305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 0rs0n, 10.11.2019.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taitaa nyt jossain sulaa johtoja. Kattelisin vähän sitä tulipellin isoa töpseliä ja sisäpuolelta niitä johtoja ainakin. Valokytkimelle meneviä piuhoja kans.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Tämä kävi kans mielessä minkä meinasin tarkistaa.
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Äsken tutkin sähköjä. Iso liitin siisti siellä ei ollu mitään. Valojen vika löyty. Näköjään tulee jotenkin mittariston himmenys katkaisijan kautta :eek: Eli jos valojen himmennystä pyörittää. Vaikuttaa ajovaloihin :eek:. No antaa sen olla. Mut muuten johdot näyttäs äkikseltään ehjille. Ei sulanneita. Voiko olla vaan purkki vika? Bensa pumppu näyttäs olevan koko ajan virta päällä.

    mietinkin. Oisko helpoin kuitenki vaa tilata kaasari...... imusarja ja bensapumppu. Ni sais heivata vittuun kaikki sähköt:rolleyes:.

    semmonen kysymys. Onko kukaan tehny? Et häviääkö muita toimintoja? Jos ottaa ohjain laitteen pois? Eli penkit ynm......?sähkö verneet
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei taida ysikympissä ohjainlaite osallistua esm. valoihin mitenkään. Eikä ne kyllä mittarivalosäätimestäkään sais reagoida. Bensapumpun primeroinnin se hoitelee varmaan. En ole kyllä ton ikäsen sähkökuvia koskaan katellu, kunhan arvailen.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Joo ei ne valo viat tuohon ohjain laitteeseen liity. Mut nuo muut viat..... mitkä koneeseen liittyy.


    Eka aattelin et johtosarja sulannu ku valot alko temppuilemaan. (Eli viimekerralla ku laitoin käyntiin, tuli ”päivä ajovalot”). Nyt laitoinko et ne johtuu jostain muusta kytkennästä.

    mut nuo lukuisat moottoripuolen viat. Vois olla purkki vika :confused: Ku nii paljon vikoja tullu.
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nii ja lähinnä et meneekö jotain ohjausta moottorin ohjaus laitteesta johonki? Et jos purkin pistokkeet jää pois. Jos mekaanisekes tekee. Varmaa jakaja täytyy vaihtaa alipaineistetuun :confused:
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    "onko kukaan tehnyt?" Tynnyrissäkö oot perkele eläny :poff: :rotfl:
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Tynnyrissäpä hyvinki........ tuolla pikkusen verran noita piuhoja ristiin rastiin. Veikkaan kyllä ettei. Oo kaikki oo orkkista. Jaksais alkaa/aikaa oo keskittyä tuohon jos joutuu kaikki sähköt uusimaan. Ku paljo muutaki tekemistä.
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ennemmi ostaa toisen korin mihi siirrän tuo tekniikka.


    Tuo ollu joskus taksina. Joten vähä lisää sähköjä tehty. Ja on muuten sekavan näkösiä...........
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tarkotin tuota kaasarointia...

    Sen kanssa tarvii auton käymiseen pari virtajohtoa vaan.
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Siis kysyinkin jääkö mitään merkittävää sähkölaitetta pois..... kun purkin jättää pois....... eli meneekö jotain ohjaus virtaa sen kautta. Ku ei oo kaavioita.....
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei jää paitsi turbiinoslukko napille tai konversio kaasarimalliksi. Muuten Jari Hedmanin sanoin, vamos!
     
    xarper tykkää tästä.
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    ok hyvä. Kiitos
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Juuh toi on tosi simppeli muutos, imusarja kaasari jakaja. Just kesällä kaasaroitiin yks TBI ku ei sitäkään saanu toimimaan vaikka vaihettiin kaikki paitsi ECU kutakuinkin...
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Tuli tuosta Akunkengän irrottamisesta...
    Mun kokemukseni mukaan TBI on pirun tarkka jännitteestä. Eli jos jännite laskee käynti huononee tai sammuu kokonaan. Nuo sun auton sähkö-kötöstykset, tyhjääkö ne akkua kun auto seisoo? Kuinka huono akku sulla on ja minkä tyyppinen? Eli johtuuko "kaasuttelu" siitä, että tyhjäkäynnillä akku ei pidä jännitettä tai lataustaan tms. Olen huono sähkö-termeissä, mutta ajatus kaiketi selviää. Mun kokemukseni mukaan, kun akku tai laturi rupeaa olemaan "loppusuoralla" esim. vilkun päälle laittaminen rupeaa sekottamaan tyhmäkäyntiä. TK rupeaa "aaltoilemaan" vilkun tahdissa. Eli kun rele on kytketty, TK putoaa ja nousee taas kun rele vapauttaa. Myös flekti ja muut valot "aaltoilee" samalla. Eli laturille tulee liikaa kuormaa että se jaksaisi pitää jännitteen vakaana. Tuon 12km aikana akku kaiketi latautuu ja kun ottaa kengän irti, pitää latauksensa.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Akku on tosi hyvä ja lataus hyvä. Tämä sähkö sekoilu alkoi vasta. Sitä ennen ei vieny virtoja seisoessaan. Nyt en uskalla pitää akun kenkää paikallaa. Ku iteksiään menee virrat päälle ja pumppu huutaa ja tyhjää jopa tankin. Ennen tota viikonloppua. Toimi tosi hyvin. Hyvin vetoja ynm
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mä vaihdoin aikanaan sen ecunkin. Turhaan.
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    En osaa sanoa muista vioista, mutta siihen että pumppu huutaa yötäpäivää riittää vaikka jumittunut öljynpaineanturi. Se kytkee pumpun päälle ilman että virrat on päällä.
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mä en oo vaihtanu yhteenkään tbi:hin yhtään turhaa osaa, tarpeellisia on olleet imusarja, kaasari ja virranjakaja sekä regulaattori. Boksit on jääny paikoilleen, turhat piuhat hoitui sivareilla. :D
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jotkut hullut niitä johtosarjoja ja bokseja ostaa :D

    Orsonikin kun pistää tbi kamat myyntiin niin niillä kattaa hyvän siivun kaasaroinnista. Itse sain kokonaan katettua kun ostin käytettynä kaikki osat.
     
    xarper ja artsiracing tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!