla kolme vuotta käyttöautona ,sitä ennen tutulla 27 v, ollu tolla väri teemalla vuodesta -88 silloin vaihdettu myös kasi kutosen tilalle , ei missään nimessä tuon arvoinen , ehkä 5-6 max.
     
    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  14. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Eikä verhoilu ole alkuperäinen , on mun vaihtama. Ei mitään mahkuja museoon.
     
    palontie tykkää tästä.
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

  16. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Justnoi!

    Nimimerkillä: ihan vaan "pikkasen" olen perehtynyt noihin...

    Oma 41tkm ajettu -79 360cid-Suomi-Limited ollut mulla vain ja ainoastaan 13+ vuotta...
     
    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  18. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Gary Grand, jariha, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Aslak

    Aslak Gearhead

    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. teddy99

    teddy99 Gearhead

Kerro tästä muillekin!