-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tuo on aika liki caminon mallia äkkiseltään katottuna.

    Liittimiä taasen löytyy vaikka wurthilta mallin mukaan JOS vaan löydät palvelualttiin edustajan o_O
     
    Vuppe tykkää tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ...ja nuo isot liittimet onkin näemmä sulakeboksin persauksessa kiinni...

    [​IMG]
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oiskohan Nippeli-Tepolla?
     
    Vuppe tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    3.1 millistä näkyy olevan. Ei tullut mitattua voortin lattoja mutta taitaa olla tuplat, kuutisen milliä.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tollasia siis haussa...

    [​IMG]
     
  6. Oskari

    Oskari 1st gear

    Eikö nuo firewallin moninapaliittimet voisi jättää kokonaan pois, vai täytyykö niitä usein aukoa ?

    Jos veisi auton sisältä vain johtimet konehuoneeseen jonkinlaisten läpivientiholkkien läpi ?

    Samalla vaihtaisi tuon lasiputkisulakekeskuksen keskukseen, johon tulee lattasulakkeet ?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tästä ne ei ole ollut kertaakaan auki ainakaan -95 jälkeen....
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sulakerasian persauksessa oleva, toinen 21-napainen liitin on saanut vähän siipeensä. Sen keskellä on mutteri ja urospuolen liittimessä on ruuvi. Ilmeisesti ruuvia on kiristetty liikaa ja mutterin ympäriltä on muovissa halkeamia.

    Saattaa aiheuttaa toimenpiteitä.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sulakerasian takana tosiaankin toinen liitin halki. Pähkitään mitä tehtään. EI sitä tuollaiseksi jätetä.

    [​IMG]

    Tiivisteet oviin tilattu, viimeinkin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nyt vähän jänskättää. :D

    [​IMG]

    Heitettiin kuikkaan vakionopeussäätimen moduli, sellanen oli rattipylväässä kiinni. Siitä lähti 6 piuhaa konehuoneen puolelle. Ei tule sellasta härpäkettä tähän, servoakaan ei ole.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Oli muuten vähän ruuveja varissut vuosien saatossa. Mittaristosta puuttui useampi ruuvi ja kojelaudan yläosa oli kahdella kiinni.

    Pitää niitäkin hakee kourallinen.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Muista hommata sitten kaikkia seitsemää eri halkaisijalla/kannalla olevaa..:mad::argue:

    Eiku -79.. siinähän ei taida olla vielä kolmea metristä vaihtoehtoa pikkuruuveissa?o_O
     
    Vuppe tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Oli sekalaista lajitelmaa, jotain puuruuvintapaistakin. Mut luulen että yksi malli sopis, täntyyppistä oli monta.

    "pieni koriruuvi" NippeliTepon listalta;

    [​IMG]
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaasarin säädöstä vielä.

    Nythän Voortti käy tyhjäkäyntiä heti kun se hörähtää käyntiin, huikan avustamana. Huikka pois heti kun käy. Se on ollut aina toimiva metodi tässä.

    Osu viteopätkä simmuun jossa hollikkaa säädetään. Perussäätö niin että kaasuläppä kiinni kokonaan ja tyhjäkäyntiruuvia kiinnipäin täysi kierros, eli läppää rakoselleen. Luulen että se on voortissa enemmän, tyhjäkäynti on korkeahko, vähän toistatonnia vissiin lämpösenä.

    Kysymys kuuluukin että jos niitä imusarjan alipaineita katsoo kun kiepit on korkeammalla niin antaako se vääriä lukemia vai onko alipaine vaan vähän pienempi kun läppä on enemmän auki?

    Säädätän kyllä ennen leimaa jollain välkymmällä. :oops:

     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No ei sitä tyhjäkäyntiä alipainemittarilla säädetä.
    Ensin katellaan sytkäennakko kohdilleen ja sit tollasessa vanhassa laitetaan alipainesäätimen letku läppien alle, eli imusarjan alipaineeseen. Sitten pienennetään läppien ruuvista käynti aika alas ja aletaan hakeen seosruuveilla parasta paikkaa. Kun se löytyy, niin kierroksia on taas yleensä vähän liikaa, joten pienennetään taas läppien ruuvista. Ja taas hierotaan seosruuveja parhaaseen kohtaan. Jos vieläkin on liikaa kierroksia, niin toista em.

    Ennen alipainevuotojen poistamista ja sytkän säätöä on ihan turha alkaa kaasarin säätöön. Noin yleisneuvona kaikille.
     
    Muokattu: 8.12.2019
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En nyt tarkottanut että tyhjäkäynti säädettäis alipainemittarilla....antaa olla.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sähkäri hokas että rattipylvään päässä olevan vihreän rasian sisällä ei tapahdu mitään kun vaihdekeppiä liikuttaa. Varren päässä oleva puikko ei ollut muovisessa "luistissa" olevassa kolossa. Nyt on, ja testeri piippaa kun kepakon siirtää äRrälle. Löytyi siis peruutusvalon katkaisija.
    Muistaakseni vanhassa rattipylväässä ei ollut koko käikälettä.

    Samassa palikassa on myös ohjaus alipaineelle, eli jos löydän ehjän alipainekellon niin seisontajarrun vois saada vapautettua niinkuin se kuuluu, eli automaagisesti kun pykälän siirtää Deelle.

    [​IMG]
     
    Powerstroke, wilburi, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Powerstroke, Visa ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Soviteltiin lappua liitinaukkojen päälle, tuohon sitten riittävä määrä läpivientejä ja jakorasia sulakebokseineen toiselle puolelle.

    [​IMG]
     
    ImpJay, NorthElite, Powerstroke ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lähteekö nupit irti jos hieman nimittäin nykäsee.....

    [​IMG] [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!