Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Päivän pohdinta olis mäntien pinnoitus, uudemmissa turbo daisuleissa kai on joku pinnoite männissä ja mietin että jos esim. milli häviää männän katolta niin varmaan joku pinnoite vois olla järkevä lisä??
     
  2. E_N

    E_N 3rd gear

    Männissä on kova-anodisointi.

    Ilmeisesti isoin murhe on käytettyjä mäntiä pinnoitettaessa saada kaikki öljy pois huokosista.

    Jos on uudet männät niin ehkä voisi tuon anodisoinninkin uusia. En oo vielä itse selvitelly. Sulatan eka yhen setin ja katotaan sitte uudestaan.

    Jos ei tuu pinnoitusta niin laita cooleri ja kattele vähän pakolämpöjä nii pitäis menestyä sillaikin.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Fuselage tykkää tästä.
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Suunnitelmissa on se interfooleri yrittää saada keulaan sopimaan. Vähän kyselin jo alustavasti pinnoitusta ja sano että hintaan kuuluu puhdistus, vielä kun sen sais varmistettua että paljonko männistä niistetään ettei lähtis liikaa.
     
  5. E_N

    E_N 3rd gear

    Ei siinä oikein muu auta kun ottaa lääkeruisku käteen ja alkaa mittaamaan.

    Mulla on aikaa kun oon viimeks niitä kattonu niin en muista. Ja mä suurensin männästä vaan sitä palotilaa. En ottanu koko päästä siivua.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Yks vaihtoehto olis viistää vaan mäntien kulmaa. Mietin että jos kanteen sais pultattua esim. pleksin palan niin että sais mitattua sitä tilavuutta, vähän joutuu pähkäileen kyllä kun kaikki vaikuttaa niin paljon.
     
  7. Juus091

    Juus091 1st gear

    Moro,
    -96 subbe tekee nykyään semmosta että välillä turbo putoaa pois pelistä, välillä ahtaa sen max 0.7.. Olisikohan solenoidissa vikaa kun tosiaan välillä pelaa ja välillä ei ollenkaan, hukkaportti siis jää välillä auki. Mitään koodeja ei anna, mutta se johtunee siitä että tuo map anturin liitin näyttää olevan rikki..?

    Ootteko näihin tehny ite mekaanista systeemiä hukkaporttiin vai saako jostain kohtuu hinnalla valmista settiä? Onko alipainepumpulla muuta virkaa ku tuo hukkaportin sulkeminen, eli voisko sen jättää pois pelistä kokonaan jos laittaa erilaisen ratkaisun hukkaportille? Minkä mittainen hihna pitäisi olla sitten tilalle?
     
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Alipaine pumpulla ei ole muuta virkaa kun käyttää hukkista ja sen voi jättää kokonaan pois, remmin mittaa en nyt kyllä muista mutta pitäis olla jossain ylhäällä. Mulla on valmista sarjaa millä saa hukkiksen jousikuormitteiseks mutta en ole varma käykö uudempaan kun on -94:sen mukaan tehtyjä. Mappi anturilla varmasti on kyllä tekemistä ton ongelman kanssa.
     
  9. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Mun mielestä se alipainetoiminen ahtopaineen hallinta on toimiessaan ihan hyvä. Suosittelisin siis sen korjausta ennemmin.
    Solenoidi ei oo kallis, eikä se mappi anturikaan. Alipainepumppu toki maksaa jo vähä enempi jos se sattuu oleen rikki.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. jake81

    jake81 Gearhead

    Kyselin tossa yhdestä firmasta niin ei ole ongelma pinnoittaa mäntiä, suositteli että pinnoittaa laen sekä helmat männistä samaan syssyyn ja homma maksais jotain 350e nurkille sisältäen puhalluksen, puhdistuksen ja pinnoituksen, sano myös että pysyy mitoissa.
     
  11. jake81

    jake81 Gearhead

    Ite päädyin nyt samaan ratkaisuun kun ei järkihintaan saa pinnapultteja mistään, etralla olis voinut teettää mutta 134e/kpl saa ne arpit kuulostaan lähes ilmaisilta. 3m on nyt 12.9 tankoa, kovat prikat ja kovat mutterit mistä pitäis alkaa väsäämään kun taas ehtii.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Miltä näyttää reilu 2 vuotta tankissa ollut diesel? No ei hyvälle. Kuvasssa ei erotu, et yläreunassa on 5cm aivan vaaleata ainetta. Ei muuten käy tolla litkulla :D
    [​IMG]
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Just otin talteen 70 litraa semmosta n. 10 vuotta seissyttä tirsseliä. Meinasin tarjota massikalle juotavaksi.. o_O
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toi eka 20l oli tollasta sakeeta keltasta lientä ja loput 40l oli vähän kirkkaampaa, mutta silti aika sameata. Vaihdoin tuoreempaa tavaraa tilalle, niin lähtee jopa käyntiin, mutta ei nopealla käytöllä oikein puhtaasti vielä käynyt. Vaikka tyhjäsin suodattimenkin. Savua tulee siihen malliin, et odoteltava et tuulee toiseen suuntaan kuin naapurustoon :D
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mitäs öljyä laitetaan - 03 1500hd silveradon jakolaatikkoon ja kuinka paljon? Etu ja takaperään vissiin 75-90 GL-5 synteettisenä?

    Saisi kaikki öljyt nyt vaihdettua kerralla.
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]

    Mulla kun toi maski ja valoja menee uusiksi niin kyselen vähän kokemuksia, kun maskin joutuu hommaamaan niin samalla sitä vois vaihtaa, jostain syystä tykkään uudemmasta maskista kirkkailla kulmaheijastimilla, miettinyt vähän jos ettiskin semmosen maskin, tokihan noita vanhempia löytäis varmaan yhtä helposti ja se olia bolt on mutta.

    Onko kukaan sovittanut 94+ maskiin noita 4x6" umpioita, ne ei ole yhtä siistit kun orkkisvalot, mutta noissa valoteho olis ehkä parempi eikä tarvis lähteä lamppukaupaan.
     
  17. Rytari

    Rytari Gearhead

    Auto track II sinne gm on halunnut
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    En tahdo löytää googlella tuollaista ööliä. Tällainen löytyi. Tuo taitaa kelvata jakolaatikolle?

    "Red Line vaihteistoöljy MTL (70W80 GL-4)
    Suosittu viskositeetti seuraavissa merkeissä:

    BMW (ja uusi Mini Cooper), Daewoo/Chevrolet, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Land Rover / Range Rover, SAAB, Toyota, Volvo
    Mercedes 6-vaihteiset 2000-eteenpäin
    Dodge & Jeep NV1500, NV3500 ja NV5600 trucks
    Sovetuu erinomaisesti myös GM Synchromesh® (#12345349) ja Auto-Trak II® (#12378508) ja Chrysler spec MS-9224 tilalle

    Kitkakerroin on optimoitu synkronirenkaille -> nopeat ja täsmälliset vaihdot, korkeillakin kierroksilla
    Erittäin lämpöstabiilia -> pitkät vaihtovälit
    Toimii hyvin kylmänä ja ehkäisee ujellusta kuumana
    Erinomaiset suojausominaisuudet
    Ei aiheuta korroosiota punametalleissa (pronssiset synkrot)
    Täyttää vaihteistoöljyvaatimukset 70W, 75W, 80W, GL-1, GL-3, GL-4

    API luokitus GL-4
    SAE luokitus (moottoriöljy) 5W30
    SAE luokitus (vaihteistoöljy) 70W80
    Vis @ 100°C, cSt 10.6
    Vis @ 40°C, cSt 56.2
    Viskositeetti-indeksi 183
    Jähmepiste -50°C
    Leimahduspiste 232°C
    Brookfield viskositetti, Poise 120@-40°"
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Käytännössä homma on ihan on bolt on riippuen vähän siitä miten nuo Hellan tarvike valot on sovitettu alun perin autoon ...uudemmassakin GM-maskissa on yleensä ne syvennykset erillisvaloille, tarvikkeet oma juttunsa, kannattaa varmistaa ennen ostoa.
    Tarvitset vielä sen välipalan maskin ja puskurin väliin...95 eteen päin maski on korkeampi eli tulee alemmas ja välipala on siksi erilainen.
    Jotkut on muokannut sitä...saattaa tulla tuurilla käytetyn maskin mukana.
     
  20. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!