-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Minkähänlaisia puristuksia vaikka tuollainen 230 @ .050" asteilla oleva nokka kysyy kaverikseen, että se vaparina toimii kunnolla?
    Vois meinaan kuvitella että muitakin osia on jonkunverran uusittu ja muutenkin hengitystä paranneltu jos vaikka tuota +6000rpm meinaa pyöritellä?

    Olen senverran umpijuntti tässä jutussa että lähestyisin tehon nostamista edelleen ahtamalla, mieluummin kuin raikkailla osilla vaparivirittämällä, avittamalla siis ylipaineella tämmösen koneen hengitystä, mun mielestä sillain pääsis parempaan lopputulokseen....
     
    Muokattu: 18.12.2019
    Slant Sickness tykkää tästä.
  2. Tässä olis ainakin asiantuntijan vastaus:

    Earl Egerton says "The cam I would recommend is 260 dur .410" lift. Its a mild cam but really wakes the engine up" when I asked for recommendation for a engine with 8 to 1 comp head, dual intake and dual exhaust for normal street use. I have now a cam core on it´s way to Edgy for regrinding.

    Ihan aiheellinen kysymys. Kannattanee tyytyä vähempiin asteisiin..

    Tässä ja vähän muustakin lisää tuosta:

    Next the ½ mile “1023”- this was a stock car cam or the modified .375 increasing duration instead of lift which will give you a little more rev, so the 5000 rpm range. It was for quick bursts coming out of the corners at stock car tracks. Barely idles at 1000rpm

    tech specs - intake opens at 20 degrees and closes at 50 degrees, and exhaust opens at 57 degrees and closes at 13 degrees, Duration .250 and lift is .375
     
  3. Tuolleen pikkuhuomiona vaan, että tuolla Vintage Power Wagon marketissa on noissa teollisuuskoneen männissä myös välikokoja:

    Available in STD, .020, .030, .040, .060
     
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Juu, niin löytyy... Sattuu nyt olee toi 0.40 setti valmiina hyllyssä, ja ei viittis tilata toisia.
    Mutta varmaan järkevintä olis ekaksi porauttaa vaikka 0.20 kokoon, niin olis vielä pelivaraa jos vaikka sattuu motti poksahtaa.
     
  5. Ai no sitten on eri juttu. Ajattelin, että jos olet vasta hankkimassa mäntiä.
     
  6. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Taidan tyytyä tähän!
     
  7. Tuon minäkin olisin valinnut. Mutuahan nämä vähän on, mutta vaikuttaa aika hyvältä. Toisessa ketjussa hän kirjoittaa vielä:

    Finally I will end the cam conversation for now, with the cam I am using in my 1949 Plymouth. It is what I call a little lumpy but still very much streetable and no, it is nothing like a 1970s over cammed v8 with bad or good timing..

    lol but it is definitely aggressive, with a .435 lift and 258 degrees of duration. This cam was developed from tweeking a full race cam through the 1950s and 1960s and was what Harry Hein #90 (NASCAR hall of fame) used at the end of his career. Harry who is still alive would be the uncle of one George Asche Jr. The intake valves open at 20 degrees and close at 58 degrees, while the exhaust opens at 58 degrees and close at 20 degrees.

    Mut joo, tuli mieleen niistä imusarjoista, että oletko lukenut tätä ketjua:

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/v8-ir-imusarjalla-ajelijoita.310578/page-11

    Siellä on pohdiskelua imusarjan pituudesta. Jokkiksessa on paljon käytetty aika pitkiä imusarjoja tähän tyyliin:

    [​IMG]

    Laskelin hiukan eri tyyleillä , että tuossa sun tapauksessa vois olla oikea pituus jotain 15,8"-16,8" elikkä 400-430 mm koko pituus imuventtiililtä ilmanpuhdistajalle, jos virittää imusarjan noin 5000rpm. Toinen juttu onko se käytännössä mahdollista tilan takia..
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kiitoksia taas, hyvistä neuvoista!!
    Tosiaan piti toi nokka lähettää perjantaina hiojalle, mut vindy unohdin ottaa nostajan mukaan:mad:.... No maanantaina uusi yritys.

    Täytyy tohon imusarja /kaasari asiaan paneutua kun saa ton nokan takas.
     
  9. Sillä Moosella, joka on hitsaillut imusarjoja on näköjään oma sivu, jossa on kuvia Moparin lättäpään sarjoista:

    http://www.manifoldsbymoose.com/home/plymouth-dodge

    Siellä on myös näköjään kuva mopokaasarisarjasta:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 22.12.2019
    Gary Grand, sleepercooler ja palontie tykkäävät tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on slantissa runsas kymmenen staattista ja hiomon 236/230/110lsa nokka ja startin keveydestäkin päätellen ei dynaaminen ruttu ole liian korkea. Nätisti kyllä käy; Nokkaa varten olen teettänyt konvertterin, jossa on stallia kolmisen tuhatta jarrua vastaan , flash stallia vielä paljon enemmän ja ne nyt jotenkin toimii yhteen. Se ei jarruttele tyhjäkäyntiä.

    Aattelinpa vaan, että Windsorilla, jossa ”laatikosta puuttuu ykkönen” (Powerflite) voi viivalta lähtö olla hiukan aneeminen suoritus tuolla nokalla, jos voimalinja pysyy vakiona. Samoin voi vakiokonvertterilla olla joutokäynti aika hentoa. Mut sinnehän passaa TF:n turbiini ja perä lie sekin niin moderni, että rattaita löytyy.
     
  11. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tänään tallilla jatkoin lohkon pesua, tuli yllättävän puhdas pelkällä liukkarilla, pensselillä ja kylmällä vedellä... Taidan käyttää kuitenkin ton koneistamossa vielä hoonattavana ja tasopinnan oikaisussa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Samalla putsasin muutaman venttiilin... Noilla samoilla venoilla takas kasaan.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    ImpJay, isalmela, zuinula ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Toihan on ajalta ennen 8 3/4:sta, joka tuli vasta 1957. Onkohan tuolla perällä jotain nimeä? Tässä on ainakin jotain tietoa:

    http://www.atlaschrys.com/Early/Clutch/EarlyRearAxle.html

    On tuohon ollut eri välityksiä, mutta kuinka helposti niitä saa..
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Yhä enemmän ajatteluttaa moiseen pakettiin rallinokan asennus. Jotakin puhallinta mielummin ehkä. Mutta kokeilemallahan asia selviää.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Huomenna olis tarkoitus kiikuttaa lohko ja hattu koneistamoon..
    Lohkoon pesu, putkien kevyt hoonaus ja tasopintojen ns.oikasu ja hatusta ajattelin höylää 0.5mm pois. .
    Ja tosiaan nokka lähti hiotuttavaksi alkuviikosta..

    Että tälläisiä mietteitä tänään:rolleyes:
     
  15. Koneistamon sedillä on varmaan myös näkemystä, että mitä kannattaa touhuilla. Mitenkäs tuon laakerit? Tarvitseeko kampuran laakereita koneistella ali/ylikokoon?
     
  16. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kaikki koneen laakerit on hyvässä kunnossa, lähes uuden veroisia joten niillä mennään...
    Kampuran kaulat on kiiltävät, täytyy ottaa varuiksi mukaan jos kuitenkin kiillottaisi samalla..
     
  17. sleepercooler tykkää tästä.
  18. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Olishan tuollaisessa suotimessa ideaa....

    Nyt kun lohko ja muut osat on koneistamossa, niin jatkoin ton etupään puhdistamista. Ylätukivarren purin tieltä, jotta saa kaiken paskan pois joka paikasta.
    Hantinpuollen runkopalkista lähti aika helposti, taltalla ja puukolla massat pois.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ylätukivarren säätopultin sisäpäästä puuttui holkkimutteri, jonka johdosta mennyt kierteet vituiksi ja syönyt tukivarren holen soikeaksi:mad:..
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    palontie ja Vuppe tykkäävät tästä.
  19. Selvittelin aihetta lisää ja jossain oli, että noissa isolohkoissa on jo täysvirtasuodatin. No silloin siinä tartte vetää kuin letkut vain suodattimelle koneen kyljestä. Noissahan on relief valve siinä lohkon kyljessä ymmärtääkseni.

    Jos tuossa vitutuksessa on hyvä joku puoli, niin nyt oli hyvä hetki huomata, kun auto on levällään. Toinen on, että ainakin jotain uusia osia saa ainakin tuolta:

    https://shop.rareparts.com/search?year=1954&make=CHRYSLER&model=WINDSOR
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  20. Ton itse tukivarren saattaisi saada korjattua siten, että sorvaa sopivan puslan siihen ja hitsaa sen tukivarteen. Pykälä siihen on hiukan tulkinnan varainen:

    https://arkisto.trafi.fi/filebank/a...175b/23593-Ruostevaurioiden_tarkastaminen.pdf

    "Tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja ei korjata esim. hitsaamalla, vaan
    vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään, ellei ajoneuvon valmistaja anna
    korjausohjeita.

    Tukivarsien hitsaus museoajoneuvoon voidaan sallia, jos osaa ei ajoneuvo tai varaosavalmistajan selvityksen mukaan ole enää saatavissa. "
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!