huutokaupat.com

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja moottori-hannu, 18.7.2016.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Mistä tietää milloin oma käyttö on esissä?
     
  2. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Mihin perustuu huutokaupat.com suosio? Esim. miksi huuto.net on näivettynyt, kun se on sentään ilmainen, toisin kuin huutokaupat.com? Entä mihin myyjien bisnekseen perustuu se, että huutokaupat.com sivulla on niin paljon ilmoituksia, joilla myyjä tekee varmasti tappiota, joutuessaan maksamaan huutokaupat.comille proviision / myyntipalkkiot? Esimerkkinä vaikkapa tämä: https://huutokaupat.com/1494201
    Eli jos joku ostaa tuon paistinpannun 25 e:llä, joutuu myyjä maksamaan huutokauppa.comille 50 e. Jos taas kukaan ei halua paistinpannuja, eikä kauppaa synny, myyjä maksaa siitäkin huutokaupat.comille 30 e...?

    "Nettihuutokauppojen hinnasto:
    • Myyntiprovisio on 3,9 %, vähintään 50 € (Minimihinta) ja enintään 1000 €
    • Myyntihinnan ollessa alle 500 € myyntiprovisio on 10 %, vähintään 30 € (Minimihinta)
    • Kaikista ilmoitetuista kohteista veloitetaan vähintään Minimihinta 50 € tai 30 € (kohde on myyty, kohteesta tehty korkein tarjous on hylätty, kohde on peruttu tai mikäli kohteeseen ei ole tehty yhtään tarjousta)"
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ihan samaa ihmetellyt. Huutonetissä on lisäksi ihan verraton palautesysteemi.
     
    palontie ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  4. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Luulen että nämä joilla on halpaa tavaraa paljon myynnissä maksavat vain jonkun kk kausi maksun. Eihän tuossa muuten ole mitään järkeä.
     
    Rado tykkää tästä.
  5. T5

    T5 Gearhead

    Huuto.netin käyttö loppui omalta osaltani siihen, kun sivustolle tuli näitä Aliexpress/Wish/Ebay-trokareita, jotka laittoivat miljoona ilmoitusta sivuille ja jokaiseen mahdolliseen osastoon.
    Toivottavasti nykyään siellä on paremmin valvottuna tuo systeemi, koska silloin aikankin tuon sivuston käyttö oli jotain aivan kamalaa.
     
    xarper ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    miguelo ja Pertti K tykkäävät tästä.
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Taas tullut upeita uudistuksia tuonne huutokaupat.comiin.
    Päättyneitä kohteita ei saa enää lisättyä/poistettua seurantalistasta.
    Tai poistaminen onnistuu jos haluaa kerralla poistaa kaikki päättyneet kohteet, muttei yksitellen onnistu.
    Olisi ihan kiva joistain päättyneistäkin seurata hyväksytäänkö vai hylätäänkö tarjous, mutta nyt sitten koko seurantalista täyttyisi kaikesta tauhkasta.
     
  9. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    three hundred tykkää tästä.
  10. helskutti

    helskutti 3rd gear

    vähän myöhässä ehkä..
    avaat sen kyseisen päättyneen ilmoituksen ja poistat seurannasta siitä ilmoituksen kohdasta niin häviää mutta muut säilyy... t. aktiivinen huutelija
    enempi mua häiritsee nuo myyjät jotka ei päätä mite tekevät niin jäävät tarjous historiaan roikkumaan ikuisiksi ajoiksi.
     
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Mä voitin huudon tuolla ja tarjoukseni oli ihan mun mielestä maximi yleiseen tasoon nähden.

    Tarjous hylättiin ja seuraavana päivänä tuli lipevä soitto ja kehuttiin aktiivisuuttani ja vaivannäköäni tarjousten tekemisessä.... ja kehotettiin tarjoamaan pari tonnia lisää..

    yhtä kohteliaasti perustelin miksi en korota ja viikon päästä löysin paremman halvemmalla ja paljon runsaammilla varusteilla... ja pääsi koeajamaankin...vanha k-a kyseessä
     
    onoff road ja Pertti K tykkäävät tästä.
  12. signet

    signet Gearhead

    Joku vuosi sitten kaveri voitti erään turkulaisen kuorma-autokaupan nettihuutokaupassa vaihtolava-auton,seuraavana päivänä ko.kaupan myyjä soittaa että saat sen sillä rahalla jolla voitit huutokaupan...mutta ilman vaihtolavalaitteita...no ei tullut kauppoja...
     
    Qtti ja Pertti K tykkäävät tästä.
  13. Mac

    Mac Gearhead

    Tuo kyseinen ominaisuushan nimenomaan puuttui että ei voinut yksitellen poistaa.
    Sittemmin korjasivat taas toimivaan systeemiin.
     
  14. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Teen töitä omalla y-tunnuksella, ja sillointällöin kunnostelen myös halpoja autoja, katsastan ja myyn eteenpäin. Kun on oikeissa töissä hiljaisempaa. Oon tykästynyt myymään tuolla huutokaupat.comissa, koska se on ilmoittajallekkin niin älyttömän helppoa. Rehellisesti kun kertoo auton viat, ottaa paljon hyviä kuvia, eikä yritä myydä paskaa ehjänä. Säästää aikaa, ja vaivannäköä kun ei pyöri ketään pahvihousuja pihalla tinkimässä ja vonkaamassa tuntitolkulla. Eikä tartte ottaa sitä satasen samaraa vaihdossa mistä pitäisi tonni hyvittää. Harrasteautot toki erikseen, mutta nuo normi euro käyttöauton myymiset on kamalaa puuhaa pääsääntöisesti ollut ainakin mulla nettiauton, torin, facebookin yms. kautta. Tai sitten mulla on vaan huono hermo. Pääsääntöisesti oon laittanut hinnan alkaen 0e, ja eniten tarjoavalle. Yleensä hinta on noussut markkinahintoihin, välillä jäänyt turhan halvaksi. Mutta siihen rahaan se on myytävä. Huutokauppaan kun laittaa, niin tietää että saa pihalle tilaa, ja auto on myyty muutaman päivän kuluttua. Hupihuutajat tietty erikseen, ketkä ei lunasta huutojaan ärsyttävät... Itsekkin jonkun verran sieltä ostaneena oon kyllä huomannut, että varsinkin tietyt isommat ketjut unohtaa herkemmin mainita asioita mitkä voisi vaikuttaa ostopäätökseen. Toki eihän ne kaikkia ehdi tutkimaan... Pääsääntöisesti kuitenkin vaan hyvää sanottavaa mulla huutokaupat.comista.
     
    Inlinee, miguelo, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    onoff road, miguelo, jarona ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Tired

    Tired Gearhead

    Stang_81 tykkää tästä.
  17. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Muutama kuukausi sitten mökillä ollessa tuli tarjontaa seurattua taas muutaman viskipaukun jälkeen silmään osu krillikota ja ajattelin että sellainen olisi mökillä kiva kun varustelee vielä karaokevehkeillä sen. Rekisteröidyin ja tein tarjouksen pari sataa päälle edellisen tarjojan päivä ennen sulkeutumista.
    Aamulla sitten tukka kipeenä sivulle ja silloin vasta hokasin että alvi lisätään huudon päälle,nyt alko vituttaa, sehän tulee 400€ kalliimmaksi kuin suoraan samalta myyjältä ostettaessa. Ja kaiken lisäksi samaa kotaa muillakin firmoilla vielä halvemmalla myytävänä, onneksi joku tarjosi mun tarjouksen päälle, eli se kuukletus kannattaa jatkossa suorittaa.
     
    Gary Grand, Pertti K, PetteriT ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Onkos yksityiselle mitään sivustoa missä voi myydä noita muutaman satasen ritsoja huutokaupalla? Huutokaupat.con ja kiertonet taitaa olla vain y-tunnuksen omaaville ja huuto.nettiä ei käytä enää kukaan
     
  19. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Humala ja huutokauppa on useimmiten huono yhdistelmä... :) :cool: :(
     
    Pertti K tykkää tästä.
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Eikös tuo ole lain vastaista ilmoittaa hinta alvittomana mikäli tuotetta myydään kuluttajille? Tuon perusteella olisit voinut myös välttyä vastuulta lunastaa tuote mikäli olisit voittanut huutokaupan.
     
    Gary Grand ja viikinki75 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!