Magna / Super Magna vs V-Max

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Jupe, 15.6.2015.

  1. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ajattelin ottaa äkkilähdön kuuden vuoden etumatkalla viidenkympin villitykseen ja vihdoin laittaa pärrän. Magna kaivaa mielessä ammattikouluvuosilta kun kaverilla sellainen oli, mutta V-Max on ollut märkä uni jo vuosia sekin.

    Onko täällä olevilla kokemuksia Magnan / V-Maxin väliltä, kumpaa suosittelisitte? Mitkään rautaperse ajot ei kiinnosta, työmatkat + fiilistelyt lähinnä mielessä.
     
  2. V-N

    V-N 1st gear

    Isäukolla oli molemmat, tai on vieläkin (v-max kone rikki)
    mutta kuulemma v-max on jäykempi ja tehottomampi, vaikka hevosvoimia on enemmin kuin magnassa. itse en ole ajanut kuin magnalla, ja on kyllä mukava pärrä.

    Onhan tossa magnassa enemmän vääntöä kuin v-maxissa ja on kyllä leppoisa ja tehokas customi
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Puhutaanko tässä nyt Honda VF 750 pyörästä jossa 65kw ja verrataan vanhempaan 1200cc maksiin jossa 100kw?
     
  4. ursus2

    ursus2 Gearhead

  5. V-N

    V-N 1st gear

    selvennykseksi niin juurikin 1100vf:stä puhuin vm. 84
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hyvä huomio, jäi alussa mainitsematta. Nimenomaan VF750C Magna / 1100 Magna ja Super Magna 87/88 versus nämä jarruiltaan ja etuputkiltaan päivitetyt V-Maxi:t, olikohan vuodesta -93 eteenpäin. Näiden väliset erot kiinnostavat.

    Olen käsittänyt että toi VF750C olisi hyvä paketti "päivittäisessä" ajossa, helpompi taittumaan mutkiin ja varsinkin tulemaan sieltä ulos. 1100 Magna oli käsittääkseni tunkion kukko, kunnes V-Max sen sieltä tipautti. Sen vuoksi super magnaa tehtiin vain 700 / 750 koneella, Honda ei yrittänytkään päivittää 1100 Magnaa vastaamaan haasteeseen. 1100 Magnaa kiusasi, ainakin lukemani mukaan, jonkinlainen velttous vauhdin noustessa tarpeeksi. V-Max on monen mukaan brutaali, kankea ja enemmän ajettava pyörä kuin Honda.

    Olenko aivan hakoteillä?
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Niin ja tuo velttous vauhdin noustessa... Minä en sitten mikään Mika Kallio ole, eli tarkoitus ei ole työntää korva maassa jokaiseen mutkaan. Eihän cruiseria sellaiseen ostetakaan.

    Eli onko sillä mitään väliä, ehkäpä minun tapauksessani ei mitään merkitystä, ehkä en niin kovaa koskaan ajaisikaan.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    No mulla on ollut maxi about kymmenen vuotta ja aina välillä pitää saada hayabusa tai harrika kuume pintaa mut se menee ohi ku käy ajelemassa ko pyörillä tai katsoo busan vakuutusten hintoja.

    Mulla ei taida pyörät muutenkaan vaihtua ilman et mällää vanhan....

    Maxi on arkiajossa helppo ja vakaa pyörä ajaa. Painopiste alhaalla ja olen omaa laskenut edestä 45mm lisää.
    Radallakin kulkee ihan kivasti vaikka ei kyykkypeli olekkaan. Sateella ihan tappopeli. Kardaani veto yllättää helposti.

    Niin ja maxi oikeilla putkilla miellyttää niitä kenelle laitteissa pitää olla kunnon rytinää. V koneen soundi on vaan siisti.

    Maxin yksi ongelma on se että se on vanha pyörä. Kaasareissa on vaihdettavat alipainekalvot ja jos niissä on yhdessäkin reikä niin tehosta puuttuu 25-30 prosenttia eikä sitä kokematon huomaa mistään. Tämän takia joidenki maksit tuntuu tehottomilta. On niissä vähän muitaki pikku ongelmia mutta helposti korjattavissa.
    Älä osta 100hv versiota, se vituttaa sua sun loppu elämäs.

    Koeaja iskussa oleva maxi ja magna ja tuu kertoo kumpi oli tehokkaampi :)
     
  9. 496SS

    496SS 3rd gear

    V-maxin ajo-ominaisuudet on samat kuin ostoskärryillä joissa on yksi pyörä jumissa.
    Tosin jos pyörä tulee lähinnä ruisailuun niin asialla ei isompaa merkitystä ole.
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    :D Tämä on kyllä melko kuvaava sanonta! Ottaa nimittäin isosti päähän kun tuuppaa prisman käytävällä kärryä, joka jatkuvasti kampeaa sivulle.
     
  11. Jupe

    Jupe Gearhead

    Etenee.. ensi viikolla katsomaan Magnaa. Sitä ennen käytävä ostamassa uusi kypärä, koska mun vanhaa AGV umpikuuppaa ei löydy mistään. Toisaalta saattaa olla parempi niin, koska jos se jostain varaston nurkasta / laatikosta löytyisi, se olisi ainakin 30 vee vanha.

    Jussit menee vähän tulisilla hiilillä, liekö joutuu vähän ottamaan rentouttavaa?
     
  12. Jupe

    Jupe Gearhead

    Niin ja yhden Maxin tiedot on tuossa vieressä tulostettuna valmiiksi, jos Magna ei sytytä sitä "heti-mulle-kaikki-tänne" fiilistä, se on seuraavana jonossa.
     
  13. Jupe

    Jupe Gearhead

    Päivitys tähänkin aiheeseen..

    Kauaa ei tarttenut eroja fiilistellä, tällainen muutti tänään Jyväskylään:

    [​IMG]

    V-Max oli ja on edelleen unelma, mutta jotenkin vain tähän päädyin. Täytyy vaan sanoa, että se vielä vuosienkin jälkeen niin helkkarin mukavaa! Myyjä kysyi koeajolta tultuani että miltä se tuntui? Vastasin että paras tunne housut jalassa pitkiin aikoihin! :D
     
  14. phaloon

    phaloon 1st gear

    Mullakin oli Super Magna useamman vuoden. Harmittaa vieläkin, että möin pois. Jos tuo nyt on tarkoitettu työmatkoille ja fiilistelyyn, niin teit oikean ratkaisun pyörän suhteen! Kyllähän isompi Magna ja V-Maxi kovempaa kulkee, mutta ei tuollakaan jalkoihin jää...
     
  15. Jupe

    Jupe Gearhead

    phaloon, juuri tuohon tämä on nyt hankittu. Ja ihan reilusti sanottuna, täysin puhtaasti itsekkäistä syistä! Saa sitä ihan omaa laatuaikaa edes joskus. On se vaan niin helkkarin mukavaa hommaa tuo pärrällä ajelu, liian kauan tätä päätöstä siirsi eteenpäin. Vaikka tuon tyyliin kuuluisi avopotta ja lasit, niin onneksi on umpikypärä, ei kaikki näe kuinka leveästi sitä hymyilee ajaessaan :rotfl:
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Niin ja valinnassa painoi sekin että V-Maxin voi mennä ja ostaa milloin vain, niiden tarjonta on hyvä. Super Magnaa tehtiin vain '87 - '88, '87 mallia noin 16000 ja '88 mallia noin 3500. Koska tuo mun on '88, niin eipähän tule omilla kylillä samanlaista vastaan.
     
  17. gt302

    gt302 3rd gear

    v45 magna on kyllä komee peli ittelle meinas moinen kans tulla.. mutta päädyin sittenkin zl1000 elluun.
    v65 on kyllä niin kolhon ruma ettei nappaa
    maksi kyllä mutta niitä on kaikkialla.
     
  18. wilburi

    wilburi Gearhead

    Nostetaas tätä vähäsen
    Nyt ku itelle ollut jonkun aikaa v45 magna 88 ni onko kukaan tehnyt teettänyt penkkiä tuollaiseen kun haluaisin pidemmän solakamman ku tuo lokari lähtee nyt lyhennykseen sen "ötökkämäisyyden" takia (ainut ruma osa koko pyörässä!)
    Ja sitten jos jollain ois ylimääräsenä orkkis stongaa (lähes ilmatteeks kun tohon vaihdettu lähes suora ni ajoasento liian eteenpäin novaava kun jalkatapit on siirretty eteenpäin reilusti ja haluisin kokeillä miten orkkis stonga sopii silmään/ajoasentoon
    Kiitos ja anteex
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Satula-Ilkka Akaassa muokkaa jakkarat. Voi suositella.
     
    wilburi tykkää tästä.
  20. wilburi

    wilburi Gearhead

    Vähän on pitkällä mutta pidän mielessä
     
    Vuppe tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!