-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Otin repsikanpuolelta kiskon irti johon tiiviste liimataan. Ei ollut joka kohdasta eristenauha kiinni, ja juuri se kohta mistä on todnäk vuotanut sisään oli irti ainakin 10cm matkalta. Tuo neliöreikä on ainakin niillä kohdilla mistä on lorottanut. (etu-yläkulma)Ja sisäverhoilun ruuvikin asiallisen pitkä joka on kammennut kiskoa kopasta irti. Veikkaan että vuoto ei ole johtunut ainoastaan haperosta lasin tiivisteestä...


    [​IMG]

    Kiskon ja kopan välissä on ollut joku liimattava ohut kumi. Sehän nyt hajosi lopullisesti mutta olis Kentin siligaskettia josta vois tehä tiivistyksen. Jos ei kukaan parempaa tapaa kerro.

    Sähkäri vei loputkin konehuoneen sähköt, lähes ainakin.:eek:

    [​IMG]
     
    rekkamies ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Älä laita autoon mitään, missä lukee sili-jotain. Eikä sitä muutenkaan kannata liimata, kun kannattaa säilyttää mahdollisuus säätää sen paikkaa. Hae sellasta lasitusnauhan nimellä kulkevaa tiivistettä vaikka, tai jotain muuta ohuempaa tarralla liimattavaa lattanauhaa ja laitat sitä kaks raitaa siihen kiskonselkään.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Säätää sitä ei juuri voi, se on ruuveilla kiinni ja ruuvinreijissä pikku upotukset. Mutta jätän silarin pois, etsitään parempaa. Tänks!
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Voto vielä toiselta puolelta. Laturi pitää irrottaa että saa siitäkin piuhat irti.

    [​IMG]
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onhan se tarkotettu tiettyyn kohtaan, ja esm. se neliöreikä just lienee ohjainliparetta varten. Mutta kun noi korien kasaukset ei oo kovin tarkkoja, niin sille listalle saattaa olla parempikin asema siinä. Ruuvinpaikkaa voi helposti siirtää ja porata uuden kohdan vaikka 2mm siirtäen sivusuunnassa. Vaan jos lasi hyvin istuu tiivisteeseen, niin eihän sitä tartte siirrellä.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuossa kohdassa ei ollut sellasta "ohjainliparetta", takareunassa niitä oli 2, ei muualla.

    Lasi on kyllä istunut tiivisteeseen hyvin, ainoastaan etu yläkulmasta tiiviste on kulunut syystä tai toisesta ja kun sitä on katsonut lasi märkänä niin lasi ei ole kontaktissa tiivisteeseen. Ja tiivisteessä on tosiaan jälkeä kulumasta.

    Kiskolla ei ole liikkumisvaraa syvyyssuunnasa sivultapäin katsottuna, eikä kyllä pituussuunnassakaan. Jäykkä ranka joka tökätään siihen mihin se sopii.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, eipä kuvasta kaikkee näe. On vaan tosiaan hyvin samanolonen tutun Mustangin kanssa, jossa sitä kourulistaa pysty hyvinkin siirtelemään millejä sivusuunnassa. Ja pitikin, kun teetetyt lasit eivät olleet muodolleen ihan samat ku alkuperäset.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jep, kuva ei kerro totuutta.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ....ja tosiaankin vesi on päässyt sisäpuolelle tuulilasin yläreunassa kulkevan kourunmallisen listan päälle ja kuseksinut sieltä kuskin koiville. Kun tänään tuota pähkäilin niin vesi ei pääse niin ylös pelkästään lasin ja tiivisteen välistä.

    Syyttävä sormi osoittaa tuohon neliöreikään ja kun kisko on kammettu vielä ruuvilla irti kopasta.

    Saas nähä.

    Solukuminauha vois olla yks vaihtoehto kiskon alle, sellasta löytyy puuilostakin. Vois käydä hypistelemässä.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sähkäri löysi paikan jalkatilassa roikkuvalle piuhalle. Se on seisontajarrun valolle. Empä ole tiennyt tuollaisen olemassaolosta.

    Katkasija on rikki, eiköhän sellanenkin jostain löydy.

    Katkasijan paikasta päätellen seisontajarru ei ole täysin vapautettu, pitää vähän kolistella jos poljin tuosta vielä nousisi. Takajarrujen säätö on ollut perseestä, oliskohan tuossa osasyytä...

    Hankausjäljestä päätellen poljin on ollut ylempänäkin.

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jummarsin väärin. Tuossa kuvassa nimenomaan poljinta on runtattu, seuraavassa kuvassa poljin on ylhäällä. Sähkärin kuvia.


    [​IMG]
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaivoin kaapin pohjalta pois raksitut turvavöiden jämät. Vyöt oli pätkitty kun auton ostin, jos näistä sais teetettyä vielä toimivat kun aika koittaa sen sijaan että ostasin joelta uuden setin. Lannevyö on toimiva mutta vyö on aika korppuuntunutta shittiä.

    Kelat on vielä autossa kiinni.

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tollasta rasiaa hahmoteltu:

    [​IMG]
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pikkuhiljaa.

    [​IMG]
     
    Vermilion, Gary Grand, falcon1 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mistähän mahtais löytyä oven saranatapit, puslineen. SWT:n katalookit ei tunne, rokauto myy pelkkiä puslia.
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tais tapit löytyä ihan suomenniemeltä...

    Käytiin vähän tsekkaamssa/mittaamassa saranoita. Taitaa olla orkkistapit kun näkyy olevan pieni niittaus alapuolella. Mitenkähän ne olis helpoin kiskoa ylös? Ylempi tappi näyttää olevan hiinä ja hiinä mahtuuko nouseen, oven pellit kaartuu päälle.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kuskin oveen joskus vaihdatin kaverilla tapit ja ne on vieläkin hyvät, ovi menee kiinni pikku tuuppasulla. Muistan että ovi irrotettiin kokonaan mutta tapit onkin näemmä laitettu alhaalta ylöspäin, alempaa ei saa niin päin jos sarana on ovessa kiinni. Siihen en lähtisi, saranan irrotteluun. :mad:

    Otettiin mittoja tunkin päälle tehtävään telineeseen millä saa kannateltua ovea.
     
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Helpoin irroittaa sarana kerrallaan ja tappi uusiksi. Voi meinaan olla piukassa. Sillä taas ei ole väliä lyökö uuden tapin ala vai yläpuolelta.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Alapuolelta jos tuuppaa niin mikään ei pidä niitä paikoillaan, vaikka on ne kuskin ovessakin pysynyt.

    Sarana kerrallaan vähän hankala toteuttaa kun oven puolta saranasta pitää vetää ulospäin että saa puslat kopan puolen saranoihin.

    Koko saranapaketti on hankala irrottaa, kopan puoli on pultattu saranan etupuolelta, pitäs irrottaa loksu että pääsee pultteihin käsiksi.


    Aattelin jos kihnuttais tapit keskeltä poikki rautasahalla, ei tarvis nuijia niittausta auki. Sit ovee vähän ulospäin tellingin varassa ja puslat vaihtoon, ovi paikalleen ja tiputtaa tapit. Teoriassa. :)
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ...jaa mutta jos ottaa vaikka ylätapin ensin pois, pultit auki ovenpuolen saranasta, vaihtaa puslat, sarana pultaten oveen, tappi paikalleen....

    Ei tarvis kannatella koko oven painoa tunkin päällä. Jos näin yrittäis.
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaikenlaista löytyy kun pöyhii. Puhaltimen vastuksen piuhat konehuoneen puolella. En muista toimiko puhallin kaikilla nopeuksilla...

    [​IMG]
     
    isalmela, Gary Grand ja Kalu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!