Turbiini vinkkejä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Luckyluke, 26.8.2013.

  1. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Tuolla toisessa osiossa kyselin vinkkejä outoon sirinään laatikossa ja nyt näyttää, että se pitää tiputtaa tarkistelua varten ja meinasin samalla vaihtaa turbiinin vähän isommalla stallilla olevaan.

    Kaipaisilin vinkkejä stallin speedin sekä valmistajan suhteen joka toimisi parhaiten alla olevan combon kanssa.
    Tällä hetkellö B&M holeshot 2000 ja tuolla kestää liian kauan päästä nokan tehoalueelle.

    -sbc 388 ja th350
    -nokka CC xe274H 230/236 astetta 0,05 nostolla.
    -perävälitys 3.55
    -paino(curb weight wikipediasta)1477 kg
    -renkaiden korkeus 26,6"
    -vääntö takapyörältä n. 210nm @2500 rpm

    Auto on puhtaassa katukäytössä.
    Itse ajattelin Hughes Performancen GM25 2500stall series.
    http://www.hughesperformance.com/index. ... &Itemid=54
    Mitä suosittelette?
     
  2. 2dht

    2dht 3rd gear

  3. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Kiitos vinkistä. Pitänee pirauttaa ja kysyä meneekö budjettin.
    Edelleen saa antaa vinkailla stallista ja valmistajasta.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Täytyy suositella kans tuota JN-Tradingia, monesti pystyvät säätämään olemassaolevaa turbiinia enempi halutunlaiseksi.
     
  5. coistinen

    coistinen Gearhead

    JN-Tradingia suosittelen myös.
    Siitäkin huolimatta että oman auton turbiiniin eivät saaneet mitään muutoksia tehtyä. Syyksi selitettiin turbiinin "ominaisuudet"?
    Lasku oli kuitenkin sama kuin jos stallspeediä olisi muutettu.
     
  6. Zoidberg

    Zoidberg Gearhead

  7. kime2

    kime2 Gearhead

    B&M:n 3000 Hole shotti on ollut paras katuturbiini millä olen ajanut tai ollut kyytissä,eikä maksa paljoa ja taitaa löytyä us-partsin hyllystä...
     
  8. tabs

    tabs Gearhead

    Selli tykkää tästä.
  9. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Tommonen "custom" varmasti paras vaihtoehto. Kohtuu nuukalla budjetilla taidan ostaa kuitenki tommosen Hughes Performancen valmiin limpun.
    En tiiä onko säästöä väärässä paikassa :oops:
     
  10. idiot

    idiot Gearhead

    JN:lle ja PTC:lle laitoin viime syksyny auton & koneen speksit ja pyysin et millaista suosittelevat ym, mut mitään ei oo kuulunu vieläkään :wc:
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Entäs tää perus TCI:n breakaway?
     
  12. 383

    383 Gearhead

  13. Mopar

    Mopar Gearhead

    PTC:ltä meni mullakin eka sähköposti ohi, mutta kun uudestaan kyselin,vastasivat kyllä ja customia tehdessä yhteydenpito oli kiitettävällä tasolla ja muutenkin kaikki pelas ja limppukin oli hyvä.
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Meille tuli erään herrasmiehen välityksellä sieltä turbiinin tiedot muutamassa päivässä ja ite limppukin reilussa kuukaudessa ja on miellyttävä limppu.
     
  15. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

  16. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Mulle tuli Ford fmx Haysin limppu, koitin asentaa paikoilleen ja ihmettelin nahkeaa pyörimistä. Ruuvipenkissä sitten pelkällä input shaftilla pyörittäessä huomasin että joku keskitys ei ole limpun sisällä mennyt ihan tuubiin
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Käyttäsin ennemmin TH-Maticilla kun alkasin tilaamaan ebaysta. :rolleyes:

    Olikohan noin 400 mitä oman turbaanin korjaus ja vahvistus makso tuolla TH:lla Matkahuolto kuluineen.
    Olen ollut todella tyytyväinen turbiiniin.:)
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    TH-Matic on muuttanu Naantalista Raisioon!!
     
  19. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    ^Näyttäähän se tos videolla vemppaavan mut eihän nois rojut sisällä keskity ennenkun on molemmis booreis paikallaan?
    Thmaticista/Jntradingista molemmista oon tiedustellu nykyisen muokkausta. Mulla olis parikin 11" turbiinia jotka kävis aihioiksi, n. 2800-3000rpm stall olis hakusessa, valmiit limput näyttäis olevan kaikki jo 10" halkaisijalla tolla tartuntanopeudella.
    Edellinen Tci:n 11" breakaway tarttu 302 peräs jo n. 2200rpm, mainos spekseissä mainittiin "will give you about 1,000 more rpm stall speed than stock" ei jääny ku noin 500 rinkiä vajaaksi:) Varmaan painavas/alavääntöises autos vois toimia paremmin.
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mulla halkesi loppusyksystä turbiini, joka oli modattu jonkun toisen mallisen lukkoturbiinin pohjalta TH350:lle sopivaksi. Syy oli siinä, että turbiinin ulkokehän matsku oli heikentynyt muokkauksen ohessa, jossa oli muutettu myös vetolevyn kiinnityskohdat. Sellaiseen kohtaan murtui n. 4cm pituinen halkeama kohtuu rivakan lähdön seurauksena ja öljyt tielle. Ironista, että turbiini oli kestänyt koko kesän ajelut, mukaan lukien Malmilla kiihdyttelytkin. Sitten päätti antautua, kun siirsin kotteron toiseen talliin talvisäilöksi, ja päätin vähän oikaista oikeaa jalkaa...

    Näin ollen, jos aikoo ajaa rääkreissiä tai pelleillä muuten vain autollaan, niin en suosittele ainakaan tuollaisen muutoksen kohdannutta limppua.
    (En kyllä suosittele sitä autolla pelleilyä muutenkaan.)
     

Kerro tästä muillekin!