JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Muistuu mieleen -90-luvun puoliväli, kun olin Jyväskylässä Autopalella asentajana.
    Chrysler-Jeep-Dodge -merkkiliikkeeseen haettiin Mitsun timanttitiskiltä vesipumput 3.0 V6 koneisiin, kun maahantuojalla oli liki kolminkertainen hinta Moparin "alkuperäiselle" vesipumpulle. :mad::confused:

    Että ei se Tojon pumppu välttämättä ole yhtä älyttömän hintainen kuin Jeeppiin.. Selvittää kannattaa aina nuo vaihtokelpoisuudet merkkien välillä.:cool:
     
  2. fennia

    fennia Gearhead

  3. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Otin johtoliittimen auki ja sillä hiljeni, en huomannut mitään muutosta mihinkään suuntaan.
     
  4. fennia

    fennia Gearhead

    Hihnapyörän laakerihan sieltä oli mennyt. Vähän yli 30,-e uusi. Nyt on hiljainen taas.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jeep cherokee xj kysymys:

    Vaihdan mittariston polttimoita ym.

    Kellon alla on cruise, punainen kolmio, check oil ja lamppu - valot. Kuuluuko joka mallissa kaikkien olla toiminnassa? Tämä on limited mistä cruisekin löytyy. Virrat päällä ei syty mikään ehjällä polttimolla.


    Mittariston vieressä ei pala security, maint reqd, kuuluisko? Part time ja vihreä fulltime? syttyy kun kepistä päälle. Nuoli vas alanurkassa lie manuaalipelin vaihtovalo.


    Onko lämmityslaitteen säätöpaneelissa vaan tuo oikealla oleva 1.2w polttimo vai onko puhaltimen säätörullan puolella myös polttimo?
     
  6. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Kuinkahan pahasti sitä kätensä lantaan upottaa jos tollaseen https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/10754449 sekaantuu? Tarkoitus ei ole mönkiä maastossa/vetää paskamakkia/venettä vaan tulisi ns. käyttöautoksi jolla toivottavasti kilsoja tulisi alle 5tkm vuoteen. 6-koneisia katsellut mutta voihan se kerran eläissään olla kasi vaikkakin pienehkö?
     
  7. Jooli

    Jooli Gearhead

    Mulla on ollu tommonen nyt 3 vuotta käyttöautona, vähän se syö paljon bensaa, varsinkin noilla 31" mutikoilla.
    ei siinä muuten ole mitään isompaa ollut vetarin nivel, alapallo yms pientä on laitettu, Jarrusatulat uusin kun nehän on näissä herkkiä jumittamaan.
     
    stratusdriver tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla xj cherokeessa edessä tuoreen näköiset kyb excel g:t.

    Mielelläni laittaisin monroet tilalle (pehmeämpi kyyti)

    Jos jotain kiinnostaa niin tuosta sais edullisesti. Uudet halvimmillaan jotain 70€ pari, oisko 20€ pari + mahd postit noista ok?
     
  9. jus57

    jus57 Gearhead

  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  11. jus57

    jus57 Gearhead

    No prke...Virhe se on!
    Kiitos,täytyy korjata...
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  13. jus57

    jus57 Gearhead

    Täh!
    No kyllä mulla sellanen oli -94.5.2 Grand Cherokee ja siinä oli just samanlainen peltinen tankki ku kuvassa..
    Ymmärsin et uusimmissa siirrytty muovisiin...Vai?
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mun -95 Grandissä muovitankki. Rautapanssari sitte tankin ympärillä.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siinä oli muovitankki tankin suojapellin sisällä. Kaikissa Grand Cherokeissa 93-04 on muovitankit, senkin jälkeen besakoneisissa on muovitankki, CRD:ssä on peltinen, WKII (2011--> ) on sitten taas aina muovitankki...
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. jus57

    jus57 Gearhead

    Homma seis!
    Tuolla saunanlauteilla mietin ja saattaa tulla hiki jos tuota tankkia jeeppiin yrittää.
    Tarina on sama mutta taitaakin olla 5v vanhempi eli kuuluikin aikaisempaan käyttikseeni S-10. 4x4. Blazeriin..
    Jännä miten tuo muisti sotkee nuo vanhemmatkin asiat?
    Onneksi ei kukaan kerenny ostamaan....
    Kiitos taas asiantuntijoille!
     
    Gary Grand, isalmela ja JAMANT tykkäävät tästä.
  17. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Onko ZJ koppases Grandissa aina pelli suojana jakolaatikon alla? Mulla ei mitää suojaa tuolla ole. Tuli mieleen kun irroitin jakovaihteistoa autosta, että sellainen pitää tuohon tehdä. Toki tuo jakoloota on ollut jo aikaisemmin irti, polttoaine putkea tukeva kannake ei ollut kiinni, samoin huohotus letku oli loodan päällä pyörimässä.. Öljyt kohtalaisen punaiset, vielä en oo aukaissut.
     
  18. timant

    timant 2nd gear

    Ei ole vakiovarusteena, optiolistalta on tehtaankin suoja jakikselle ollut. Offia harrastavat varmaan asentelevat järeämpää suojaa..
     
  19. fennia

    fennia Gearhead

    -04 wj, 2.7crd:ssä Pientä startti ongelmaa taas ilmennyt. Silloin tällöin käynnistäessä kone hörähtää, mutta sammuu saman tien. Muuten lähtee käyntiin hyvin. Ongelmaa sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Ei vikakoodeja ja muutenkin tuntuu toimivan hyvin? Mitään ideoita, vai pitääkö ajaa taas vika ulos.
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vetää ilmaa konehuoneen putkista, tyyppivikaa...
     

Kerro tästä muillekin!