Mudracer- Rymättylän Joe?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 20-187-871KCE0037, 5.1.2020.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tarviikos muuta kautta saadakaan yhteyttä kuin odlta?

    Jos on tarve bisnestä tehdä hänen kanssaan, niin samahan se mitä kautta saa kontaktin..

    Vai kaiveleeko kun ei ole kaikkoen henkilöllisyys tiedossa?o_O Hä?:poff:
     
    Mr Banner, juko7, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Piiri pieni pyörii, en ole minäkään koskaan kuullut tuosta korjaajasta muualta kuin tällä overdrive sivustolla.
    Olen aina käyttänyt hyväksi todettuja näkyviä toimijoita, ja ongelmia ei ole ollut.
     
    Rotten ja xarper tykkäävät tästä.
  3. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Jos olis falcontti tehny ton niin johan oltais bandiidosia kutsumassa velan perintään. Nyt kun on komppis niin vikahan on luonnollisesti asiakkaan päässä.
     
    Norri, belair54, xarper ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    f34 sanoi:
    Mutta nykysuuntauksen mukaisesti ensimmäisenä avaudutaan joko jollakin keskustelupalstalla tai feisbuukissa.

    Olit hauskasti lainannut elkamiinan tekstistä osan ja saanut sen mun lainaukseksi
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onhan monet lopettaneet nettisivutkin ja siirtäneet kauppapaikkansa vaikka lärvikirjaan. OD on kuitenkin FB:tä parempi alusta esitellä itsensä autoremppamielessä.

    Eikä nuo Mudracerin tiedot mitenkään salassa ole. Minäkin tiedän Matin puhelinnumeron ja osoitteen.
     
    Jussi289, redneck1 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja sukunimikin on tiedossa :odwink: , ei, ei olla sukua...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Nöyrin anteeksipyyntöni. Taisin ensin ajatella jatkaa sinun kommenttiisi, mutta en sitten kuitenkaan. Foorumi ehti luonnoksen tallentaa ja sitten kun seuraavaa tekstiä lainasin niin pieleen meni.
     
  8. T5

    T5 Gearhead

    Tässä taas meinaa alkaa näkymään tämän foorumin (ja koko harrastuksen) tilanne. Ukkoontuvat jannut harrastaa ja elää omassa kuplassaan, että kaikki toimii samalla tavalla kuin 80- ja 90-luvulla. Vielä kun muutamakymmentä samanhenkistä löytää samalle foorumille, niin siinähän se homma sitten onkin.

    Ylläpidon puute ja hiipuva palsta mahdollistaa tietynlaisen "rinkirunkkukerhon" syntymisen ja minusta näissäkin vastauksissa on juurikin sitä kaikua.

    Ensinnäkin, en ole teettänyt yhtäkään laatikkoa otsikon herralla. Enkä tunne topikin aloittajaa. Mutta omaan (kokemattomaan) silmään tuo selitys laatikosta ja sen hajoamisesta oli aika seikkaperäinen. Lähtien vaikka siitä, että se väärä laatikko tuli alunperinkin tilalle.

    Ja sitten ne vastaukset. Taattua "Falcont"-laatua. Samallaisia vastauksia tuli aikoinaan siihenkin topikkiin, kun siellä alkoi pska pulpahdella pintaan. Ilmeisesti se on helpompi uskoa foorumilla paljon asiaa kirjoitellutta tapausta/kauan toiminutta toimijaa kuin vasta rekisteröityä nimimerkkiä (joka saattaa olla joku vanha käyttäjä, mutta juuri lynkkauspartion takia tekee uuden nikin).

    Ja joo, ennenkuin joku vaahto suupielistä valuen lähtee kiljumaan "JANNU VERTAA MUDRACERII FALCONTTIIIIIIIIINNN!!!!!", niin ei. En vertaa. Ainoastaan sitä foorumikäyttäytymistä, joka kummassakin tapauksessa on hyvinkin samanlaista.

    Edelleen, Mudracer on ollut palstalla hyvinkin avulias ja kirjoittanut (jälleen kokemattoman silmään) hyvinkin asiapitoisesti. Se, miksei hän tässä topikissa tuo omia näkemyksiään esille on jonkun mielestä hyvä ja jonkun huono.

    Mutta se pääpointti: Vaikka joku saa huonoa palautetta, ei siitä tarvitse aina lähteä palautteen antajaa syyttämään. Joskus se palaute saattaakin olla ihan aiheellista. Varsinkin, jos se on vielä perusteltua.

    E: @Simon Templar samaa asiaa toimittikin ylempänä tiiviimmin pakattuna.
     
    Norri, belair54, paja1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Ei perskele nyt oon erehtynyt pakko myöntää.Olen luullut kirjoittavani KESKUSTELU otsikon alla olevalle palstalle.Olen ollut siinä uskossa että tänne voi kirjoittaa oman mielipiteen asioista tai keskustella niistä.....
     
    Gary Grand, Jussi289, f34 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Pyhimykseltä naseva kommentti...montakos laatikkoa sä olet mudracerilla teettänyt?
    Kyllä mulla on kokemusta niin voin sanoa , että olen saanut paljon apuja ja olen ostanut/saanut osia.. ja se mun laatikko on taas hajalla...ja sillä ei ole ajettu kuin ehkä 500 kilometriä viimeisen kolmen-neljän? vuoden aikana, mutta en mä siitä ala muita syyttämään kuin itseäni...ja amerikan joen (ei rymättylän) heikkoja osia...
    Toi laatikko ei ole mikään paras mahdollinen virilaatikko ..ja ne aihiot on kaikki vanhoja paskoja ...
    Ja anna kun arvaan...siinä sun 300 projektilaatikossa ei tainnu olla neulalaakereita sisällä...ja se vaihtui toiseen aihioon matkalla jossa oli...ja sitten se vaihtui toisen kerran takuuremontissa...siinä ei ollut...tiedä vaikka olisi ollut sun alkuperäinen projektilaatikko aihio...
    Ne palaneet vanhat laatikot voi olla välillä vit**aisia purkaa...niin silloin voi olla helpompi ottaa toinen aihio työnalle...en toki tarkoita että olisi ok tehdä valmiiksi rikkinäisestä tai erityisen kuluneesta aihiosta se tilattu laatikko...
    Ja olikohan se eka forward drum mikä hajosi sellainen karkaistu malli...jotka on kaikki hajonnut...se kyllä ei ole laatikon kasaajan vika jos osat joiden luvataan kestävän ei kestäkään...itse olen nyt katkonut niitä kaksi...ei ne kestä, mutta en kyllä siitä mudraceria ala syyttää.

    Ja pyhimykselle ja T5 tiedoksi ...Mudraceria ei sen takia täällä aleta haukkumaan, koska siihen ei ole syytä...tai ainakaan sellaisia ei ole vielä muita ilmottautunut kuin topin aloittaja.... enkä mä silti aloittajaakaan aio moittia...hänellä lienee oikeus mielipiteeseensä... ja tottahan toki rahanmeno vit**aa...mutta elämä on.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä niitä huonoja päiviä ja tapauksia sattuu hyvillekkin tekijöille. Se nyt on vaan fakta. Kukaan ei pysty 100% aina onnistumaan.
     
    0rs0n, Gary Grand, markoyt ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Itellä ei oo kokemuksia tuosta rinkirunkkauksesta niin onko siinä tarkoitus pyrkiä keskelle rinkiä vai pysytellä "kehällä"....normi runkkausta on tullu kyllä harrastettua yksin ja vaimon kanssa.....oon kyllä ihan pihalla....sori ot.
     
    Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tätä en kohdista Mudraceriin, en edes tiedä onko ollut mainitsemasi karkaistu malli kyseessä vai ei.

    Mielestäni jos tilaan tuotteen tai palvelun jostain ja minulle luvataan sen kestävän tilauksen yhteydessä ilmoitetut olosuhteet, on tekiä/toimittaja vastuussa asiasta. Ko yritys voi sitten tapella asiasta sen kanssa mistä on osat hommannut.

    Ja vielä pahempi on jos tiedetään yleisesti ettei ko osa kestä, ja siitä huolimatta lupaa niiden kestävän ja myy niitä, olisi asiasta otettava vastuu.

    Tämä ei siis ole kannanotto tähän vaihteisto vääntöön, vaan CC:n ajatusmalliin.
     
    Ässä., Pertti K, xarper ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei ole luvannut ja se vastuu viriosien kanssa on aina vähän hankala...ei niille taida kukaan mitään takuuta antaa...
    Ja kyllä rymättylässä on takuukorjauksia tehty...niin mun laatikkoon, kuin topin aloittajan laatikkoon...kuin jokerin laatikkoon...ja moneenko muuhun...eli ei mun mielestä voi sanoa etteikö olisi vastuutakin otettu ja yritetty viat korjata....
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    TH200 laatikot, joille luvataan +1000hp kestoa tehdään Buickin TH200 kuoriin, se on vahvin kuori mitä TH200:een on tehty tehtaalta käsin. Vakiokuoret eivät kestä noin paljoa tehoa.

    Mitä tulee Mutakisaajaan, niin teki kaverilleni mouppariin joskus 904:n tms. pikkulaatikon, niin se kyllä kesti ja toimi kuten kuului pikkuisen kiukutetun moupparin pikkulohkon perässä.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Itse teetätti yhden laatikon. (Ei mudracerilla) enkä tiennyt et tekee enempi niitä. Nyt tiedän. Loota toimi aikansa hyvin mut paukaus ja pykälät hukassa. Auto jäi reissun päälle. Soitin et mitähän kävi. Hän sanoi et hän hakee sen ja korjaa. Mut sillä kans matkaa sinne. Ni hain ite hinurilla ja otin lootan irti ja vein. Takuuseen. Loota kuntoon ja hän toi takas. Ja kysyi mitä korvaus maksaa. Sanoin vaan kiitos kyllä tää riittää et loota on kunnossa ja saan jatkaa ajelujani :D. Ja hyvin toimi. Loota oli ku uus ja mukava taas päästellä. Sattuu niitä virheitä. Ja pitää muistaa vaan olla kohtuullinen eikä heti raivota. Hyvä maku jäi itelläni. Ja sen jälkeenkin teettänyt pari lootaa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Noinhan se on, että ei oo varmaan semmosta seppää millään alalla jolle ei joskus virheitä sattuis. Mutta siinä se osaaminen ja asiakaspalvelu vasta punnitaan että miten ne virheet hoidetaan kuntoon.
     
    xarper, Rotten, 0rs0n ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ite tulee lähinnä harrastehengessä tehtyy jotain motoreita ja lootia jos joku erehtyy pyytämään ja on aikaa. Ei puhettakaan et niille mitään takuuta tulis. Silloin niist pitäis ruveta velottaa ettei selkä katkee heti jos jotain odottamatonta tapahtuu, koko peli muuttuis ihan toiseks. Mä oon ostanu Matilta yhen lootan ku sil sellanen huokeesti oli. Tais siihenkin joku vika tulla, mut mistä se johtu, oliks öljyy tarpeeks vai lämpöö liikaa? Ei siin ku loota pois, uudet romut sisään ja kovaa ajoo. Raha minkä loora makso ni sil ois ehkä saanu alunperin just remppasarjan. Ja siin on kolikon kaks puolta. En tiedä miten takuut toimii jollain ammattiylpeydellä ja virallisuudella katetulla taholla, mut se on varma et hintalappu on jo lähtökohtasesti jotain ihan muuta ku tällasel puuhastelijalla ku mä. Tunnis tekee tunnin työn ja jos sil tarvii elää ni huolel tekeminen on kallista.
     
    Rex King, Jza, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Meillä aikoinaan tehtiin automaattilaatikon korjauksia, ja th 350 ja th 400: set onnistuivat niin hyvin, että hommaa olisi voinut jatkaakin, mutta kun 90 luvulla alkoi repeilemään nelivaihteiset, niin suhde oli se, että 3 laatikkoa onnistui, neljäs tehtiin 2- 3 kertaa, joka söi katteen noista ehjistä, jolloin laatikkorempat lopetettiin.
     
    Norri ja Rex King tykkäävät tästä.
  20. peto

    peto Gearhead

    Menee vähän OT:n puolelle, mutta aikanaan kun tein mp-mekaanikon hommia hetken aikaa, niin pahimpia oli asiakkaat jotka kuvitteli tietävänsä tekniikasta jotain.

    Sitten kun heillä tuli jotain reklamoitavaa, niin auta armias sitä selittämistä ja ohjeistamista miten, mikäkin pitäisi tehdä. Useimmiten ohjeistus oli suoraan gvk kamaa ja juuri sieltä suoli24 osastolta eli ihan päätöntä kamaa. Siinä vaan sitten piti kuunnella sitä paskanjauhantaa ja olla hiljaa. Arvannette varmaan kuinka monta kertaa olisi tehnyt mieli sanoa, että miksi tuot koko vehjettäsi huoltoon/korjaukseen kun tunnut itse tietäväsi jo kaiken kaikesta.
     
    Norri, sleepercooler, Volvo_5.7 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!