Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Suurin osa on sähköisellä pumpulla ja niistä ei sitten ruuveja käännellä.
     
    Ftw- tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käännä vaan ruuvia niin pääsee kääntämään moottoripukisaa pultteja sen jälkeen :D
     
    Ftw- ja palontie tykkäävät tästä.
  3. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Niin kyl yllätän hyvin on noi pysyneet kasassa vaikka vähän ruuvattukkin ja tehny muutakin ku seissy tallissa. Oiskohan tohon "kesä" subbariin tullu leiman välissä vajaan 30tkm
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikai girdleä ole laitettu?
     
  5. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Ei oo semmoista laitettu ehkä jonain päivänä tai sit ei.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Täys girdleä kun joku tekis, melko työläs ja hankala kotikonstein saada tehtyä.
     
  7. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    No sepä.

    Ihan hyödytöntä niitä runkopukkeja on jollain veltolla lattaraudan pätkällä toisiinsa sitoa.
    girdle pitäisi olla sellanen että se vedetään myös ~0.1mm jännityksellä lohkon helmoihin kiinni, sillon siitä on jotain hyötyäkin.

    Mutta joo. Kyllä väitän että tuo kone kestää sen 250hv ihan helposti kunhan jakopäästä ei löydy väljää josta johtuu ruiskutusennakon seilaaminen ja pumpun ajoitus on kohdallaan.
    Ajotus vähänkin liian aikasella niin varmasti pettää.

    Tuo 250hv on silti kyllä onnettoman vähän tuon kokoisesta myllystä.
     
    Muokattu: 5.1.2020
  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Jep.
    Eikä se pelkkä turbon kylkeen ruuvaaminen mitään tehoa nosta. Ohjelmasta pitää saada lisää soppaakin.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Onkos kellään tietoa TAE-97 fleetside yksilöstä, tuttu olis kiinnostunut kun olis hämeenlinnassa myynnissä? Pakettiautoks rekattu 6pulttisilla navoilla mutta ei mitään mainintaa onko 1500 vai 2500:nen.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2GCEK14C2K1224260 tossa vin koodi
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. jake81

    jake81 Gearhead

    Jep, vin koodin mukaan ext cab mutta kyllä lyhyeltä hytiltä kuvissa näytti.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Mitenköhän on korjattu kun nyt on myynnissä ehjänä ja leimattuna.
     
  14. E_N

    E_N 3rd gear

    Totta sen puoleen että esimerkiksi se DSG:n tekemä "girdle" mikä on ihan oikeasti kulmarautaa on täysin hyödytön.

    Mutta tollainen mikä yhdistää kaikki viisi runkopukkia ulommista pulteista on tässä koneessa todettu niin täällä suomessa kuin ison veden takana estävän tehokkaasti lohkon halkeamisen runkopukeista. Ja myös lopettavan jo alkaneen halkeaman etenemisen melko suurin todennäköisyyksin.

    Jonain päivänä kun taas jaksan ja ehdin näitten kanssa pelata niin teen kyllä itelleni pariin koneeseen koko girdlen, kun on pari täysin ehjää lohkoa odottamassa. Mutta tuskin on tänä tai ensivuonna tulossa. Jää nähtäväksi saako siitä kokonaisedullista ratkaisua sen verran että voisi muillekkin tehdä...
     
    jake81 tykkää tästä.
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Sehän olis jos sais malliks p400:sen girdlen, siihen vaan sit joutuis tekemään tai ostamaan ö-pohjankin.
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

    Olis tossa toinenkin myynnissä mikä vois kiinnostaa, onko kellään tietoa NZE-70 yksilöstä, myynnissä -96:sena mutta trafi kertoi että otettu käyttöön -94. Sikäli erikoinen että on vin numeronkin mukaan 6.2 ja mä kuvittelin että -92 uudemmat olis kaikki 6.5:sia.
     
  17. E_N

    E_N 3rd gear

    Nelisatasen lohko on myös erilainen.
    Ei siinä sen kummempaa mallia tarvita, aikaa vaan pitäis löytää.
     
    jake81 tykkää tästä.
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    Mulla olis kone muttereina nyt niin olis hyvä tilaisuus laittaa girdle jos vaan jostain löytyis. :D
     
  19. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Siinä runkopukkien ja öljypohjan sisäreunan välissä olis tilaa pultata girdle kunnolla kiinni lohkoon. Pitää vaan tehdä lohkoon pulttien paikat.

    Samalla girdlen rungon voisi ulottaa tuonne öljypohjan pulttien alle. Vaikka 15mm kovasta levystä aihio josta lähtisi rakentamaan vahvikkeita runkopulttien alle.
    Jakopäänkopan ja takimmaisen runkolaakeripukin alareunaan joutuisi vaan tekemään vähän fylliä kun öljypohja tippuu sen 15mm alemmas.

    Noilta muutoksilta säästyisi jos tekee girdlen vaan tuohon öljypohjan sisäreunaan saakka. Ja pulttaisi vain kolmen keskimmäisen pukin kohdalta lohkon reunaan kiinni, ja sitoisi päätymmäiset pukit vain sivusuuntaisesti.


    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.1.2020
    jake81 tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    jake81 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!