Mudracer- Rymättylän Joe?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 20-187-871KCE0037, 5.1.2020.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Näitä tulee toisinaan korjaamolle. Ja sit kuulee. Mihin aikaan se pitäs suorittaa :eek:
     
    peto tykkää tästä.
  2. Tämä laatikkohommahan on sikäli mielenkiintoinen että tästä löytyy kirjallisena lähtötiedot ja matkanvarrella vastaantulleet asiat. Alkujaan kyselin asianomaisen tänne linkittämää ns. 650hp versiota mutta päädyttiin sitten siihen ns.750 hp versioon joka ei ole pysynyt nipussa edes terveillä neljällä sadallakaan, maantiekäytössä. Se alkuperäinen lähettämäni laatikko siis oli kuulemma purettu, mitään mainintaa sen sopimattomuudesta tähän käyttöön ei tullut esille, ja `lootassa on kaikki kriittiset osat jo neulalaakeroitu` joka jäi toteamatta koska sain eri laatikon takaisin joka on tässä nyt purettu palasiksi ja viat on todettu. Otin valokuvat kaikista viallisista osista, lähetin ne asianomaiselle ja laitoin tekstiä perään selvennyksen vuoksi mitä kaikkea vaivaa siellä oli (sama kuvaus jonka laitoin toiseen postaukseen) ja kysyin mistä hinta koostui sekä keskusteltiin hieman tästä remontista.. Tämä siis riitti polttamaan päreet ko.henkilöltä... Arvatkaa mikä oli vastaus?
    `Hyvä että löysit sen `pilkun`väärässä paikassa, nussi sitä. Tässä kohtaa hän katkaisi yhteydenpidon. Melkonen laatikkoguru. Eli nähtävästi ajatteli tehdessää laatikkoa ettei se sinne kuitenkaan kurkista niin sama mitä sinne laittaa. Tämä ensimmäinen forwardrumpu oli kuulemma vahvistettu minkä vaihtotyö meni takuuseen, osan tietysti maksoin. Siinä yhteydessä laitoin hänelle viestiä että `lootalla on tarkoitus koittaa huippunopeutta myös loikkarilla lock päällä esmes lentokentällä niin nyt on hyvä shimmata kaikki kohat kuntoon`. Tämän remontin jälkeen laatikolla on siis ajettu yhteensä 950+ 80 km jolloin se planeetan poori petti ja nyt näkyvissä olevat kulumiset tulivat lootan avauksen yhteydessä esiin. Tästä voi vetää semmoisen johtopäätöksen ettei edes täysremontoituna tämän kasaajan tekemillä laatikoilla voi päästä kuin muutama kymmenen kilsaa - 1000 km.. Tässäkin ketjussa on muutamia esimerkkejä tullut esille. Laatu ei ainakaan näy missään kohtaa koska yksi ja toinen on joutunut avaamaan askinsa aika lyhyitten ajosuoritusten jälkeen eikä kyllä tule heti mieleen ketään muita laatikkoseppiä millä on `jatkuva maanantai`pajalla. Kuinka paljon kilsoja voi täyskunnostetun ja vahvistetun laatikon odottaa kestävän maantiekäytössä kevyessä autossa?
     
    belair54 tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Njaa. Ostin 80-luvulla tehdaskorjatun laatikon Powermatic huollosta. Asensivat ja ilmoittivat, että on valmista. Kassan kautta ja kotimatkalle liikkeen sulkemisaikaan. Kotimatkani ei meinannut onnistua, koska valitsemani 904:n, tehdaskorjattu, maahantuoja muu firma kuin asentaja, turbiininlukko ei pitänyt ylämäissä. Pääsin kakkosvaihteella kotiin. Seuraavan päivän puhelun jälkeen olin varma, että tiesivät luovuttaessaan, ettei ole hyvä. Maahantuojakin tunsi tapauksen. Powermatic ei suostunut tekemään mitään ja usutti mut maahantuojan pakeille haluamatta edes mun autoa tai mua. Olivat siellä Powermaticissa kai kypsyneet näihin tehdaskorjattuihin tämän tapauksen myötä. Mä en edes ehtinyt pilkkua nussimaan tässä väilin.

    Maahantuoja kertoi, että autossani oli luovutushetkellä jo toinen Made in U.S.A. penkissä testattu takuu vaihto laatikko. Sitä se olikin. Takuuvaihto.

    Sain vaivaiselle autolleni passituksen Veikkolaan. Maahantuoja lähetti mut Carmaticiin. Siellä lukkoturbiinilaatikko vaihdettiin tavanomaiseen. Sekin niitä tehdaskorjattuja. Oli jo talvi alkanut, joten Dexron III näkyi helposti paikoissa, missä olin pysäköinyt edes hetkeksi. Lukottoman laatikon häntä oli halki. Carmatic remppasi laatikon tiiviiksi. Sillä mä ajelin takuuajan loppupuolelle. Hyvin kulki. Vähän niin kuin viimesilauksena kävin näyttämässä laatikkoa ko firmassa takuuajan lopulla. Siellä yhteistuumin todettiin, että luistaahan se. Eli vielä tuli yksi huolto ja korjaus asennuksineen. Maahantuojalla oli katteet sulaneet pahasti, kun mulla oli jo 1+1+1+1 laatikkoa autossani yhden hinnalla. Asennettuina.

    On meitä ainakin kaksi, joilla ei laatikot kestä. Mulla oli Coronetissa heti kaikki tehtaan 170 Sae netto hevosta 904:n tuhoamiseen ja ajo kaupunkityömatkaa ja lasten kanssa mummolaan.

    Bytheway. Onko topicin aloittaja täysin uusi OD:lla vai pitikö tehdä vain tätä tapausta varten uudet tunnukset? Ei näytä ainakaan aiemmin olleen asiaa. Muut remontit ovat onnistuneet paremmin?
     
  4. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Kyseiseen tapaukseen huono ottaa isommin kantaa tietämättä taustoja tarkemmin, ja vain toiselta osapuolelta kuultuna, mutta ihan yleisellä tasolla itse pitäisin mielessä että kyseiset laatikot on 30-40 vuotta vanhoja, jo uutena vakiokalustolla rikki saatuja. Pienellä varauksella ainakin itse suhtaudun/suhtautuisin "luvattuihin" kestoihin. Toki ne "pitäisi" teoriassa ja paperilla pitää paikkansa kun tiettyjä osia päivitellään vahvempiin, ja päivitetyille osille on laskettu/todettu kyseinen tehonkesto, mikä myös päivittämättömät osat on todettu ehjänä kestävän. Ja siinä se mutta, ne jäljelle jäävät osat pitäisi olla ehjiä, metallin väsymätöntä, osat särötarkastettuja yms, ja jos jokainen osa erikseen todetaan takuulla ehjäksi, tulee hintaa työlle niin paljon ettei kukaan ole siitä valmis maksamaan. Lisänä toki se, että päivitettyjen osienkaan tehonkesto ja tasalaatuisuutta vaikea/kallis todentaa ennen asennusta. Oletetaan että silmämääräisesti tarkastetut osat on ehjiä, ja uudet osat kestävät sen mitä on luvattu, tämän jälkeen toivotaan että näin on ja rempan jälkeen saa ajella hymyillen kohti horisonttia. Aina noin ei ole, ja hymy saattaa hyytyä, eikä laatikon remontin tekijällä ole näissä muuttujissa mitään mahdollisuutta vaikuttaa lopputulokseen. Paljon tekstiä, ja silkkaa OT:tä koko läjä, mutta omasta mielestä vanhan kaluston kanssa pelatessa mielessä pidettäviä juttuja.
     
    ville400, cutlass cruiser ja 0rs0n tykkäävät tästä.
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Sekä täytyy muistaa miten autoa käytetään. Eihän noita ole tarkoitettu mihinkään repivään käyttöön. Sillon tulee ilman muuta hajoamisia. Vaikka kuinka kestää 650 hv.
     
  6. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mulle Matti teki TH700r4, ilmoitin vaan että tulee 500ci Moparin isolohkon perään, ajetaan välillä varttiakin mutta muuten päivittäisessä ajossa kesällä. Että vähä kestävämpää lootaa hakusessa.
    3 kesää ny menny (muistaakseni:cool:) ilman ongelmia. Ajettu useampia tuhansia kilsoja ja varttia joka kesä, tuli jopa enkat 11.02.
    Ja ainaki mun suuntaan palvelu pelas.

    Mutta ny se tietenki porsii ens kesänä ku näin menin kehumaan :D:D
     
    Rex King tykkää tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tietty et jos mulle vaikka tuodaan numbers matching lohkonen motti huoltoon mis on alsakannet, takomännät ja akseli, ja huollosta tulee rautakantinen motti valuosilla mis ei numerot täsmää, niin eihän se oikein ole millään mittapuulla. Ainakaan asiasta kertomatta ja etukäteen sopimatta. Minkä tahansa suunnilleen saa rikki väärinkäytöllä, mut jos nyt periaatteessa pitäis kestää vaikka tietyn määrän tehoa ni kyl sen silloin se myös pitää kestää jos ei jotain aivan tyhmää tee. Kyl noiden vehkeiden kanssa joutuu käytännön syistä välillä tekemään ratkaisuja jotka ei kestä kriittistä lähitarkastelua mut jotka tietää ite täysin toimiviks asioiks, et jos jostain syystä joku toinen sellasen purkaa ni voi miettii et mitä vittua tääl on tehty. Toistaseks ei oo tullu vastaan et olis. Täydellisessä maailmassa tehtäis tietty erilailla ja kuten sanottu niin hintakin sit olis aivan toinen. Silkka kusettaminen on asia erikseen, sitä mä en ymmärrä jos kerrotaan et on käytetty jotain tiettyjä osia eikä niin olekaan, tai jos on viety jotain osia ja sit jos joutuu purkamaan ni sielt palajstuukin jotain aivan muuta.
     
    sleepercooler, Rex King ja xarper tykkäävät tästä.
  8. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Mulle tuli syyskuussa auto vaihdossa , jossa oli myyjän itsensä juuri korjaama th350 .Nyt varmasti kestää oli kommentti.... kesti mulla kolme päivää normiajossa ja lakkas vaihtamasta . Käytin laatikon Rymättylässä Matilla jonka jälkeen alkoi toimia. Vanha on aina vanha , en jaksanut alkaa edes vittuileen tälle edelliselle korjaajalle, harmittaahan se tietysti jos hajoaa ja rahaa palaa. Tässä on onneksi se pelastus , että aina voi ostaa uuden Nissan Micran ja nauttia huolettomista kilometreistä;).
     
    Mokaman, Rex King, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tartun tähän ja kerron omakohtaisen kokemuksen.
    Pohjalaiset vanhemmat harrastajat varmaan muistaa "jenkki kallen", aka Kalle Sandvik rip joka myi autoja, osia ja piti pajaa uudenkaarlepyyn soklotin kylässä ja osa myynnin siirryttyä toiselle taholle jatkoi korjaamona korjaten laatikoita.
    Teetin yhden th350 laatikon jossa bop kuoret vaihtu chevyn kaavelilla olevaan, toimitus aika venyi, hermo kiristyi ja viimein kun sain looran elämä vaikutti hymyilevän.
    Asensin laatikon tunkin nokassa ahtaassa tallissani ja kun kaikki oli kiinni ja aloin aateeffiä lorotteleen niin pettymys oli karmea kun punaisia pisteitä alkoi ilmestyyn tallinlattialle.
    Laatikko vuoti turbiinin ja looran välistä ja kun autolla ei ollu vielä ehditty ajaa metriäkään oli aika selvää että pumppu vuotaa.
    Soitto kallelle pe iltana klo 20:00 ja sovimme että hän tulee katsomaan paikan päälle matka 55km suuntaansa. Aloin irrotteleen kardaaneita , putkistoo, sun muita koska oli aika selvää että poishan sen joutuu ottamaan.
    Kallen saapuessa abaut 21:30 oli loota valmis irroitettavaksi ja mestari kömpi auton alle, siirsi laatikkoo taakseppäin jolloin selvisi että alimmasta pumpun pultista vuoto tuli ja jengat on korkanneet.. ( luultavasti tiesi jo)
    No sattumoisin helicoilit oli jo mukana ja ongelma korjaantui uusilla kierteillä . Yhdessä punnersimme laatikon takaisin paikoilleen.n23:30 herra ilmoitti että lähtee nyt kotiin ja loppu savotasta jää mulle.
    Kysyin että mitäs tää maksaa niin vastaus oli: "takuu pelaa" ei maksa mitään.
    Tarinan opetus:
    Mestari otti riskin, riski realisoitui mutta virheen korjaus tapahtui viiveettä.
    Asiakkaan ( minä) v-käyrä tapissa soittaessa mestari ei sanonut että "nussi pilkkua" vaan että "minä tulen katsomaan".
    Se että herra viitti perjantai iltansa uhrata mun laatikolle, ylitti mun odotukset ja asiasta jäi hyvä fiilis.
    Tään episodin jälkeen teetätin useita muitakin laatikoita ja neuvoin muitakin käyttämään Kallen serviiisiä vaikka aikataulujen kanssa oli poikkeuksetta ongelmaa mutta lopputulos oli hyvä.
     
    TopoTA, Norri, 12345678910 ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Rex King

    Rex King 2nd gear

    Porsineet automaagit oon ite purkanu ja ehjänny, jotta oon tienny mitä mihinkin tulee ja kuta syyttää. Turbaaniyritystäkin oli, mutta kyllä Nurola vei heti 6-0. Mudiksen tekemistä lodjuista olen kuullut viljalti enemmän hyvää kuin pahaa, vaikka mieli tekisikin sanoa toisin, sillä Matti on äkkiväärä mulkvisti:poff:
     
    Pertti K, Mokaman, hantta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Vai tällaista arpapeliä on automaattilaatikoiden korjaaminen. Taisin sitten tehdä tyhmästi kun vein 30 v/450 000km toimineen laatikon pajalle. Öljyä se tiputteli joka puolelta ja välykset helähtivät laidasta toiseen kun vaihtoi ajosuuntaa, muuten toimi. Nythän vaikuttaa sille että saatta huonompana tulla takaisin.

    Edit: Ei ole kyseessä mikään tässä keskustelussa mainituista toimijoista.
     
    Muokattu: 10.1.2020
    sleepercooler, Pertti K, Rex King ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Yrittäjän olisi pitänyt vastata, että luvattu kestävän 750hp, mutta ei kylläkään 750km:eek:
     
    Norri, cutlass cruiser, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei se ole arpapeliä. Toki virheitäkin sattuu joskus ns hyvillekin tekijöille. Mut pointti on se et kun niitä ruvetaan tekemään ns varman päälle, kuten vaikkapa Husson Jaska Helsinki Automatic Centerissä, niin hintalapussa lukee jotain ihan muuta kun "nyrkkipajalla" joka vaihtaa silminnähden vaihtoa vaativat osat. Se ei oo kympien enmmän, tai satasen enemmän, vaan siihen tulee ihan kertoimia. You usually get what you pay for. Toi ei tietysti koske mun tekemisiä. :D (=ei saa edes sitä?)
     
    faffeli ja Rex King tykkäävät tästä.
  14. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Tuo Sandvikin Kallen aikataulutus oli kyllä aikansa legenda... :p

    Mahtava tyyppi oli Kalle ja hyvää jälkeä teki, ja takuu tosiaan pelas jos ei ollu korjaus ihan putkeen mennytkään. Kerran kysyinkin mitäs tämä jälkikorjaus maksaa?

    - Se menee auringon laskuun, tuumas Kalle

    :rotfl:
     
    Pertti K, pantera ja Rex King tykkäävät tästä.
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Näinhän se on. Hussolle vein laatikkoni, maksa laskun ja uskon ettei tarvi sen jälkeen asialla päätä vaivata.
     
    belair54, fxsts, GBS ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Turnn

    Turnn Gearhead

    "Jenkki Kalle" korjas mullekin TH200r4:n,eipä onnistunut,luisti ja vaihtoi oudosti. Ajelin 55km:n päähän reklamoimaan. Sääteli TV-vaijeria -ei apua. Sitten etupalkista farkku Buick ilmaan ja venttiilikoneisto irti -ei senkään purku/putsaus auttanut. Teki takuuseen siihen toisen laatikon,joka pelas sitten.
     
  17. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ameriikan kallen paja oli kyllä nähtävyys, oli mustaa ja pimeää ja romut sikinsokin, jalakojaan joutu nostaa normaalia askelta korkeammalle, että pääsi kunnolla liikkumaan :D Mutta eipä siinä, oli kyllä mukava mies ja osas hommansa.
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    Heh menee ny ooteeeeks mutta siitä sotkusesta pajasta tuli imuriin yks juttu..
    Meikä myi kallelle abaut lavallisen aateeäffää, eli varttikallonan purkkeja n 1000kpl vuodessa.
    Kalle tykkäs käyttää niitä pikku purkkeja koska se oli siistimpää kuin lontrata tynnyritavaran kans jota se oli aikaisemmin ostanu nyykvistin leksalta. Lisäks oli helpompaa kun sai 12 päkin tuupata laatikkorempan mukaan .
    Noh leksaa asia tietysti harmitti ja se pyysi kallelta jos se sais ne tyhjät vartin purkit kerätä talteen jota lojui siellä pajalla satamäärin. Kalle anto luvan ja leksa vei tyhjät hylsyt joihin se pullotti tynnyritavara mitälie aateeäffää ja myi rompetoreilla ilman pullojen riksraksrengas sinettiä..
    Kallellekkin se oli kaupannu niitä uudelleen pullotettuja paskasia purkkeja muttei se huolinu niitä :D
     
    Norri, Mokaman, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Jenkkiauto

    Jenkkiauto 1st gear

    C5 Corveten laatikko tuli teetettyä Mudracerilla, valmistui sovitussa aikataulussa, hinta piti ja erinomainen tuli.
    Kiitän ja suosittelen.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tossa eräässä sunkin hyvin tuntemassa moottorikoneistamossa oli taannoin lähelläpiti -tilanne, kun olin toimittanut sinne lohkon duunattavaksi, sekä stroukkikampuran ja laakerit sovitukseen. Hakiessa sitten nostettiin lohko kyytiin ja kampuraa kysellessä tarjottiin jotain orkkis takovispilää. Se oli jo kannossa autoa kohti, kun havahduin, että eihän tää saamari ole mitenkään se minkä mä tänne roudasin :D Vähän hakuja nurkista, niin omakin löytyi laakereiden kera!

    Eipä siinä, vähän huolimattomuutta tuossa kohtaa, mutta työn jälki oli kyllä moitteetonta. Kaikille sattuu toisinaan.
     

Kerro tästä muillekin!