Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    tässä vielä w8 makustelupätkä
     
    Pertti K tykkää tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Siellä on kolme jakoketjua ja kiristimiä, jotka ainakin takavuosina oli älyttömän kalliita. Kiristimet tonnin kappale jne. En toki tiedä mitä nykyään maksavat. Lisäksihän nuissa oli myös ne tasapainoakselit hihnoineen ja muuta eksotiikkaa. Varmasti hinnat on tulleet huolto-osissakin alas, muttei silti kiinnostais tuollaista alkaa huollattamaan omalla lompsalla.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikös W8 koneessa ketjujakopää ole koneen takaosassa kuten muissakin W sukusissa. Eli joutuu ottamaan koneen pois.
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    hienon kuulonen ropponen:odeek:
     
    Karpov tykkää tästä.
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Niimpäs muuten onkin. Eli saa toki tehdä tuolilta istuen, mutta vähän aikaa siinä kyllä hiki haisee ensin kun laatikko tai kone (tai molemmat) pitää ottaa pois :)
     
    Muokattu: 5.1.2020
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onko?Yhtä karsee kun kutospytty bemari.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    on, kutospyttyset onkin parhaimpia ääniltään, merkistä riippumatta:D
     
    tsipi ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vitttu niin olikin, sekotin 4.2seen.

    Lisätään "laihana" lohtuna, että moottorin irroitus ei kuitenkaan keula purettuna kovin paha keikka. Joskus noviisina kun katselin lootan irrotusvinkkejä niin yllättyin kuinka moni amerikassa teki kytkinrempan niin, että purki keulan ja veti koko konelaatikkopaketin keulasta pihalle.


     
    Muokattu: 5.1.2020
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Rockautolla näkyy olevan ko. osat valikoimissa. Ei hirveän kalliita, mutta kyllä noihin kaikkiin helposti se pari tonnia menee.
     
  10. 1purehell, Ranee, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Degenerated

    Degenerated Gearhead

  12. Jäi vielä mietityttää, että paljonko ne W8 koneet maksaa. Tässä on yksi Ebayssa noin parilla tontulla.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. isalmela

    isalmela Gearhead

  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aeromotors tarjoaa myäs kettinkiä ja osaa hyvin ko moottoriin ilman tullimaksuja
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yksi 200k mailia ajettu löytyi keskusteluista mutta nuukasti noista tuntuu tietoa löytyvän.


    Vr6 on mainettaan parempi ja jakoketju lie ainoa ongelma. Nekin kestää sen mitä 99% muiden merkkien jakoketjut.
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Oliko vielä niin, että se jakoketjun laahaimen ongelma oli vain alkupään VR6:ssa? Ihan kaikki VAG-asia ei ole päästä vielä haihtunut vaikka lienee kohta 10 vuotta kun Volkkarit ja Audit pullahti pois omista autoiluintresseistä niin, että niitä olisi enää käyttö- tai harrasteautoina ollut.

    Sen verran tässä tuli asiaa tämän keskustelun myötä herkisteltyä, että katsoin nettiauton kuutoskoneiset Volkkarit 90/00-luvuilta läpi. Ei varmasti huonoja talviautoja olis 4Motion V6 Passatitkaan, mutta mulle nuo VAGit pitäis ehdottomasti olla manuaalilaatikolla.

    Corrado oli joskus hankintalistalla, mutta ennen sen eskaloitumista homma kääntyi mulla amerikkalaiseen suuntaan, ilman että kauppa-aktia yhdenkään Corradon suuntaan koskaan tapahtui. Mutta kumpi olis raadin mielestä oikeampi kone Corradoon, VR6 vai G60?
    https://www.nettiauto.com/volkswagen/corrado/10855821
    https://www.nettiauto.com/volkswagen/corrado/10917844
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    4 motion passatit tuhoaa taka-apurunko ongelmat jotka on iso epidemia nyt.


    2.8 v6 uudempi, varsinkin sähkökaasulla aivan vitun mahtava kone. Oikeasti. Vääntää tosi hyvin jo 1000rpm ja jaksaa naukua myös ylhäällä. Koneeseen saatu ympättyä tosi hienosti vääntö ja kierroskoneen luonne. Eikä ole mikään janonenkaan vaikka on torsenin kanssa.


    Mitään kummempia tyyppivikojakaan niissä ei ole ja monta 500tkm ajettuakin myynnissä ollut.


    Automaatti juu pilaa suorituskyvyn (w8kin automaatilla hitaampi kuin v6 man) ja luotettavuus heikko.



    E: noista corradoista g60
     
    Muokattu: 6.1.2020
    -kk- tykkää tästä.
  18. grantorino

    grantorino Gearhead

    mikaa7146 tykkää tästä.
  19. -kk-

    -kk- Gearhead





    Syksyllä piti katsurin käskystä taka-apurunko vaihtaa naisen käyttöautoon:confused::confused::confused:.
    Eijjou nelivetoon ikinä tehty tarvikkeena...
    Onnex löyty varmaan purkaamon viimeinen itelle:D.
    V6 + torsen + manuaali = aivan upee talviauto:)
    Ollu meillä jo 9,5 vuotta ilman suurempia huolia ja murheita.

    Miulla saattas olla tallissa kunnostuskelpoinen taka-apurunko tukivarsineen ja vakaajan kera...
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se onkin persvittu kun taka-apurunko on se heikoin lenkki muuten todella hyvin ruostetta vastustavassa autossa.


    Toki kyllähän sen kunnon metallimies fiksaa. Vw foorumillahan oli joltain ulkoa puhallettu ja massattu runko pettänyt parin vuoden jälkeen eli vaatii hyvää huomioita kun haluaa tehdä hyvän.


    Onneksi vag tapaan ei kovin iso työ irrottaa apurunkoakaan.
     
    -kk- tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!