Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Nauroin samaa että mikähän 6.2:nen noin paljon tuottaa? :D
     
  2. mmatiass

    mmatiass 1st gear

    Hei.
    Oletteko vaihtaneet c1500 runkoa?
    Tarkoitus olisi vaihtaa läpimätä runko.. nykyään on lyhyt malli mutta vaihto runko tulisi pitkällä lavalla olevasta rungosta. Mitä pitää ottaa huomioon ja käykö kaikki muut osat paitsi lava vanhasta paketista?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Meinaatko tehdä autosta siis pitkälavaisen version uuden rungon kaveriksi? Akseliväli muuttuu joten kardaani?
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Leimakonna voi myhäillä erikoisesti kun keksii ettei mitat jne. pidä paikkaansa. :D kannattaa ehkä kysyä etukäteen tai sit kylmin ilmein vaan leimalle.
     
    Gary Grand ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. mmatiass

    mmatiass 1st gear

    Pitkälavainen olisi tarkoitus tehdä. Paperit löytyy uudesta rungosta joten voikohan tuota muutoskatsastaa mitenkään?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos siitä tekee sen verran siistin, ettei sen takia tartte selitellä, niin en taitas puhua mitään pituusmuutoksesta.
    Muu pitäs käydä, paitti se mainittu kardaani. Tietty jarruputki ja johtosarja.
     
  7. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Jos pitkärunkosesta löytyy paperit niin en usko että muutoskatsastuskaan mikään ongelma on.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Rungon prosenttiosuus? Ei kai se tänä päivänä ole ongelma.
    Vai onko helpompi vaan "korjata" sitä pitkälavaista..
     
  9. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Kurkkasin otteesta mitan,5680 kokonaispituus..
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    Päivän pohdinta: mitkä pultit laittais runkolinjaan, arp:en pinnapultit sais leroylta mutta tulee aika julmetusti hintaa, kansien pinnapultit sais ehkä sopimaan jos poraa lohkon upotukset ja pukkien reiät n.0.5mm suuremmiks vai saiskohan jostain 12.9 lujuusluokan pinnapultteja kun orkkis pultit on vaan 10.9?? Ehdotuksia, mielipiteitä?
     
  11. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Mikä vika niissä alkuperäsissä on?
    Onko jollain katkennu alkuperäsiä pultteja? En ole kyllä ikinä moisesta kuullu.

    EDIT: toki jos teet sen girdlen sinne niin pituutta pitää saaha lisää.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ihan vaan mietteenä... Useinko ne pultit pettää? Jos laittaa vielä kovemman pultin, niin tykkääkö lohko vielä vähemmän?
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Eihän ne kansipultitkaan katkeile vaikka vedetään vanhoilla pulteilla ylimomenttiin, siinä vaan tulee muita haittoja. Pinnapulttien pitäis vähentää halkeamisen mahdollisuutta siellä runkolinjassa ja tavoitteena olis tehdä niin hyvä ja kestävä 6.5:nen kun orkkis lohkoon vaan on mahdollista. Enkä ala täys girdleä tekemään kyllä, pukit yhteen sitovaa "osa girdleä" kyllä harkitsin.
     
  14. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Minä laitoin 12.9 kierretangosta girdlen kanssa. En tiiä tuliko hyvä vai huono. Kolme vuotta ollut eikä oo vielä osia tippunut, en tiedä onko vielä hyvä saavutus?

    [​IMG]

    Aika hauska muuten tuo Leroyn markkinointihöpinä
    "They do not come with a “girdle” because we have no proof that tying the caps together will benefit you in any way on top of using the studs alone."
    Mutta sitten ei kuitenkaan esitetä todisteita miten tuon $395 maksavan mutterikasan pitäs auttaa :rolleyes:
    http://leroydiesel.com/products/main-stud-kits/
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Toikin on vähän kumma kun osa pulteista on pienempiä niin hinta nousee. Yhdestä firmasta kyselin niin ei olis saanut kun 10.9 pinnapultteja, voisin huomenna vielä yhdestä liikkeestä kysellä. Onhan siinä tietysti se että pinnapultti hyödyntää koko kierteen mitä lohkossa on ja kiristyminen tapahtuu hieman erillailla niin se kai jotenkin vähentää lohkoon kohdistuvaa stressiä tms.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Siinä on varmaan se paljon puhuttu Nato-moottori. :rotfl:
     
    jake81 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Muistan kyllä joskus kuulleeni jostain 170hp nato mallin 6.2:sesta ja natopumpusta, kansista jne.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä luulen, ettei niitä taida olla muuta kuin se 155 heppainen J-koodin kone. Siis sen normaalin lisäksi. J-konetta löytyy kaikista kuorma-autoluokan truckeista. Niissä on noita em. eroja. En ole nähnyt todisteita mistään alkuperäisistä militarykoneista, missä olis jotain niistä poikkeavia eroja. Vasta uudemmissa lohkoissa tuli eroja, mutta vasta siinä vaiheessa kun Gm oli jo luopunut niiden teosta. Ei ainakaan mikään 80-lukulainen kone ole mikään "Nato-spesiaali". Voin kyllä olla väärässäkin.
     
    jake81 tykkää tästä.
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Tämä käsitys mullakin mutta muistan kuulleeni legendoja siitä mystisestä nato koneesta ja luulin itekkin että olis military koneita erikseen ennenkun tullut enemmän kyseiseen moottorityyppiin tutustuttua.
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    HMMWV tekninen opas, TM 9-2815-237-34
     

Kerro tästä muillekin!