Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. passerby

    passerby Gearhead

    Nooh kerro sanansäilällä käännellen tuntomerkkejä. Jos on LT1 niin kaiketi farmari paitsi jos 4.8 vai olikaan. Puukylkiä? Mikä väri? Missäpäin suomea? :D Ei mulla mikään kuola valu! :p
     
  2. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Perhekuljetin eli farkku. Ajattelin säästää muutaman tunnin työn ja unohdin ne puukyljet kokonaan. Sininen ja keski-suomessa.
     
    passerby tykkää tästä.
  3. passerby

    passerby Gearhead

    Ok. Minullahan on jemmassa valkonen puukyljillä mutta ei ole ajossa eikä leimakunnossa. Rahatilannekaan ei oikein tue ajatusta että saisi sen ajoon, myydä pitäisi koska jäänyt ylimääräiseksi. Joskus olen täällä siitä kirjotellut mutta siitä on pari vuotta kai kohta.
    Muokkaus: mitä tarkotat muutaman tunnin työn säästämisellä, mennyt ohi?
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear


    Kun ei nuo puukyljet miellytä omaa silmää niin säästyy niiden pois repimiseltä kun ostaa sellaisen missä niitä ei ole :D
     
    passerby tykkää tästä.
  5. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Muistaakseni luin jostain että joku oli miettinyt Capricen tuontimääriä Suomeen. Luin että ainakin vuoden 1991 Capriceja ollaan tuotu liki 700 kpl uutena.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mobilian autotuontitilastojen mukaan munamalleja ois tuotu 145kpl 1991-1996. Nuita alkupään '91 vuosimallisia tuon saman tilaston mukaan 89kpl.
     
  7. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    ...
     
    Muokattu: 9.1.2020
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tuohon aikaan tuotiin todella paljon kanttikoppaisia. Metro-Auto myi niitä paljon uusina 90-luvun alussa. Munkin (eri) Chevy on rekisteröity -91, vaikka VINin mukaan -89 :)

    Ja näinhän täällä on toimittu aina. Suomessa myydään monta vuotta mallia uutena, vaikka valmistus olisi lopetettu jo aiemmin, tai malli vaihtunut. Ja uudesta mallista ei edes puhuta mitään.

    Esim. Faija tilasi -89-90 uuden Hiacen. Ei ollut uutta mallia näytillä, eikä puhuttu mitään mallin uudistumisesta. Kun faija haki uuden "vanhan mallisen" Hiacen liikkeestä, oli siellä uusi malli myynnissä.o_O
     
    Muokattu: 1.12.2019
  9. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Kummallista että kirja kertoo että varta vasten 1991 muotoilulla olevia autoja olisi tullut 700 kpl. Kerrottiin myös että Chevrolet Luminoita olisi tullut 455 kpl, vaikka jotenkin tuntuu että puolet niistä ainakin olisi jo pistetty paalaukseen kun ovat jo harvinaisia.
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    1990 vuosimallia tän saman tietokannan mukaan olis tuotu "Caprice" 77kpl ja "Caprice Classic" 249kpl.

    Edelleen ku tuota tilastoa katsotaan, niin mallinimeä Chevrolet Caprice tuotu 1966-1996 uutena yhteensä 717kpl, joten oisko tuo kirjan (minkä kirjan?) tieto peräisin siitä?

    Kanttikoppasia tuotiin käytettyinä muita reittejä Mobilistin jutun mukaan jopa kymmenen tuhatta vuosina 1988-1990, nämä siis niitä 3+3 paikkasia piilofarmareita kaikki. Tosin se määrä käsittää merkit Chevrolet, Buick, Pontiac ja Oldsmobile.

    edit: En kyllä enää tarkkaan ottaen tiedä, mikä tilasto tuo on... Oon ymmärtäny että katselen autotuontitilastoa jossa uusien autojen rekisteröinnit vuosittain/vuosimalleittain, kun ei tuo rekisterissä olevien autojen määräksikään oikein passaa. No, älkää kuitenkaan ottako näitä esittämiäni lukuja minään korkeimpana totuutena.
     
    Muokattu: 1.12.2019
  11. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Markku Mäkipirtin kirjassa Jenkkiautot 2 (1960-2011) lukee että olisi 700kpl.

    Jos kymmenen tuhatta pitäisi paikkaansa niin on aika iso luku.:odeek: Kuinka paljon piilofarmareita on jo mahdettu tuhota. Ei ainakaan enää kannattaisi paalaukseen laittaa mutta niin niitä varmaan vielä menee.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    mobilia.fi --> kokoelmat --> eKokoelmat --> Autotuojat / dokumentit --> [tunnus ja salasana on mobilia] --> autojen ensirekisteröintitilastot --> täältä kun selaa oikealle niin alkaa ilmestyä sellaisia .pdf:iä joissa on esitelty autojen määriä vuosittain ja malleittain.

    Otsikko nuissa dokumenteissa on "autokanta", mutta itse näkisin että kyse on nimenomaan uusien autojen tuontimääristä vuosittain, mihin tuolla tuo ylempi otsikkokin viittaa. Ei muuten käy ainakaan minun järkeen, että esim. vuoden 1965 tilastossa on paljon välirauhan aikana 1941 rekisteröityjä autoja, joitain merkkejä jopa useita satoja yksilöitä. Eiköhän ne kuitenkin sodassa ajettu lähestulkoon kaikki huolella loppuun ja ilman sotaakin ihmettelisin jos nuin valtava määrä 24-vuotiaita 40-luvun autoja olis tuohon aikaan vielä aktiivikäytössä.

    Oli miten oli, nämä ensirekisteröintimäärät ja autojen suomihistoria kyllä itseäni kiinnostaa.

    Varsinaiseen aiheeseenkin on kuitenkin jotain annettavaa. Kaveri jätti tuossa viikoksi päivähoitoon hyvin säilyneen sämpylä-Capricen ja kyllä se jonkinasteista omistushalua herättää tuokin. On aika samanhenkinen auto Crown Victorian kanssa ja eiköhän ne keskenään pahimmat kilpailijat liene tuohon aikaan olleetkin. On helppo ennustaa, että nyt kun box Chevyille alkaa jo vähän rispektiä sataa, niin seuraavaksi siistit sämpylät viedään käsistä.
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Näitä tuotiin PALJON. Se on syy, miksi ne on suomessa ollut niin aliarvostettuja.
    Muistan jostain lukeneeni, että mihinkään muuhun maahan ei stw:tä ole myyty yhtä paljon.

    Myöskään missään muualla ne ei ole ollut yhtä halpoja, mitä täällä. Vaikka muuten täällä maksaa autot paljon.
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    Onko muilla 91-96 farmarien takimmaisen tolpan kohdalta vuotanut vettä sisään niinkuin mulla? Avattava pikkuikkuna se ei mielestäni ole vaan jostain ylempää muovien alta. Mulla vesitippa syntyy tavaratilan valaisimen kytkinnappiin...
     
  15. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    ...
     
    Muokattu: 9.1.2020
    redneck1 tykkää tästä.
  16. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Epätoivo ja laiskuus ajaa ihmisen kyselemään toivottomia, ei kellään olis joutilaana 8,5” taka-akselia joka olis sämpylästä peräisin ja välitys 3,23 tai tiheämpi. Jarrukamoja en tarvii ja lukko ois kiva.

    nimimerkillä nykyinen 2,56 välitys on aivan liian piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä.
     
  17. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Perhana, että oli Roadmasterin lattia päässyt pehmeään kuntoon. Samoin oli takaa sisälokarit ja niiden etureunat päässeet tyystin häviämään. Samalla tullut taas itselleni muistusta siitä, ettei meikäläisestä taida ikinä tulla kovin kummoista hitsaajaa. Onneks rälläkän laikat on halpoja.

    Asiaan, onko kelleen jäänyt nurkkiin pyörimään sämpylä Caprice/Roadmasterin etuspoilerin keskiosaa? Eikös molemmissa malleissa ja sedan/stw versioissa ollut samanlaiset kolmeosaiset spoikat? Omastani se keski osa on jäänyt jonnekin turuille ja toreille ja sen seurauksena (?) moottorin lämmöt hieman koholla maantieajossa.
     
  18. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Mikähän saatana, kone lämpenee mittarin mukaan normaalisti mutta vaatii saatanan pitkän ajomatkan ennenkun alkaa olemaan lämmin kabiinissa. Onko nää vaan hitaita lämpenemään?
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos lämpeää huonosti, kenno voi olla tukossa. Itellä autoi takaperin huuhtelu todella paljon.
    Samoin auttoi perävälityksen muutos 2.56 ->3.54. Osia ei ole myydä mutta vahva suositus välityksen vaihdolle. Ainoa mitä kaduin oli että se olis pitänyt tehdä heti kun sain auton eikä 100tkm jälkeen..! :)
     
  20. rommikola

    rommikola 1st gear

    buik roatmaster kyseessä...
    huonosti lämpää sisätilat...
    lämpömittari ei nouse ku vartin verran mutta ku kattoo "monitoimi/kompuutteri näytöltä" on normi lämmöt
    linkki juutuuppiin mitä tarkoitan



    minkä lainen homma on otttaa ja puhistaa läämityslaitteen kennon ympärys joko paineilmalla ja tai imurilla.
    saiskos jostakin parempia kennoja?
     

Kerro tästä muillekin!