-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Joo, uusia osia kyllä löytyy jenkeistä, mutta kun täkäläisillä toimittajilla ei ole.... Niin Täytyy sit tilata mistä saa, mut puretaan muutkin osat ja laitetaan sit kaikki kerralla tilaukseen;)
    Täytyy käydä sorvarilla tukivarren kanssa....
     
  2. Se on varmaan katsastusukosta kiinni kelpaako sellainen korjaus, muta jos sen nätisti tekee, niin ei sitä välttämättä edes huomaa.

    Ebaysta kannattaa katella kanssa osia. Esim.

    [​IMG]
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  3. Tossa muuten olisi tukivarsikin:

    [​IMG]
     
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Nyt olis keula purettu kokonaan putsausta ja maalausta varten. Kyllä sitä savee riitti, auton alla lähes kaikki mitä putsattu irti..
    Oli ihan järkevää purkaa, raidetangonpäitä ym kuluvia osia joutuu tilaamaan...
    Löytyyköhän noihin raidetankoihin pelkkiä kumeja??? Nivelet tuntui aika jämäkiltä, ei välttis tarttis niitä vaihtaa!!!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kuskin puolen jarrukengista pinnat irti, kenkien osto edessä.. Rivossa kunnossa, kun hantipuolen rumpu lähes puhdas.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tähän drag link:iin ei vaihdetakkaan päitä!!! Joutuu ostaa kokonaan uuden tangon
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 7.1.2020
    isalmela, Gary Grand ja Vuppe tykkäävät tästä.
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tuli tilattu pari setti näitä, hintakin oli edullinen...
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Noista jarrukengistä sen verran, että niitä ei taida olla ainakaan Rockautossa ja tuskin muualla kuin jossain ebayssa. Kannattaa varmaan käydä liimaamassa uudet pinnat niihin. Ainakin tämä taitaa tehdä sitä:

    https://www.kitkaliimaus.fi
     
    isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Nyt olis se tuunattu nokkaakseli odottamassa noutoa postista ;)
    Lohko ja hattu edelleen koneistajalla...
     
  8. Hah, sait hiottua kepin Suomessa. Hitsattiinko siihen lisää materiaalia? Mikähän siinä oli, kun se aikoinaan oli niin hankalaa?
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sivuventtiilikoneen nokissa on aika paljon nostoa. Mahtaako ihan kaikilla koneistamolla olla moisiin koneissa kapasiteettia? Tai mallit?
     
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Hinnasta päätellen on hitsattu;). Oisko Kyse vaan siitä ettei oikeesti ollut pajoja joissa olis ollut tarvittvat laitteet!! Ja tieto/taito tehdä tollsesta lättiksen nokasta racea..

    Täällä nokka hiottiin https://www.camshaftworks.com
     
  11. mikka

    mikka 3rd gear

    Löytyyköhän noihin raidetankoihin pelkkiä kumeja??? Nivelet tuntui aika jämäkiltä, ei välttis tarttis niitä vaihtaa!!!
    [/QUOTE]

    Näyttäis saavan ihan Motonetistä noita irtokumeja.
     
  12. hra47

    hra47 3rd gear

    Tuohon drag linkiin vaihdettiin joskus pää siten että poikki vaan sopivasta kohdasta ja kierre siihen jonka jälkeen siihen kävi normi raidetangon säätöholkki irtoraidepään kera.Tanko oli aavistuksen kaareva mutta kierteen sai silti tehtyä. Tässä tietenkin oli motivaattorina se että pätevä ammattimies löytyi tuttavapiiristä. Aikaa tästä on jo yli 25 vuotta, ehkä tuntui vaikealta löytää osia.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  13. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Täytyy varmaan kokeilla jotain patenttia tohon drag linkkiin!!!
    Miten se kumi tulee siihen "niveleen" kiinni kun on kartio ja ei ole mitään uraa siinä???? Tai sit on vaan siinä välissä ja rasvat pysyy sisällä...
     
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Näyttäis saavan ihan Motonetistä noita irtokumeja.[/QUOTE]
    Niin löytyy, mutta on hieman liian pieni toi isompi, täytyy ohi ajaessa hakee saiskos venymään....
     
  15. Onko ne alkuperäiset ihan perus tappinivelet? Drag linkissa ne ei varmaan haittaa, vaikka muuttuu palloniveliksi.

    [​IMG]

    Keskitangon nivelista käytiinkin taannoin aika kovaa debaattia..
     
  16. Olit tuolla toisella foorumilla kysellyt sähköjen uusinnasta ja 12V modista. Eikös se alkuperäinen ole 6V ja vieläpä plussamaadoitettu. Voi olla ihan fiksu muutos muutta se nykyaikaisemmaksi. Kai sen johdotuksen saa tehtyä jollain yleissarjalla.

    Jos ja kun muuttaa sen 12 volttiseksi, niin valmiitakin sarjoja on:

    [​IMG]
    Tosta kun katselee, niin aika perussettiä noi on lukuunottamatta tuota rautaa, mikä ei kovin hankalalta vaikuta itsekin tehdä.

    Ei muuta kuin joku yleismallin laturi jostain. Esim. tämmöinen Bilteman laturi vaikuttaa aika näppärältä:

    [​IMG]
    Tuossa 12V muutoksessa voi joutua joiden juttujen kanssa kikkailee. Mieleen tulee mittarit ja startti. Ehkä joku fiksu kertoo enemmän.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ...pyyhkijät, puhallin, mittarit, startti, polttimot,...

    starttimoottorista tulee pirteä.
     
  18. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kyllä toi valmis konvensio kitti saa jäädä tonne jenkkilään;)
    Tosiaan on kyllä tarkoitus muuttaa sähköt 12 volttiseksi.
    Täytyy vaikka hakea tuo biltsun Laturi ja hakea nuo muut osat/tarvikkeet tavan autotarvike liikkeestä.
     
  19. Noista johtosarjoista, että ehkä se on helpoin rakennella jostain tämmöisestä:



    Ja laittaa sopiviin kohtiin tehovastuksen.
     

Kerro tästä muillekin!