GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    fleetsidet on peltipohjalla steppareissa on lankkulava
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä mun oli fleetside. Ja ihan selkeesti alkuperänen lankuilla. Vaikka jouduinkin uusimaan sen.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jaa, ei oo tullu mulle vastaan moista ? Mulla on ollu 72 4wd ja 70 takatuuppari ja niissä oli kans peltipohja.
    Kyl niitä varmaan on sitte ollu molempia kun lmc trk wood kittiä tarjoo molempiin..
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Toi lankkupohja on optio. Ja tosi harvinainen onkin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Onko kellään ollu pitkälavasta stepparia? Minä tykkäisin, ei vaan taida juuri olla saatavilla.
     
    passerby tykkää tästä.
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei oo mulla sellaista ollut, mutta oon mä sellasia nähny. Tavallaan magee, tavallaan tosi outo. En tiedä oliko tehdastekoinen vai ite modattu.

    Jos pitäis usein tavaraa lastata korkeelle lavalle, niin että steppari lavasta olis hyötyä, niin laittaisin ehkä normi fleetsideen tälläset: https://www.google.com/search?q=fle...KKJLo6QS3jqHwBw&bih=1018&biw=2021&safe=strict

    Tietty jos se on ulkonäkösyistä oltava stepside lava, niin sitten se on semmoinen oltava.
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Joo, kummallisen näköinen on. Siksipä se ehkä omaan silmään sopiikin.
     
    isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Käykö vanista näihin puskurit? Mulla on etupuskuri vähän vino ja takana on sellainen ruma rollpan. Näihin malleihin kun ei oikein ainakaan minun silmään sovi rollpanit ellei sitä perää vähän muotoile. Näissä kun on se puskurin syvennys kulmissä pellissä niin näyttää erikoiselta rollpanilla.
    [​IMG]

    Olen muutaman kuvan nähnyt missä ne nurkat on siloiteltu ja rollpan tulee takalaidan tasolle niin se näyttää jo paremmalta.

    Vai tiedättekö että jostain muusta vehkeestä olisi laitettu puskurit?

    Rockautosta kyllä saisi halvalla kiinalaiset puskurit mutta kellään tietoa sopiiko ne edes ja mikä on laatu?

    Mulla toi oma on laitettu nyt "ls" tekniikalla ja metaania tullaan käyttämään pääpolttoaineena.

    Sisustan meinasin verhoilla virossa ja silverado sisusta tulee ei scottari.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En tiedä sopiiko vänin puskurit, mutta hienolta näyttää tuo pickuppi! minkä kokoinen "ls", leimasitko jo tolle koneelle / maakaasuille?
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    4.8 minkä laakeroin ja rengastin, kotikutoisesti hoonasin, compin mieto trukkinokka, peltisarjat ja 2.5" rosteriputket. Laatikkona 4l80e. Ei ole vielä leimattu. Auto ollut monta vuotta pois ajosta ja ostinkin sen ilman tekniikkaa ihan tätä varten.

    Tämä niin kuin kaikki muutkin projektini niin on vähän lähtenyt käsistä. Piti vaan laittaa tuo tekniikkaa sisään ja kovaa ajoa. Pesin heti konehuoneen kun sen saisin kotia niin jonkun edellisen omistajan mustat maalit irtosi konehuoneesta niin se oli osittain valkoinen ja musta. No purin keula pellit irti ja maalasin tulipellit, eturungon sisäloksut ja naamapellin. Sitten olinkin jo hiomassa sisälattiaa ja äänieristämässä sitä. Sitten aloinkin haaveilemaan että jos nyt sitten kerralla tekisi sisustan kuntoon että on mukava ajaa :)

    Sillä tiellä nyt ollaan. Tein kokonaiset kickpanelit ja niihin pitäisi saada kaiuttimet kiinni. Mittaristoon tulee uudet mittarit ja muokkaan sitä panelia että saan siihen mittarit kiinni ja ylipäätänsä ehjäksi kun on mankkaa siihen sorvattu jne niin puuttuu palasia. Tein kuidusta ja vanerista penkin taakse panelin mikä verhoillaan ettei sisältä oikeastaan ole paljoa peltiä näkyvissä. Ovipahveja meinasin kanssa vähän siistiä ja tehdä muotoa vanerilla ja kuidulla. Vähän "modernisoida" niitä ja jatkaa alas asti.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910, jarona, Fuselage ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No onhan toi lähtenyt lapasesta ihan kivasti..! onko nokasta speksejä ja käyttökokemuksia?
     
    isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No ainahan nämä lähtee laukalle vaikka kuinka yrittäisi ja tästä piti tulla mulle käyttöauto tekniikan istuttamisella ja kaasuttamalla.
    Tuollainen kärsä. Tämän piti alunperin tulla mulle tohon - 03 crew cab silveradoon mutta sen meinasin nyt myydä pois. https://www.summitracing.com/parts/cca-54-452-11/

    Kyllähän nämä auton ruuvamiset kuitenkin on terapeuttista ja rentouttavia loppujen lopuksi vaikka hermot koko ajan meneekin ja ei tunnu mikään ikinä valmistuvan :D
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  13. passerby

    passerby Gearhead

    Tuolla kun on toinen ketju omistettuna C1500 '88 jarrujen takapainoisuudelle niin kysynpä täältä onko muilla 73-87 kanttikorisissa takapainoisia jarruja vai onko mun joku poikkeus? 1980vm.
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla oli, johtuen peräöljyvuodosta kengille. Putsasin eka stefan vaihdon yhteydessä öljyt hihnoista bräkleen-kylvyllä mutta ei se auta. Kosteella kelillä aivan hirveät aluksi. Ostin sit uudet jarrusälät kaikkine hilppeineen (eipä ollut hinnan kiroissa jenkeistä) ja löin paikalleen (paksumpi pala etummaiseks) ja tuli ihan normaalit jarrut. Nämä oli chevy c20, 13" jarrut, 14bolt fullfloater akselissa.
     
    isalmela, passerby ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä ne käy nuo pienemmätkin jarrut melko rotanloukuiks jos pinnat saa jarrunestettä tai öljyä.
    Sitten vasta kun on kastuneet oikeen kunnolla, niin häviää pito kokonaan.o_O

    Parit vanhat jarrukengät oon saanu toholla kuumentamalla kunnolla vielä käyttökelposeks. Pitää vaan saada se neste kiehumaan ulos kitkapinnoista..
     
    passerby tykkää tästä.
  16. passerby

    passerby Gearhead

    Aika erikoista, liukas öljy saa ne tarraamaan :D No joo, olen minä niitä putsannut vuotavasta peräöljystä mut enpä arvannu että se tekee tuommoista... Aika jännä.
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    En osaa selittää sitä muuten kuin että öljy muuttaa sen kitkapinnan koostumusta ja siit tulee sitten semmonen takertuja. Itellä hihnat oli aivan siistit ja puhtaat kun laitoin pesun jälkeen nippuun ja parin viikon töksyttelyn jälkeen avattaessa rumpu ja siellä olevat kilkkeet oli täynnä mustaa peräöljylle haisevaa moskaa. Silloin sinne ei siis enää vuotanut mitään.
     
    passerby tykkää tästä.
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eiköhän se johdu ainakin osittain siitä että se öljy tekee jarrupölystä semmosta "liimaa" joka sitten tarraa kiinni :)
     
    passerby, Jussi289, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    Tämä jo vuodesta '98 isälläni ollut scottsdale tuli rempattua vähän edustavampaan kuntoon. Kerran maalattu ja sitten pelkkää kovaa käyttöä 20v antoi jo sen verran aihetta tehdä pikku käyttöentisöinti. Purin autosta lavan pois ja korjasin ruostevauriot,remppasin jarrut ja vaihdoin vetolevyn ja vetäisin matta valkean&oranssin telalla pintaan. Kylmä talli ei oikein antanut aihetta pölyytellä ruiskulla maalia pintaan. noin 3kk meni iltapuuhina mutta omasta mielestä tuli ihan hyvä. Isäkin tykkäsi kun tein vähän niinkuin hänelle lahjaksi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    12345678910, onoff road, impala-63 ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Muisti palailee pätkittäin niin kuin Uuno Turhapurolla... :odeek: :rotfl:

    Tuo (-84 6.2d 4x4) ol mul vuonna -90, sarjassa jota ei olisi ikinä pitänyt myydä...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ...kun sain sen kuntoon niin kävi että tyhmyyksissäni sen myin...

    Tuokaan ei ollut silloin kuin 6 vuotta vanha :odeek:, mutta kauniisti sanottuna aivan paska,
    mut kyl se siit sit muuttui :odbiggrin:.

    Joskus jälkeen kun sen näin niin ei ollut enään kaksivärimaalausta ja ei muutakaan...
    vain tiukka etukeno...

    Ostin tuon muuten jostain helsinki-mäntsälä väliseltä väliseltä akselilta jossa silloin
    liikuin... minkähän tähden no... :pinup::n tähden... :odwink:

    Niin... ja tuon auton myyjästä... muistan että soitin hänelle heti puhelnkopista muttei
    viittinyt tulla autoa myymään sunnuntaina, joten ajoin paikalle seuraavana päivänä
    (ed tak 600km) kun mul ol niin kova "kiima" saada tuo. :rotfl:
     
    Muokattu: 26.12.2019
    rade, Gary Grand, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!